Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Pancakes skrev 2010-10-01 09:53:06 följande:

Godmorgon tjejer! Håller tummarna för att all mens håller sig borta. LillaMy, var det mensen som kom eller bara en liten blödning? Hoppas hoppas..

MCT, det testet behöver inte betyda nåt. Det var ju jättetidigt. Dessutom kan ju mens och ÄL vara lite konstiga efter MF så det är ju svårt att veta när du har BIM exakt. Ömma bröst låter ju mycket lovande!

Det var helt klart mensen, tyvärr. Så nu sitter jag här i soffan min lediga förmiddag och fäller en tår och funder på vad som är fel på min dumma kropp. Ingen ide att ringa min gyn, för henne är jag sur på. Borde antagligen byta, men vet inte helt till vem. Får väl ge det ett år så som gyn sa från början.

Nu har jag gnällt av mig lite och skall ägna mig åt att hålla tummarna för er andra här i tråden så att ni andra plussar snart!!! Och får äl och allt sånt!
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-10-01 10:23:48 följande:
    Åååh, vännen....vet att det inte är nån tröst men jag vet PRECIS hur du känner dig! Fem tunga månader satt jag där och fällde en tår varje gång mensen kom och fattade inte varför det inte tar sig. Fattar fortfarande inte men jag tror inte det är nåt fel. Ibland tar det tid helt enkelt. Även om man timar och anstränger sig. Jag trodde jag skulle vara ensam kvar på listan till slut men ALLAS tid kommer, förr eller senare plussar man. Kolla bara på den jättelånga gravidlistan. När jag anslöt mig till den här tråden var det bara några få namn på den.
    KRAM!!!!
    Tack!!

Det blir försök 8 nu totalt för oss. nr 5 sen efter missfallet i maj. Men lite frustrerande är det måste jag erkänna. Redan innan sonen föddes  (han blev till på första pergotimeförsöket) så var visste jag att jag ville ha helst ca bara 2 år mellan barnen. Så det känns lite som ett personligt misslyckande nu när kroppen inte alls vill...

Ja in på grav-listan skall jag!!! Nu skall jag bara klura ut när evt nästa BIM kan tänkas bli så jag kan uppdatera mig på den övre delen av listan i vart fall.
  • LillaMy3

Uppdaterar listan med BIM i november. Får ändra lite på mig när jag vet att jag haft äl.

BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    4 okt - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011

• LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-10-01 11:02:02 följande:
    Åh, man får försöka släppa det där med minutiös planering och tänka att allt händer av en anledning. Om det inte blir exakt två år mellan barnen så har det säkert andra fördelar ändå. Jag slutade med p-piller för ett år sedan och då var jag 30 år. Nu kommer barnet födas (förhoppningsvis) när jag är 32 och det var inte riktigt så jag hade tänkt att det skulle bli...men men. Det tog mig fem månader att bli gravid först och sen fem månader efter missfallet. Så jag verkar inte vara en sån som det tar sig för direkt men det behöver inte vara nåt fel för det. Kroppen gör som den vill. Snart sitter du där och är gravid, jag lovar!!!
    Tror vi är väldigt jämngamla (-unga)

Jag slutade amma för snart ett år sen. Började med pergotime i januari i år.

Nej livet blir sällan som man planerar har jag lärt mig Har bara svårt att acceptera det.

Sugar: *Kram* hopps du mår bättre snart. Sjukskrivning kanske inte är så dumt. Ta hand om dig!!!
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-10-02 14:48:44 följande:
    Själv testade jag inte i morse... så rädd för att bli ledsen.... :(  Jag känner nog på mig att mensen kommer....
    Nej den får inte komma!!! Men vänta du med att testa till ett par dagar efter BIM för att vara på den säkra sidan Håller tummarna!!!
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-10-02 20:21:14 följande:
    Världens mensvärk nu.... daaaaaaamn!!!
    Hua. Kan ju vara antingen eller det. Min värk jag fick dagen innan BIM visade sig vara mensvärk, men kan ju precis lika gärna vara växtvärk. Så ge inte upp hoppet ännu!! Så länge mensen håller sig borta så finns ju alla möjligheter kvar
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-10-03 08:47:40 följande:
    Okej... bim-1 idag enligt mina beräkningar... å ett suuuuuuuupersvagt plus.. det går att ana... sambon såg det också men det går inte att plåta... det är svagare än det var på bim-2 förra månaden.... VARFÖR?!?!

Varför får jag sånahär supersvaga plus som sen skiter sig!!

Så jävla ledsen just nu... :((((
    Hoppas det blir starkare snart!! Jämföra mellan olika månader kan man inte göra så lätt. Det tar ju lite olika tid för ägget att fästa från gång till gång, så ge inte upp ännu!
  • LillaMy3

Sugarrush. Usch så jobbigt med en infektion på toppen av allt.

*Kram om*

MCT. Ser strecket klart och tydligt Grattis!

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-10-05 12:36:00 följande:
    Ja jag tyckte det räckte nu men....
    NEJ!! Inte skulle du hamna hos mig på BIM-listan ju. Usch: Stackars dig.

Stor kram och hoppas någon läkare kan komma fram till varför det inte vill fastna hos dig.
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-10-05 20:11:01 följande:
    Ja jag hoppas också att jag kan få några svar, men det är tydligen inte alltid man får det... Bara vänta ut blödningen, köra på igen och hoppas hoppas...
    Ja jag såg att du fått tid redan i nästa vecka. Det var ju skönt att de hade tid så snart, mitt i allt elände.

Hoppas hoppas hoppas att de hittar ett svar på frågan, eller minst i vart fall något som hjälper vilket fall de vet vad det är eller inte!

Stor kram och ta hand om er!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3