• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Dag och natt skrev 2011-09-19 20:46:13 följande:
    Har lagt upp en ny testbild under mitt bildgalleri från i morse för de som gillar tester.
    Ingen större skillnad från igår eftermiddag men jag köpte ju så många CB-tester i helgen så jag har tre vanliga och ett digitalt kvar...  
    Jag kan inte se några bilder!!
    Väntar tvillingar! 17+1 idag!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-19 20:17:01 följande:
    Det var ju en lätt förändring stod det i brevet. Men hon ville ta bort det. Och visst det får hon väl, men jag blir så nervös... :(
    Lika bra att ta bort det... så slipper du den oron sen. Det ska inte påverka dina möjligheter att bli/vara gravid! =)
    Väntar tvillingar! 17+2 idag!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-09-19 20:36:49 följande:
    Mct; Leta? Jag gör egna parkeringar!!
    Just det... jag glömde det.. ;)
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-20 12:52:33 följande:
    Oroar mig ändå här hemma. Jag ringde till en gynekolog/barnmorska idag igen för att försäkra mig om att jag inte kommer få cancer och dö. Det här var inte bra för mina nerver...

Sen är jag svintrött i svanken och har varit det hela dagen. Kan det ha med graviditet att göra?! Eller har det med mensen att göra... eller kan det ha med båda sakerna att göra...?! :D

Jag stickar mössor.     
    Det kommer du inte göra...=)

Trött i svanken.. ingen aning.. jag blir det när jag gått/stått mkt...=)
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-20 15:49:34 följande:
    Men om jag säger såhär då... Det molar i tjejmagen och sticker lite ibland. 
    Låter ju lovande...
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-20 16:05:05 följande:
    Ja, vi får se. Gör allt för att låta bli att oroa mig för cellfuckingförändringarna...
    Du det förstår jag gumman... men cellförändringar är inte cancer eller en förstadie till cancer. Det som är förstadie kallas cancer in situ och det är rätt långt från förändringar till in situ!

Jag vet att det här bara är ord, och jag hade förmodligen blivit ett vrak själv fast jag sitter på en massa fakta och en lång utbildning inom området.

Det är normalt att oroa sig, och dina förändringar kommer koniseras bort och sen är det bra!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-20 16:19:27 följande:
    Alla ord känns bra...en stund :) Tack snälla för att du skriver så! Du jobbar alltså inom vården?

Har typ som hjärtklappning. Det liksom kittlar till i bröstkorgen/hjärtat och då inbillar jag mig att det är cancer som spridit sig. Tankarna flyger iväg Skäms  
    Jag jobbar till och med inom cancervården... =)

Cellförändringar sprider sig inte vännen... men jag förstår dina tankebanor. När ska du tillbaka?
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-20 16:32:53 följande:
    Oh! Då måste jag fråga en till sak!!
    När hon kollade med det däringa mikroskopet på livmodertappen så sa hon att hon såg lite slingriga blodådror på den, och nu när jag läst om det så kan det också vara cancer... :(  Vet du nåt om det?!Skäms

Vet inte när jag skulle tillbaka. Antar att hon hör av sig när provsvaren är klara...     
    Oj det vet jag faktiskt inte.. jag kommer in lite senare i kedjan, mer under behandlingsfasen. Inte under själva utredningen men det låter konstigt om det skulle vara ett cancertecken.
    Tappen består ju av massor av kärl, att en del skulle vara ytliga måste ju vara helt normalt?
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-20 16:38:11 följande:
    Men tydligen tar det lång tid för det att bli cancer ju...så jag behöver nog inte oroa mig...

Nu ska jag inte prata om detta i den här tråden förstås...  
    Låååååång tid om ens någonsin... en del har förändringar som bara försvinner av sig självt!
  • MCT79
    Lofot skrev 2011-09-20 16:42:01 följande:
    Tack! :) så bara en sista sak..
    Jag har varit på cellprov en gång tidigare och då visade det inget. Men denna gången gjorde det och man bli kallad vart tredje år på kontroll. Så, det är nästan helt omöjligt att man skulle fått cancer under den korta tiden?! Eftersom att besöken är vart tredje år så måste det ju finnas en tanke bakom det.?!

:)  
    Precis... cancer är inget som kommer över en natt... du kan ha haft de där förändringarna 3 veckor eller 2,5 år... utan att de blivit varken bättre eller sämre.
    Nästa gång de kollar dig kan de lika gärna vara borta igen. :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3