• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-09-01 07:40:28 följande:
    Godmorgon, tack söta ni för att ni tänker på mig!

Jag åkte in igår som sagt, blöder rött blod men inte massor... stoppade in en tamping i natt faktiskt.. jag vet att man inte ska det men kan fan inte sova med binda... det har inte kommit mkt allt på det, det mesta brunt.

De var jättegulliga på ds och tog mig på allvar, hon lugnade mig genom att säga att X inte ger symtom såhär tidigt... även om jag sist började blöda i v 4+3 så kom inte smärtorna och blodet i buken förren uppskattningsvis v. 8 den gången. Så även om det skulle vara samma sak nu så skulle hon inte kunna se något. Vilket hon såklart inte gjort heller.
    Hon kunde inte se något i livmodern, inget på äggledarna. Jag frågade om hon kunde se från vilken sida jag hade ägglossat men det kunde hon inte. (?) DET hade faktiskt kunnat lugna mig...om det hade varit från vänster sida iaf...

Sköterskorna var jättegulliga, läkaren liite stressad, hon hade väldigt bråttom upplevde jag.. men det var väldigt mkt folk där... därför jag blev borta så länge.
    Hon sa iaf "det är ju en pågående blödning, tappen ser sluten ut, det KAN vara helt normalt, det KAN vara ett X men det kan också vara ett vanligt mf"..

Så summa summarum vet jag inte så mkt mer... när jag frågade henne om mina gravstickor så sa hon att de borde ha blivit starkare på den här tiden.
    Jag gick iaf lämna blodprover och ska tillbaka igen på fredag morgon och lämna nya. Sen har jag en telefontid vid lunch då.

Kram på er alla!!
    Va skönt att du blev bra omhändertagen därinne gumman!! Men va tråkigt me MF :( Beklagar!! Mina MF har skett precis där, 4+2, 4+3.. de som e positivt e som andra säger att kroppen kommer igång direkt efter, för de mesta. Jag hade ÄL 2v senare o mens 4v senare, som en vanlig cykel. Så förhoppningsvis är ni tillbaka på banan snart igen! Nästa gång ska de gå vägen! Tänker massor på dig och skickar massa styrkekramar!! {#emotions_dlg.flower}

Jag fick förresten dexofen + alvedon utskrivet sist, tog ipren också även om jag inte får de (pga mina trombocyter) men de fungerade iallafall! Ta ipren du!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 09:25:35 följande:
    5 + 4 idag...

Vad kan de se då? Inget väl?
    Skrev ju till dig igår Muffe.. ;) När ja va på VUL i 5+0 så såg dom ju hinnsäck på 4mm.. Så jo, hinnsäck borde dom se iallafall :) Men de e ju olika på alla verkar de som så de är ju ingen garanti, men de trorja nog :)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-03 09:28:22 följande:
    Sofy var väl där så tidigt? Och MCT också, men som sagt de kan nog inte ge särskilt tydliga svar.
    Hur är det nu då? Blöder det?
    Jepp :) 5+0 först och sen 5+6.. Dom kan dock se om blödningen kommer från livmodern eller från tappen.. Så helt onödigt o åka in tycker ja inte de är Muffe :)
  • sofy
    FruW skrev 2010-09-06 20:58:32 följande:
    Hej flickor!

Skönt att höra att du slutat blöda MCT79, det brukar kännas sååå mkt bättre då! Är impad av din inställning - smitta gärna mig är du söt! Är SÅ under isen idag Gråter Det här med att försöka få barn känns hopplöst! Skulle ju ringa till den där läkaren idag, men fick bara prata med en sur sköterska.. hon kunde som bäst erbjuda mig en telefontid med läkaren om 1,5 vecka - jag har ju BIM på måndag, o testerna ska ju tas i början av mensen, så det är bara att vänta ytterligare en månad då.. Kromosomtesterna tar tydligen flera veckor att få svar på (8 har jag hört) så det lär ju dröja innan vi får veta om det är något som är fel... Blev så besviken, o sköterskan som jag pratade med var allt annat än trevlig! Blä... så anti idag! Efter samtalet med sur-sköterskan bröt jag ihop totalt på jobbet och började gråta, satt på mitt rum en halvtimma innan jag kunde visa mig för folk...
    Men dumma jävla sköterskor o läkare de finns! Till oss sa dom 4-6 veckor på kromosomproverna, o när vi va där 4v senare hade dom inte kommit, så nu på fre hoppas vi på de :) Sen ska ju dom andra proverna tas CD 4-7, så de kanske inte alls e kört om du bara får en snabb tid o remisserna!

