Inlägg från: Alicia 72 |Visa alla inlägg
  • Alicia 72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

needtobreathe skrev 2011-01-13 08:43:20 följande:
    Jag gjorde första VUL i 5+0, då såg man en hinnsäck på 4 mm. VUL igen 5+6 och då en hinnsäck på 15 mm + en gulesäck, VUL återigen 7+2 och då pickande hjärtslag på den lilla räkan! :)
    Precis, det är oftast för tidigt runt 6+0 att se ett pickande hjärta.
    Jag såg hjärtat med dottern i 5+1 (jag trodde jag var närmre 6 veckor gången men blev tillbakaflyttad till 5+1) Men det är ju också väldigt tidigt.
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-01-13 08:47:03 följande:
    Hej på er flickor!

Alicia, nej det är skitsvårt att dela i tredjedelar. Jag brukar först dela i hälften och sedan karva bort 1/3 av den återstående halvan. Så av en tablett så blir det bara 2 minitabletter på ca 1/3, men det spelar ju ingen roll.

Här är mitt test idag, på BIM-3. Poletten börjar nog trilla ner för mig nu, jag är ju gravid!
    (Även stickan blev mycket starkare idag, trots att urinet var jätteutspätt.)

Sötis Sofy, jag blir aldrig trött på den där roliga bilden på bebben! 
    Det verkar ligga en liten blottare därinne
    Oj vilket snyggt plus! Så tidigt också! Det här bådar gott!

Tycker ni, helt ärligt, att mitt test från igår borde vara starkare på BIM -1 än vad det är? Har aldrig plussat med testlagrets stickor så jag vet inte vad jag har att förvänta mig. Hur starka strecken kan/bör bli.
    Ska kolla i morgon och hoppas på att det är lite starkare.

Alicia
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-01-13 08:59:42 följande:
    Alicia,  jag tycker ditt streck var jättestarkt för att vara innan BIM.
    Mitt streck på stickan idag var nääääästan lika starkt som ditt var igår. Alltså tror jag att ditt plus på ett CB-test skulle bli minst såhär starkt, kanske ännu starkare.
    Tack sötis för pepp!!
    sugarrush skrev 2011-01-13 09:04:51 följande:

Ska lämna den här tråden snart så de som ännu inte plussat slipper höra på oss som testat positivt, vet ju själv hur jobbigt det kan vara ibland....  men jag kommer sakna alla härinne så himla mycket!

Ja det kanske man skulle göra...? var inne en sväng och det känns inte som så många nygravida där just nu. Men man kanske hör mer hemma där ändå?

Ska vi gå tillsammans ?
  • Alicia 72
    pixerpie skrev 2011-01-13 09:03:03 följande:
    Åh sötaste du! Inte hade du behövt det... Jag gjortde det inte utan tror inte det tagit sig, eftersom gårdag kvällens test var neg... Iof så såg jag något om jag vred och vände på det i det oändliga... men det var nog bra inbillning eftersom jag vet var jag kan förvänta mig ett streck... Så nej, denna månad blev jag inte gravid heller... Bara att vänta in mensen. Blä och suck!!! Att vänta att testa mer låter som en klok ide för dig, om du inte testat postivt förrens efter bim innan.

Härligt att ni andra får mer och mer positiva test!!
    KRAMAR till er alla!!
    Det kanske var för att du testade med kvällsurin?! Det är ju svårt att få träff på det i början?

Alicia
  • Alicia 72
    Pancakes skrev 2011-01-13 09:16:48 följande:

Alicia, välkomna till andra tråden! Det behövs lite nya plussare där också. Den börjar fyllas upp av mammor nu så vi behöver fylla på med lite ny kraft :)

Men visst kan man väl få hänga kvar lite här med sina gamla vänner också? Det är vi ju flera som gör. Det gäller bara att välja sina ord och mer finnas som stöd för de som inte plussat och hjälpa till att tyda test och peppa, än att babbla på om vilken barnvagn man ha kollat på eller att man känner sig tjock och inte vet vilka mammabyxor man ska välja etc. Sånt sticker i ögonen, det minns jag. Det kan man ha andra tråden till.

Sant!
    Jag ska nog kila över!

