• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2010-09-07 21:39:12 följande:
    Tack fantastiska ni för att ni finns!!!! Ska definitivt ge tem-metoden en chans, mkt info = mkt att analysera = helt klart en metod för mig som inte kan få nog av tester o försöka analysera om ett streck är starkare än ett annat!! Galen!!

ODD - tack för hjälpen, söta fina du, kanon att få se dina kurvor och jättebra förklaringar!! Visst pluggar du till lärare Flört Kommer bli en grym sådan!

Wii, fick tårar i ögonen när jag läste era tankar om nidis, tänk tänk om det skulle kunna va så!!!!!
    Jag har alltid fått nidisar 6 dgr efter ÄL.. :)

Heja heja!

(Är inte så pigg o aktiv idag.. läser mest.. mår så förbannat jävla illa!)

Kramar!
  • sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-09-08 13:13:33 följande:

Tror det var typ att har man positivt bara en dag så infaller äl mellan 12-24 timmar men har du positivt även imorgon så är det ca 24-36 timmar efter första stickan som äl infaller =) Kööör hårt nu tjejjen!

Nu tror jag att jag tror lite mer på det hela. Testade precis med ett test från testlagrets från sparat urin =)

Såja ;) Nu börjar de likna nått! :D

Grattis igen!
  • sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-09-09 16:52:45 följande:
    Åh tack för allt peppande prat Hoppas ju innerligt att det är så att det bara stiger JÄTTE sakta nu i början. Hihi..

Ja det är nog kanske så som odd säger för mina test lyckades ju vara lite starkare på dagen, haha För när jag testar mig på dagen så håller jag ju mig och rör inte någonting, alltså ingen mat eller dricka på minst 4 timmar och sen så tar jag änna igen det hela kvällen, haha!

Ja nää digitalt litar jag inte riktigt jätte mycket på, inte i tidigt skede iaf. Eller ja, det är ju bim idag men likförbannat blev det negativt. Och brevid låg testet som jag la in i morse, då känndes det ganska opålitligt ändå...Hmm!

Ja jag får försöka inse att jag väntar barn och inte missfall. Jag är ju hur som helst gravid Blir till att testa med digitalt på lördag igen för då borde det ha ökat så man kanske kan få något annat än icke gravid

Ni är hur goa som helst allihopa!! Solig
    Ledsen att jag inte skrivit innan, har vart så mkt i skallen idag! Vaknade me maassa blod i trosan o slängde på mig kläder o drog till akuten, väl där skulle ja lämna kissprov o då kom de ut en stor klump som såg ut som hinnor av någe slag, så ja trodde de va kört. Men in på VUL o bebisen LEVER! Hjärtat tickade på såååå fint o allt stämde me veckan ja va i :) Så trots störtblödningar och klumpar kan de gå bra tydligen! ;) De e min jävla livmodertapp som e känslig, suck! Kunde va nån polyp eller liknande så ja kan räkna med blod igen nångång.. suck!

Men iallafall.. Jag ser också strecket tydligt idag.. :) CB dig mäter väl på mer än på stickorna du tar? Dom mäter väl på 25 o CB på 50 eller ngt sånt? Kan va för tidigt o ta de, så prova du igen om nåra dar om du vill ta fler såna ;) Annars e ju vanliga CB bäst! :D

Hoppas de går bra nu!!
  • sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-09-09 18:05:27 följande:
    Neeej men fy så hemskt. Åh vilken oro du måste haft. Men gud va skönt att det bra Ja men shit va kroppen är konstig. Och när hjärtat väl tickar så har väl risken för att den ska försvinna vara ganska liten va? Men va jobbigt att det kan komma blod så, det gör en ju jätte nervös ju!! Men som sagt, fasiken va gott att det såg bra ut!

Jo du har nog rätt angående det digitala. Det mäter nog en högre mängd hcg. Hoppas på det iaf hihi! ska ta ett till digitalt på lördag för då tycker jag det borde visa något Känner mig mycket mer gravid nu än med mina missfall faktiskt. Det drar och sticker i livmodern hela tiden och brösten ömmar. Har inte haft sådär jätte mycket symptom annars så jag hoppas det är ett gott tecken :)

Ja jag får väl försöka sluta nojja mig nu!
    Tack tack Solig
    De va ingen höjdare alls! Usch! Joo risken sjunker till 2-3% tyckte ja hon sa, om man ser ett hjärta i v 8 så e de som att ha passerat v 12. Men vad vet jag! Hoppas de iallafall! :)

Jaa, men de e ja ganska säker på att de gör :) Så du kanske inte har tillräckligt me HCG än! Testa på eftermiddan nästa gång också om du har mer koncentrerat urin då! :D