De kommer snart kännas bättre vännen!

På oss va de ju inga fel och dom sa att de oftast inte är några fel heller. Jag hade ju MF 07, två st 09 o sen 3 st nu i år, och nu den 4e gången så går de ju bra hittils! Vecka 8 på onsdag!

Ge inte upp, snart e ni där också ska du se!!

Hjärta
  • sofy
    Annica P skrev 2010-09-06 22:39:30 följande:
    Som jag förstått det hjälper inte ivf eftersom vi får till en befruktning, men sedan avstannar utvecklingen trots all möjlig medicinering (immunförsvaret som slår till?). Vet att vi frågade läkaren om ivf vid tillfälle. Någon som är av annan uppfattning?

Mimmi: det är inte svårt att bryta ihop när man blir bemött så, förstår dig så väl.

Myra: det var hemskt med pillren, har också varit med om att både det ena och andra inte funnits och åkt mil till nästa apotek eller vackert fått vänta. Tråkigt att känna att man behöver bunkra upp egna lager hemma (om man vet var de är, hm).
    Hej!

Jag vet inte om du varit inne på denna tråden innan, men kolla där annars. Dom har haft upprepade MF/MA och har inom svensk sjukvård inte fått några vettiga svar eller så, och därför sökt sig till London osv. Kan vara värt o kika iallafall!

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html

Lycka till! :)
  • sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-09-07 09:43:42 följande:
    Åh shit, tack!! Fattar inte att det är sant .Vad hände lixom. Och just denna månad har jag inte kännt ett smack i symptomväg.

cb tog jag imorse vid 5 tiden och nyss tog jag ett test från testlagret och fick även där ett streck, kan ana ett lite starkare streck

Åh nu ska detta smältas och sen får jag åka och köpa ett cb till som jag kan ta imorgon när gubben är med för han tror inte riktigt på svaga streck, hihi
    Härligt streck! Grattis! :D

Lägg in bild på testlagrets också! :D
  • sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-09-07 10:14:47 följande:
    Tusen tack. Helt fantastiskt, fast jag har nog inte fattat det än Är ju också någon dag innan bim så hoppas snart det blir starkare, annars kommer jag vara skit nojjig för mf. Ska köpa mig ett till cb och ta imorgon för gubben vågar inte riktigt tro på svaga plus! Så hoppas att det är starkare då
    Japp Bf är 18/5-11 enligt fl.
    Jag fattar fortfarande inte och ja går in i v 8 imorn ;) Haha!

Jaa, varannan dag höjs ju HCG i början så i övermorrn kommer de va stor skillnad, men kör på ett imorn också vetja! :D

Gud va rooligt! Grattis än en gång!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-07 10:42:50 följande:
    Wow! Vecka 8! Tänk vad tiden går fort!
    Jag går in i vecka 8 i helgen, när jag är i New York!
    De är heeeelt sjukt! Men de känns - illamåendes is killing me idag!
  • sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-09-07 10:56:28 följande:
    Haha åh vecka 8 redan?? Haha tyckte det var nyss du fick plusset Skoj att tiden inte sniglar sig fram iaf, haha!!

Haha jo testmoman som man är lär jag testa ett redan ikväll igen och imorgon och i övermorgon Men testen här hemma måste ju ta slut, hihi! Har beställt ett digitalt iof som jag tänkte ta på torsdag då min troliga BIM är

Tusen tack!! Känns ju som sagt ganska ofattbart!
    Haha japp, imorn! ;) Jag tycker också de.. men trots dom sömnlösa nätterna, dom ångestladdade dagarna och tårarna som runnit av oro så har tiden gått fort! Över 3v sen ja plussade nu! :D

Hahaha jaa jag har testat me 3 digitala o 4 vanliga trorja denna gång.. Testade senast igår för o se o de va sååå fint så! O så starkt! :D Så nuuu ere slut på testandet. Jag har ju sett på VUL också men jag e väl liiite för trög för mitt eget bästa ;)

Jag förstår dig ;) Uppdatera när du testat igen! Men testlagrets sticka ser kanonfin ut såhär tidigt! :D
  • sofy
    Odetta skrev 2010-09-07 21:51:30 följande:
    Söta du...tack!

Jag håller mina tummar stenhårt! Och du, jag är likadan! Håller med om att det är bra när det finns mycket man kan analysera....det är så himla bra att sysselsätta hjärnan med i den eviga väntan

*kram*
    Odd.. jag tar tillbaka allt jag sagt om illamående!! Får inte behålla nånting nu.. :( Postafen hjälpte ngn timme men sen vare igång igen..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3