• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Uppdaterar mitt BF, de stod lite fel! :)

BIM AUGUSTI

24 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    25-27 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010) - testat neg. 25/8
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
    Sugarrush 30/4 2011
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-26 13:11:18 följande:

Ingen mens än. sitter också på jobbetm en kollar FL ofta och springer på toa haha... Rejäla flytningar har jag så jag tror mensen ska komma när som helst...

Lite värk idag också.. börjar tro att ngt är fel efter missfallet.. kan det vara så? Typ att äggstockarna förtvinar och att jag aldrig mer får barn....

Haha, katastroftänk! Nej gumman, de är inge fel på dina äggstockar!

Jag va likadan, trodde ju också mensen skulle komma pga värken, o ja hade värk till o från samt massa flytningar. Har ja fortfarande, vita o vattniga.

Testa så slipper du noja mer ;)
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-26 20:04:36 följande:
    Jag hoppas det sååååå... tycker det ser klent ut och är mest övertygad om att mensen kommer i morrn. Känner mig inte gravid alls!  Tack Odd!
    Du har ju uppenbarligen HCG i kroppen, annars skulle de inte visa ngt.. o HCG ökar ju också eftersom strecken blir tydligare! ;) Klart du e gravid.

Jag känner mig inte heller så gravid, lite småsaker ibland men i de stora hela så nääe.
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-26 20:39:15 följande:
    Jaa... jag är gravid..... SHIIIT! Tyst
    Hur kom du på de? ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-27 09:26:53 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!
    Sambon kom hem precis innan jag skulle fara till jobbet så jag plockade fram kisset och stoppade ner testet... Hann lagom tillbaka till sängen där sambon väntade och då stod det redan GRAVID.

Gissa vem som är glad???

Superspermier igen alltså.. sambon är stolt..

Blir ett 1 maj barn om allt går bra denna gång!!!

Tralalallalalalalalalalal
    Hahahaha, jag sa ju de ;)

GRAAATTTIS!!!! :D
  • sofy

Jag börjar nog förstå nu att ja e gravid.. Den där idiotläkaren uttalande i tisdags har gjort mig nojig som fan, om att strecket va svagt. Så jag tog ett CB digitalt nyss o de kom upp "Gravid 3+" efter max en halv minut, o sen tog ja vanligt CB o där kom teststrecket upp 1,5 min innan kontrollstrecket, o de är TOKBLÅTT! så, fuck her! jag e gravid o de kommer gå bra!

• sofy
    MCT79 skrev 2010-08-27 21:07:56 följande:
    Vad skönt, då löste det sig...=))
    Hur gåre för dig vännen? Någe gravsymptom? Hoppas de lilla pyret stannar kvar! :)
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-29 10:48:43 följande:
    Muffe det skrivs ju rätt mycket om att man kan få en mindre blödning när man skulle haft sin mens och så. Sen om ni har haft sex kan det ju vara som för Sofy också att du blöder pga att du är skör.

Bruna flytningar = gammalt blod... inte lika farligt. I teorin... sen vet jag exakt hur du känner.
    Jag blödde ju inte pga sex, för de är inget som händer här hemma för tillfället ;) Men pga proggisarna!

Så ja Muffe80, om ni haft sex kan de bero på de. Mitt va färskt först o sen brunt. Och de va inte alls mycke men de va på pappret iallafall.
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-08-29 17:01:05 följande:
    Vad gullig du är! Du är inte ensam! Jag känner mig dock rätt ensam om att vara inne på 5:e försöket. Känns som alla andra plussar mycket fortare. Jag vet att det är normalt men fem månader efter missfallet känns som lång tid.

Känner mig lite smånere den här månaden, det känns extra tungt på nåt sätt. Försöker fokusera på annat men känner mig lite småsorgsen hela tiden, det är inte likt mig. Provade ju ÄL-test för första gången och det känns faktiskt bara ännu värre när mensen kommer då tycker jag. Vi prickade in så himla rätt och så tog det sig inte i alla fall. Vet inte om jag ska ta test nästa månaden. Vill helst bara låta allt vara. Men då kan det ju ta ännu längre tid....jag vet inte.,
    Nu ska jag säga något som är sjukt svårt att leva upp till..

Slappna av! Försök tänka bort "bebisverkstaden" lite. Jag skrev ju massor här under slutet av juli och augusti, att jag levde livet, drack vin, satt på uteserveringar, hade poolparty, gick promenader, hade myskvällar.. Jag bara levde. Jag tänkte inte, för vi hade då tagit alla prover till utredningen och jag slappnade av totalt. I mitt huvud var det "Åååh va skönt, när ja blir gravid nästa gång finns de hjälp o få. Och de kommer när de kommer.." POFF! Gravid - igen. Och såhär långt har ja inte kommit innan, jag tror faktiskt på att om man kopplar bort det lite så kommer de naturligt. Annars blir kroppen stressad omedvetet. Därför tycker jag en resa låter kanon för er, åk dit, sola bada och njut. Ta hand om varandra.

Deppa inte ihop. Ju mer du ändå tänker på de, mår dåligt, blir stressad - desto längre tid tror jag nog de tar faktist..

Ge inte upp, snart är de er tur! Men tills dess, njut av livet - gör saker du mår bra av. Sysselsätt dig. Och låt inte sexet bli ett "tvång" under ÄL tester..

Tänker på dig! Snart ses vi i den andra tråden! :)

Kramar! Hjärta
  • sofy
    FruW skrev 2010-08-30 14:34:54 följande:
    MCT - grattis!! Bra gjort!! =)

Ingen som kan hjälpa mig med min fråga om blödningar, älflytningar och ältest som jag skrev om häromdagen?? Skulle väldigt gärna ha lite tips...
    Jag vet inte.. jag har aldrig ÄL flytningar.. Har nog aldrig haft de heller, tänker inte så mycke på de heller faktist.. Cykeln är 28 dgr så ja räknar me nånstans där i mitten, innan kände ja av den men nu senaste halvåret eller så känner ja ingenting alls..

Men ja har hört att man kan få en blödning vid ÄL.. Vet dock inte hur säkra källorna är, men de kan ju stämma..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3