Alicia
  • Alicia 72
    pixerpie skrev 2011-01-13 09:28:20 följande:
    Nej, hallå!
    Stanna här... Så spännande att höra hur ni har det... och det kommer bli så tomt utan er!!!
    Det stör mig inte SÅ!!Jo, det kan det ju vara... men jag har alltid testat em/ kväll innan då jag fått plus... Men kanske var något för tidigt... Fick ju inte äl förrens på dag 18, är på dag 32 nu... ( Har fått plus tidigare graviditeter dag 35 (superstarkt CB), dag 30 och dag 31 ( Ganska starkt på testlagrets, inte så starka som ditt nu- de gick inte vägen heller)
    Imponerad av ditt test! Så starkt i v 4!!
    Vad glad jag blir att du säger att det ser starkt ut! Har liksom inget att jämföra med. Tycker alla såna där teststickor ser så svaga ut jämfört med kontrollstrecket!

Men du, det kan ju vara väldigt olika hur lång tid det tar innan ägget fäster. Det kanske fäst tidigare vid förra tillfällena? Eftersom du nu tyckte att det kanske var något där?

Alicia
  • Alicia 72

Jag stannar gärna ett tag till! De här första månaderna känns så osäkra och ofattbara att man har mer gemensamt med en som försöker bli gravid än en som är tokgravid...
    Då kan vi gå över allihopa sen. hand i hand

Alicia

• Alicia 72
    skruttnorpan skrev 2011-01-14 07:06:55 följande:
    SoMa- jag har också haft ÄL-lknande flytningar senaste veckan...och det var ju tecken på något bra!!

NUUU, tjejer, ska jag steppa ur min egotripp och börja fokusera mer på er fina tjejer här inne än på mig själv! CB med veckoindikator visade ett tydligt GRAVID 2-3v så nu vet jag säkert! Är SUPERGLAD, för förra grav steg aldrig hormonet mer än att det stod 1-2v- testade med ett par v mellanrum då jag inte tyckte att det stämde. Nu stämmer i alla fall veckorna så hoppet ligger högt!

STORT TACK för all fin pepp och lugnande ord de senaste dagarna!!
    Nej men vad kul! Och 2-3 veckor?!?! Stämmer det med dina beräkningar också?
    Vilket test testade du med när du bara fick icke synbara streck så sent som i förrgår? Låt mig gissa, RFSU??
    Samma sak hände nämligen mig vid förra grav. Jag fick vända och vrida på RFSU-testet och kanske anade man något. Testade med CB Digital i samma urin och fick gravid 2-3 veckor.

CB is da shit!

Grattis!!

Alicia
  • Alicia 72
    Alicia 72 skrev 2011-01-14 08:39:50 följande:
    Nej men vad kul! Och 2-3 veckor?!?! Stämmer det med dina beräkningar också?
    Vilket test testade du med när du bara fick icke synbara streck så sent som i förrgår? Låt mig gissa, RFSU??
    Samma sak hände nämligen mig vid förra grav. Jag fick vända och vrida på RFSU-testet och kanske anade man något. Testade med CB Digital i samma urin och fick gravid 2-3 veckor.

CB is da shit!

Grattis!!

Alicia
    Ser att du skrivit att det stämmer med dina beräkningar....
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2011-01-14 10:49:03 följande:
    Attans Muffe vad obehagligt, förstår att du blev orolig. Men vilken tur i oturen ändå, att du inte bildat antikroppar.
    När tar de reda på detta förresten? På inskrivningen?

Förresten, testade idag (såklart). Fick ännu starkare streck på stickan, och gravid 1-2 v på digital!
    Jag med bara för att se att det går åt rätt håll.
    Vilket det verkar göra!
    Strecket syntes på en sekund, redan medans urinet sugdes upp, när stickan fortfarande var helt rosa.
    Mycket starkare idag!
    Ska införskaffa några CB Digital bara för att, som Sofy sa, se att veckorna läggs på som de ska.
    Sen ska jag inte testa mer tror jag.

Testade ju som en tok vid förra grav bara för att inse att testet visade fetplus 6 veckor efter missfallet... Kändes som rätt bortkastade testpengar

Alicia
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3