Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe80 skrev 2010-07-30 13:01:30 följande:
    Tror ni att det bästa är att inget ta alls? Det kanske det är... kroppen ska ju kunna fixa att bli gravid utan piller...

ska länger mina apiforce idag!!!
    jag tror att kroppen klarar av allting själv OM man inte har något fel.
    att ge kroppen en massa tabletter som man inte kan styrka så lurar man bara kroppen och det blir inte naturligt om du förstår vad jag menar. är man fullt frisk så ska kroppen klara av att bli gravid inom 6 månader ungefär.
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-07-30 13:12:57 följande:
    du har helt rätt angående tabletterna!! Ska sluta ta dem! Nu tog jag två st efter denna mens men det borde ju itne vara ngn fara!

Jag har ju väldigt regelbunden mens och äl som det verkar just nu i alla fall.
    Men jag är sååå himla rädd att jag inte ska bli gravid igen. Att det bara var en lycka som kom till mig nu och att vi inte kommer få barn
    om du har regelbunden mens och äl jhar du absolut ingen anledning att ta tabletter, det kan tyvärr göra motverkan.
    du ska absolut se att du snart kommer bli gravid :)
  • Längtan efter liten

Jo du blev ju gravid. Det finns ju inga regler som säger att det ska gå bra tyvärr. Det kommer gå bra. Konstigt det där med blodet

• Längtan efter liten

Väntan: jo inlägget var till dig. Min mob citerar inte l jag glömmer alltid att skriva vem jag skriver till.

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-07-31 10:12:27 följande:
    Jodå! Hon kom på bim+3! Inte helt överraskad men blev ledsen såklart! Jag hade ju inga symtom på något annat heller...

Ska köpa lite rosenrot idag och testa det den här månaden! :D
    håller tummarna för dig.
  • Längtan efter liten

har en fråga... får jag stanna hos er, trots att jag plussat? har inte tänkt på det innan, ni kanske tycker det är jobbigt? jag hade själv tyckte det.. förlåt tjejer...

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-07-31 19:13:01 följande:
    Ja den frågan gäller väl mig också. Hoppas vi oroliga plussatre får vara kvar ett tag till, för jag vågar då inte vara med i någon gravidtråd, förän det är stora chanser att det ska gå bra! Och det lär väl dröja åtskilliga veckor, om det någonsin blir, sas. Skäms

Jag är helt dödligt trött, överdriver nog inte om jag säger att jag legat i sängen 16 timmar/dygn sista dagarna. Brukar jag vara så här trött när jag är gravid? Minns inte...

Hur har ni andra gjort föresten, har ni berättat för folk omkring er om era missfall, eller är det en hemlis sas? Här har det blivit så att alla, precis alla, nära som bekanta, vet. Jag tycker det har varit bra faktiskt, för då har folk aldrig behövt fråga varför jag är ledsen, utan kunnat bemöta mig förhållandevis bra på en gång, utan att jag ska behöva dra hela historien varje gång...
    jag har varit väldigt öppen med mina missfall. tycker det är helt normalt och fler än man tror går igenom det..
    det är viktigt för mig att folk vet hur man mår och vad man gått igenom så att de kan förstå om jag är ledsen eller om det skulle hända igen så de inte kläcker ur sig saker som skulle göra en mer ledsen än vad man kanske redan är...
  • Längtan efter liten

Vi får helt enkelt inte prata om symptom. Jag har ändå inga att prata om det är er tur snart, det vet jag

• Längtan efter liten

Väntan: oj oj oj vad är det jag läser har du hittat.en kärlek? Det kan ju inte bli bättre hur hände detta? Wiiie vad spännande. Grattis vännen.

• Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-04 11:08:26 följande:
    Vi FICK se ett litet pickande Hjärta idag! Fostret var dock lite mindre än väntat, men kan rimligtvis inte vara nämnvärt yngre med tanke på när symtom och plus kom...? Men vad jag förstått så kan det variera lite hur snabbt de växer alldeles i början, och allt såg tydligt exemplariskt ut i övrigt (hon hade ett antal punkter att gå efter som hon gick igenom, form, fostrets stl i jämförelse med säcken osv. allt var mkt fint...)

Fick utskrivet progesteron också (jättebra tyckte jag! Intressant bara att infertilitetskliniken tydligen inte tyckte det behövdes, medan vanliga gyn självmant ville skriva ut, det var alltså ingenting jag bad om?), och så fick vi sexförbud i minst 2 månader ("Ni är ju vuxna människor, så ni kan visa kärlek på annat sätt", sa den tämligen rättframma läkaren. Flört)

Tyvärr får vi vänta 4 veckor tills nästa VUL, för hon hävade att det var slöseri på resurser att göra ett redan om 2 veckor, då kunde de inte se tillräckligt mycket för att det skulle vara värt att göra det. (Jag höll inte med, jag vill ju se att det lever och växer liksom, men jag fick ge mig. 4 veckor it is, om inget tråkigt händer innan dess...)
    ååh grattis :) vad mysigt.. vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3