Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

SoMa72 skrev 2011-01-26 08:41:40 följande:
    Jag fyller ju 39 i vår, var till läkaren i måndags eftersom mensen var så skum och då sa han att mina äggstockar var trötta sen senaste missfallet, därav sen samt konstig blödning. Sen sa han även att "med tanke på min ålder" så få rman förvänta sig många missfall osv längs vägen Skrikandes Gråter Hur j-a kul är det då????? Han skickade mig till nån provtagning för att kolla hypofysen, sköldkörteln och för att se att förra grav var ute ur systemet. Får svar om ca 2-5 arbetsdagar. Om det inte har tagit sig till i sommar så skulle jag ev. få börja med Pergotime, men tydligen inte än. Kan ju vara att han väntar på de övriga proverna för att se vad de säger först..
    Känner mig lite småknäckt måste jag säga, är inte alltför kul att få åldern slängd i ansiktet, jag vet ju hur gammal jag är redan

Håller med, ni är UNDERBARA Hjärta

Kram
    Klantig doktor!!
    Kan bara trösta dig med att jag enligt testerna jag gjorde (och fick svar på EFTER att jag plussat) så har jag också, ordagrannt uttryckt, "trötta äggstockar". Men det var inget som var onormalt för en 39-åring to be. Så det kan funka i alla fall.

Bor du i Stockholm så rekommenderar jag Otaviakliniken. De anser att är man 39 år finns det absolut ingenting att vänta på. De verkat inte ha långa köer heller, vi fick tid för utredning 3 veckor efter att jag kontaktat de. Proverna tog jag dagen efter vårt första möte. Det HÄNDE saker.

Alicia
  • Alicia 72

OCTAVIA ska det stå, inte Otavia....

• Alicia 72
    MCT79 skrev 2011-06-28 14:07:48 följande:
    Hahah ja bara en!
    Kan ju vara två i samma hinnsäck - monoamniotiska tvillingar...
    GRATTIS!

Alicia
  • Alicia 72
    JoWiAn skrev 2011-07-05 12:06:15 följande:
    jag åker nog in till akuten i eftermiddag och får domen.. Inte kommit mer men känns redan som de gått åt helvete. De är inte blodet eller de lilla som kom, kan knappt kalla de blod, som oroar mig mest. Det är det jävla testet som ser svagare ut.
    Nej nej nej!!! Är det samma sorts test? Har du testat vid samma tidpunkt?
    Vilken vecka borde du vara i?

Alicia
  • Alicia 72
    JoWiAn skrev 2011-07-05 12:32:32 följande:
    Enligt BM uträkningar är jag i v 5+6......
    Det är ju inte alltid de kan se något så tidigt. Jag såg ett pickande hjärta i 5+0 men har förstått att det är väldigt olika och beror väldigt mycket på hur pass modern utrustningen är.
    Åk in till akuten så får du veta! Och som LisaVäntar säger - säg att det gör ont på ena sidan så kollar de garanterat upp dig!

Har du förresten ont? Båda mina mf har börjat med lätt brunaktiga flytningar och lite ont i nedre ryggen samt magen som sedan tilltagit.

Alicia
  • Alicia 72

Kan ju säga att jag även vid denna graviditet fick bruna flytningar under bara några timmars tid. Och det var inget mf - är i vecka 29 nu.
    Så det BEHÖVER verkligen inte betyda mf, även om jag vet att man garanterat tror att så är fallet!
    Jag skulle åka in, man kan inte slappna av förrän man sett att allt är som det ska.

Alicia

• Alicia 72
    Lofot skrev 2011-07-06 13:31:07 följande:
    Hej tjejer. Kunde inte låta bli att skriva.
    Var inne på KK idag och skulle kolla en cysta jag hade förra mf, den var borta nu. Men vi fick även göra massa blodprov både maken och jag så utredningen börjar redan nu. Himla skönt!
    Vi tog massa prover på mig och kromosomprov på maken. Han ska även in och göra spermaprov snart.
    Vad tror ni, är risken stor att det är nåt jättefel så att vi aldrig kommer kunna få barn?Gråter Lite orolig...för doktorn sa "ja, eftersom ni fått tre missfall och det är så ovanligt så kan det ju vara så att ni på nåt sätt inte passar ihop..."

Då blev jag lite orolig...
    App, app, kom ihåg vad jag skrev tidigare i tråden! Att par med oförklarligt upprepade missfall (fler än tre) har precis lika stor chans att bli gravida som de som aldrig fått mf!!!

Har aldrig hört att mf beror på att man inte passar ihop. Att ha svårt att bli gravid kan ju bero på det.

Kram/Alicia
  • Alicia 72
    needtobreathe skrev 2011-07-06 14:21:42 följande:
    Rosen; äh! De trorja inte! Jag hade 3 mf förra året me min kille, utredning startade men innan vi fått svaren va ja gravid igen me devin, fick progesteron o de gick vägen! Tror bara på otur eller ngt annat. Ni kommer lyckas!!
    Att boka tid för utredning verkar vara ett bra sätt att bli gravid! Detsamma hände oss! Den avsatta tiden för utredningen blev istället ett första VUL där ett pickande hjärta syntes i v 5+0.

Alicia
  • Alicia 72

Det var på nyheterna idag att övervikt påverkar både chanserna att bli gravid och risken för missfall ökar. Men de sa inte hur många kg övervikt det rör sig om.

Alicia

• Alicia 72
    JoWiAn skrev 2011-07-06 23:34:11 följande:
    Jag blir gravid lätt trots min övervikt. Många som har tex PCO är överviktiga. Att ÄL strular precis som när man är underviktig. Min menscykel är som en klocka och ÄL oxå.
    Jo men det nya med undersökningen var just att även missfallsrisken ökade med övervikten.

Alicia
  • Alicia 72

Rosen, Jag hade GRAVA cellförändringar, förstadie till cancer. Allt gick bort vid koniseringen och efter att ha gått på årliga kontroller i 5 år och sedan vart tredje så har de fortfarande inte kommit tillbaka. Det kommer gå bra! Alicia

• Alicia 72

Dessa cellförändringar sprider sig oerhört långsamt! Det är inga problem att avvakta till efter grav om du skulle bli gravid nu. Speciellt inte eftersom dina var av en lättare grad. Vi pratar år innan de kan bli allvarliga. Alicia

• Alicia 72
    Lofot skrev 2011-09-19 20:17:01 följande:
    Det var ju en lätt förändring stod det i brevet. Men hon ville ta bort det. Och visst det får hon väl, men jag blir så nervös... :(
    Jag förstår det - mådde superdåligt innan min konisering!
    Då hade man precis börjat utföra konisering mha att man bränner bort och det var långt ifrån alla gynkliniker som utförde det. De allra flesta ville fortfarande söva och skära. Och jag är LIVRÄDD för att sövas!!
    På Kista-filialen till StGörans GYN hittade jag dock en underbart duktig gynekolog som jag litade stenhårt på och som utförde operationen.
    Den gjordes under lokalbedövning (man kan säkert sövas också om man så vill) och var över på några minuter.

Alicia
  • Alicia 72

Rosen, jag fick en spruta med lite lugnande medel innan. Nu var det här så länge sen så jag kommer inte ihåg detaljer. Men jag har inget minne av att bedövningen på något sätt skulle gjort ont eller varit obehaglig. Jag fick åka hem efter att ha tagit det lugnt en halvtimme efter operationen och mådde bra. Alicia

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3