Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
MCT79 skrev 2010-09-01 07:40:28 följande:
Godmorgon, tack söta ni för att ni tänker på mig!Jag åkte in igår som sagt, blöder rött blod men inte massor... stoppade in en tamping i natt faktiskt.. jag vet att man inte ska det men kan fan inte sova med binda... det har inte kommit mkt allt på det, det mesta brunt.
De var jättegulliga på ds och tog mig på allvar, hon lugnade mig genom att säga att X inte ger symtom såhär tidigt... även om jag sist började blöda i v 4+3 så kom inte smärtorna och blodet i buken förren uppskattningsvis v. 8 den gången. Så även om det skulle vara samma sak nu så skulle hon inte kunna se något. Vilket hon såklart inte gjort heller.
Hon kunde inte se något i livmodern, inget på äggledarna. Jag frågade om hon kunde se från vilken sida jag hade ägglossat men det kunde hon inte. (?) DET hade faktiskt kunnat lugna mig...om det hade varit från vänster sida iaf...
Sköterskorna var jättegulliga, läkaren liite stressad, hon hade väldigt bråttom upplevde jag.. men det var väldigt mkt folk där... därför jag blev borta så länge.
Hon sa iaf "det är ju en pågående blödning, tappen ser sluten ut, det KAN vara helt normalt, det KAN vara ett X men det kan också vara ett vanligt mf"..
Så summa summarum vet jag inte så mkt mer... när jag frågade henne om mina gravstickor så sa hon att de borde ha blivit starkare på den här tiden.
Jag gick iaf lämna blodprover och ska tillbaka igen på fredag morgon och lämna nya. Sen har jag en telefontid vid lunch då.
Kram på er alla!!
Jag fick förresten dexofen + alvedon utskrivet sist, tog ipren också även om jag inte får de (pga mina trombocyter) men de fungerade iallafall! Ta ipren du!