Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Oj! Nu regnar här in plus!! Tjoho stort grattis!

Här är det nog äl på G I vart fall närmare helgen. Tog mina pergotime denna gång och cykeln verkar inte ha blivit så galet lång som den brukar. Har ju haft äl på cd 25 ca tidigare, och nu är jag på cd 15 .

Känns väldigt i äggstocknarna (brukar det göra innan äl när jag fått pergotime) men inte ett positivt äl-test ännu. Nästan positivt idag, men inte riktigt.

Sugar! Hoppas det är äl för dig också!!

• LillaMy3
    Längtan efter liten skrev 2010-10-15 10:58:17 följande:
    nästa pluss blir ditt och Sugars :D
    Ja det tycker jag vi kan bestämma
  • LillaMy3

Ja det verkar ju vara ett plusstim lite nu, men sen är det ju två veckor (ca) till min och Sugars BIM. Hoppas att det funkar ändå, trots att det inte följer statistiken helt

Usch. Nu börjar jag hoppas innan jag ens är säker på att jag haft äl... Ja ja.

• LillaMy3

Fast det är ännu fler med BIm i början av november, eller hur... Hittade inte BIM-listan såhär omdelbart. Så tummarna hålls för oss alla, igen

• LillaMy3
    Längtan efter liten skrev 2010-10-15 11:33:52 följande:
    det är redan besätmmt :D
    Toppen.!
  • LillaMy3

Jag är nästan bombsäker på att jag borde ha äl idag. Känts som äggstockarna skall poppa ut ur magen i ca två dagar nu... Och älflytningar har jag och tappen öppen (om vi nu skall ner på detaljnivå... Sorry.). Äl-testet var nästan positivt i morse. Det var det inte i går. Men så testade jag nu nyss bara för att då är det positivt tänkte jag, men icke.

Lite konstigt. Men vill minnas att jag alltid tror jag snart har äl en bra stund innan det sker. Bara det plötsligt svagare testet som förvirrar. Men kanske jag missade stegringen igår. Eller så kommer det i morgon.

MCT. Härligt med en engagerad karl Hoppas äl kommer snart!!
    Sugar. Pree-seed har jag hört talas om. Hm. Låter inte så dumt!

• LillaMy3
    SoMa72 skrev 2010-10-16 17:22:36 följande:

Är det vanligt att äl kan bli förskjuten? Jag har ju fått mens som en klocka i 4-5 mån, idag BIM+2 och nu har jag inte ens ont i brösten längre... Vad händer? Förvånad Kanske mensen tänker hoppa över helt den här månaden? Jag ligger iaf kvar på BIM 14 okt, tills mensen behagar komma. Hur ska jag sen räkna ut nästa BIM?

Men du har testat? Olika för olika folk, men lite stress eller oro kan lätt förflytta en äl mig vetligen. Inte lätt att räkna ut nästa BIM när du inte vet när äl kommer... Själv så har jag tämligen opålitlig äl, så jag brukar räkna ut BIM först när jag vet at jag haft äl.
  • LillaMy3
    SoMa72 skrev 2010-10-16 21:22:41 följande:
    Japp, testade på BIM, BIM+1 och idag på BIM+2, nu väntar jag tills måndag om inte mensen kommit... Fast om du menar om jag testat med äl-test så är svaret nej, det är stressande... =) Får väl börja göra det nästa månad, jag är kanske helt ute och cyklar, så då är det inte konstigt att det inte tar sig... =)
    Tänkte på grav-testa ja... Hm. Jag tester äl-test, för även med Pergotime är min cykel inte helt regelbunden. Sen har jag upptäckt att äl och de värsta äl-känningarna inte kommer samtidigt alls.
    Som nu. I torsdags kändes det som att äggstockarna skulle ploppa ut ur ljumskarna på mig. Sen lugnade det ner sig. Men först idag fick jag pos på ältestet. Så äl ikväll eller under morgondagen om jag förstått min kropp rätt.

Kanske din äl var senare än vad du tror också?
  • LillaMy3

Hurra Pilgrimmen!!

Här vart det pos på äl-testet idag. Men känt att det varit på gång sen i torsdags ca. Så idag och i morgon (och igår) hoppas jag räcker. Stackars sambon jobbar sååååå mycket. Ser han knapt. Lite stressande att få till Bebis mitt i allt. Usch. Lite ledsen över det idag. Självklart skall han få jobba så han blir klar någon gång med det han gör, men samtidigt så känner jag mig lite ensam och stressad och rädd att vi missar äl
    Det verkar ju inte riktigt villja ta sig ens när vi träffar äl, så det gäller ju att träffa bra!! Tror jag har äl ca 12 timmar efter pos test. Brukar få mens på dagen 2 veckor efter pos äl-test och har inte fullt utslag med än en dag. Får oftast lite ökande äl-smärtor på kvällen efter at ha fått pos på morgonen. Hoppas det betyder att äl är efter 12 och inte 48 timmar...

• LillaMy3
    sugarrush skrev 2010-10-17 15:39:43 följande:
    Åh vilka underbart fina test här i tråden. Man blir ju alldeles varm och glad i hjärtat för er skull.
    Hoppas man får joina er snart!

Här är testen lite mysko:
    I onsdags fick jag ett positivt äl-test men ett negativt gravtest. Sen kände jag äl-värk på torsdagen och jag var säker på att det var äl på g. I fredags var både gravtest och äl-test helt supernegativa så jag antog att äl var passerad.
    Men så idag får jag supernegativt gravtest men positivt på äl-testet igen! Konstigt! Någon smart som kan gissa sig till vad det betyder?

Min teori är att det kanske var pyttelite hcg kvar i kroppen i onsdags (och det var det som visade sig på äl-testet.) Och att ÄL är på gång nu istället. Men varför kände jag då äl-värk i torsdags...?
    Jaja, vi har sexat på både i torsdags och idag så det borde väl funka i vilket fall. Och nu har päronen åkt hem från sitt besök så nu kan vi sexa massor...NAJS

Kram på er tjejer, hoppas ni har en härlig helg!
    Kroppen kan försöka ha äl flera gånger i en cykel, utan atthelt lyckas. Läste det på www.pernille.info tror jag. Stod under rubriken som handlar om tester.

Fast det förklarar ju inte äl-ontet. Om det inte var så att det bara var lite växtvärk bland äggblåsorna eller något annat? Luft i magen? Det kan ju ömma och knipa lite det också?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3