färnik skrev 2010-07-31 19:13:01 följande:
Ja den frågan gäller väl mig också. Hoppas vi oroliga plussatre får vara kvar ett tag till, för jag vågar då inte vara med i någon gravidtråd, förän det är stora chanser att det ska gå bra! Och det lär väl dröja åtskilliga veckor, om det någonsin blir, sas.
Jag är helt dödligt trött, överdriver nog inte om jag säger att jag legat i sängen 16 timmar/dygn sista dagarna. Brukar jag vara så här trött när jag är gravid? Minns inte...
Hur har ni andra gjort föresten, har ni berättat för folk omkring er om era missfall, eller är det en hemlis sas? Här har det blivit så att alla, precis alla, nära som bekanta, vet. Jag tycker det har varit bra faktiskt, för då har folk aldrig behövt fråga varför jag är ledsen, utan kunnat bemöta mig förhållandevis bra på en gång, utan att jag ska behöva dra hela historien varje gång...
jag har varit väldigt öppen med mina missfall. tycker det är helt normalt och fler än man tror går igenom det..
det är viktigt för mig att folk vet hur man mår och vad man gått igenom så att de kan förstå om jag är ledsen eller om det skulle hända igen så de inte kläcker ur sig saker som skulle göra en mer ledsen än vad man kanske redan är...