Heja heja!
  • sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-09-12 13:33:50 följande:
    Åh jag förstår det. Så fick jag förra månaden och det var skitjobbigt men några dagar senare så fick jag mitt 100% positiva. Tror det höll på i ca en vecka med höjningar och sänkningar. Men sen var det inget tvivel när det positiva kom

Har bara en liten fråga också =) Är det normalt att bara blö ca 1 dag när man fått missfall? Blödde riktigt rejält igår men idag är det, tjaaaa, ingenting typ.
    Jag har vid mina tidiga MF blödit helt olika, ibland maassor i flera dagar, men vid de i april blödde ja jättekonstigt.. ena dan massa blod, andra dan ingenting mer än nån färgad flytning, sen lite brunt, o sen blod igen.. Skitskumt!
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-17 14:02:24 följande:
    Tjejer, vad tror ni om detta? Det hugger liksom till "där nere" då och då idag. Lite fram och lite bak så ibland tror jag nästan att det är lite magknip för att jag åt lite fort på lunchen men sen hugger det till lite framtill också och en gång var jag tvungen att stanna till och hålla mig i bordet´. Vad kan detta vara? Har som sagt ätit lunch väldigt snabbt och var iväg och körde ett ganska hårt konditionspass på lunchen.

Är jag paranoid och letar symtom eller vadå?! :)
    Vart därnere? I muffen? Haha förlåt om ja e så rakt på! Jag kan känna igen de lite, och om de är i magen runt blygdbenet så kan ja också känna igen de :) Sen har ja också haft en känsla av UVI varje gång ja plussat.

Håller tummarna för dig, och er allihop.. och blåser maaaassa HCG på er!! {#emotions_dlg.flower}
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-17 14:10:49 följande:
    Haha, japp i muffen och lite upp mot tarmarna. Ja, som lite känsla av UVI liksom. Det gör inte ont när jag kissar men när jag sätter mig på toa och slappnar av i hela nedre regionen så ömmar det liksom. Fast ingen molvärk eller ont vid äggstockarna eller nåt sånt.

Som sagt, en vecka kvar till BIM och nu börjar man spekulera....f-n, jag skulle ju inte!!!

Hur är det med dig då? Det verkar som det går vägen för dig den här gången! Kram
    Ja men de känner ja igen! Speciellt de där me när man sätter sig för o kissa, svårt o förklara känslan men lite UVI o lite "krampaktigt" typ runt blygdbenet.. Äeh, ja kan inte förklara men ja förstår va du menar! :D

De e helt ok här! V 9 nu, och jag mår SÅ illa. Fick lergigan utskrivet idag då jag inte får behålla nånting annars, kräks upp allt. Trött hela tiden, orkeslös o ömma bröst. Men de tillhör ju så de e ok, blir bättre om nåra veckor :)

Mjo, de verkar ju så.. hoppas de iafl :)

Kramar, hejar på dig!
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-17 15:37:02 följande:
    När kände du så? lite hoppfull blir man allt.... Jag har som sagt en vecka kvar till BIM. Hur många gånger har man varit inbillningsgravid egentligen?! Det är galet lätt att känna saker i magtrakten och i brösten lite då och då när man vill det så gärna...

Låter inget vidare med dina symtom. Skulle själv ge vad som helst för att ha det just nu men förstår att det är jobbigt när man är mitt uppe i det. Det positiva är väl att det inte råder nån tvekan om att du är jättegravid!
    Sista gången minns ja inte, eftersom ja inte alls hade en tanke på graviditet då, haha. Men dom andra gångerna har ja väl känt de nån vecka, eller nåra dar innan BIM, så ja förstått ;)

Haha joo, de e ju positivt de, dock jobbigt o kräkas när man inte har ngt o kräkas upp. Men äeh! Finns värre saker.. ;D
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-17 15:47:53 följande:
    Man kanske blir smal i alla fall (säger jag som gammal bulimiker och lite störd i huvudet så där...) men kilona smyger sig väl på senare ändå i alla fall..
    Haha joo, ja går ner hela tiden.. Men ja de kommer väl tillbaka sen ;)
  • sofy
    SoMa72 skrev 2010-09-20 13:30:17 följande:
    Kanske? Har aldrig haft nån nidblödning, vet knappt vad det är heller... =) Läste nåt om att ev.blödningar vid grav heter "genombrottsblödning"?? Och nidblödningar är vid äl? Fast jag har ingen aning? Hur funkar det? =)
    Jag tror inte på nidis, lite sent. Men du kan haft en blödning för kroppen inte riktigt reagerat på att du är gravid än, de e inget ovanligt. :)

Testa ikväll du, har du gått över BIM kan du testa närsom. Och visar de svagt eller inget så testa imorn bitti igen, men kör ett ikväll.

Metallsmak va mitt första tecken, kom nåra dar efter ÄL. Bara en dag men jag började ana redan då.

Lycka till!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3