Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Atti skrev 2010-08-18 14:17:01 följande:
    Hej på er. Sitter på jobbet och har precis fått tant röd. 5 dagar tidigt, har aldrig haft så kort cykel som 24 dagar, förstår inte. Tänker på dig sugarrush.
    Attans vad trist! Cykeln kan ju verkligen strula till sig efter mf har jag förstått... *krama om*
    Dag och natt skrev 2010-08-18 19:20:43 följande:
    Nu känns det inte riktigt som jag kan glädjas åt mitt resultat när jag läste om vad som hänt er, men jag tog ett vanligt CB test och ett digitalt test imorse som visade att jag är gravid, kan ju inte bli mer klart än med det digitala så nu tror även min sambo på det! Förra gången var jag så glad och ringde till BM dagen efter eller två dar efter, men nu vet jag inte när jag ska våga ringa igen ifall det blir mf igen. :(
    Ska i alla fall börja med att uppdatera listan. 

Klart du vågar ringa! Är så glad för din skull! Grattis igen!!!!!!!
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-08-18 19:35:12 följande:
    Vad gullig du är, tack, jag tror jag väntar till nästa vecka med att ringa iaf. Hur är det med blödningen nu då Sugarrush, har den ökat, minskat? 
    Imorse var det färskt blod, nu är det bruna flytningar. Brukar ha så innan mens. Har redan börjar ställa om och börjat hoppas på en junibebis... Menmen, skam den som ger sig!
  • sugarrush
    FruW skrev 2010-08-18 20:26:59 följande:
    Sugarrush - usch vad tråkig!! Gråter Skickar en stor stor kram till dig! Jag tror också som ngn tidigare skrev att det kan ha varit ytterligare ett tidigt mf, jag har fått svaga svaga streck ibland i början, starkare sen eller att de försvinner o mensen kommer, men när jag inte är gravid finns det absolut inte några svaga streck, går inte ens med bästa vilja att ana ett streck, definitivt inte fota det!! Känns kanske inte lättare för dig, oavsett vad är det supertråkigt!! Men - skulle det va så att din tant kommer har jag gärna sällskap in i nästa månad, junibebis is the shit

Havsklippan - GRATTIS!! Visst är det ngt magiskt över att få se "GRAVID" på cb digital!! Så glad för din skull!

Här har de bruna flytningarna fortsatt 3 dagar i rad, mensen har inte kommit igång, vilket givetvis sätter i gång hoppet, men nepp, total-minus på testerna, så.. nu vill jag bara att mensen ska komma så jag slipper blöda massor o ha jätteont på lördag, då vi ska på bröllop o jag ska ha en vit (!!!) kjol på mig, så där matchning kanske...
    Ja, det kan ha varit ett supertidigt missfall, fast det spelar ingen roll ifall det var det eller vanlig mens faktiskt. Håller med: Junibebis is da shit! (Härligt, du fick mig att le för första gången idag)
    Ja du, blod och vit kjol låter ju sådär... du får ladda upp med såväl tamponger som bindor - dubbelsäkra alltså!
  • sugarrush
    mallanis skrev 2010-08-18 21:51:40 följande:

Atti- synd att hon kom kärringen röd =(  Härligt att du kunde glädjas med din vän!

Sugarrush- så trist =( Enligt min läkare (överläkare på gyn) så kan vissa test ge utslag och ge "falska" + innan BIM. Hur många dagar efter äl är du? Testet ger utslag  för att ägget är befruktat men det har altså inte hunnit fästa till sig ordentligt, kanske var det så för dig denna gång? =/

Ja så kan det absolut vara. Ett super-tidigt missfall alltså. Fast jag sörjer det inte som missfall, eftersom vi aldrig hann bli gravida, utan ser det bara som en vanlig mens.

Intressant att även överläkaren sade att det var för att ägget blivit befruktat! Då är man ju halvvägs iallafall
    Finns det inte kosttillskott som gör att det fäster bättre/lättare? Någon som vet?
  • sugarrush

Hihihihihihihihihihihihihihihi kolla i mitt galleri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-19 10:44:02 följande:
    Men vännen, vMen vännen, vad är detta? Det var inte mensen som kom alltså???
    Verkar inte så. Nu har det avtagit. Hoppas det inte kommit mer blod. Men strecken är definitivt starkare idag.
    Och vet ni, strecken kom EFTER FEM MINUTER!!!!! Alltså inom testets giltighetstid!
    Jag är så chockad!
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-19 11:18:10 följande:
    Grattis Sugar! Behöver väl inte ens säga hur avis jag är va? Du vet ju hur man är... :)
    Men kul kul kul att det gick så snabbt för er.

Jag kommer testa imorgon men kommer få neg... Har haft för mycket mensvärk, inga flytningar m.m. så inget stämmer med förra gången jag var gravid tyvärr...

Drack tom ett glas vin i går för jag var så besviken och säker!! Men men... min tur kommer väl, kanske?!
    Åh jag vet precis hur det känns. Men plusset kommer snart, I promise! Du kommer att få bebis i slutet av maj istället, det blir ju superhärligt!

Men jag är så nervös att skriva in mig, tänk om det kommer mer blod? Tänk om det blir ett tidigt MF? Fast, hormonerna har ju ökat iofs, så man kanske inte ska noja...
    BF är 30 april, men jag väntar till helgen med att skriva in mig på listan...
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-19 13:43:11 följande:
    Wow, är det sant?? Måste varit en nidis i såna fall!? Prova med en CB digital kanske så att du slipper spekulera.
    Ja idag kom ju strecket på 5 minuter och var tydligt, brett och rosa. Igår kom det efter 15 minuter och var urlöjligt och svagt. Så hormonerna måste ju ha ökat.

Testade CB digital imorse men det visade förstås "ej gravid". Men hormonerna är ju så svaga än, så det förvånade mig inte. Ska lyxa till med ett nytt sånt där dyrt snajsigt till helgen tänkte jag .
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-08-19 13:59:57 följande:
    Sugarrush, vet du hur många dagar efter äl som blödningen kom? Kan ha varit en nidis. Det fick jag på dag 10 efter äl och la mig i sinnet på golvet, sparkade, slog och grät över att mensen var på ingång. Ännu en gång.
    Sen hände inget mer och när jag testade några dagar senare fick jag ett plus.

Grattis!!

Alicia
    Åh tack!
    Hmm.. nu när jag räknar efter inser jag att jag fick blödningen 10 dagar efter ÄL jag också. Ah, så nu har man förmodligen fått sitt livs första nidis alltså! Coolt!
    Droppar lite ljusbrunt fortfarande, men känner faktiskt lite symptom. Ont i bröstmusklerna (samma sätt som sist jag var gravid, fast andra bröstet den här gången), lätt illamående och en konstig känsla i kroppen.
    Och så smakar jag typ dött as i munnen....
  • sugarrush

Alicia: Vill bara berätta om min erfarenhet. Visst kan barn i väldigt lik ålder leka ihop, men det blir ofta svartsjuka. Jag var inställd länge på att ha barn tätt, men nu när jag ser min kusins barn (8 resp. 5 år) ta hand om sin nyfödda lillasyster blir jag verkligen så rörd att jag inte är säker på vad jag tycker verkar bäst längre.
    För hennes äldre barn är så stora att de inte ger något uttryck alls för svartsjuka gentemot bebisen. Istället vill de hjälpa till, och de förstår bebisens behov och tar verkligen hand om det. Inget av barnen som rycker och sliter i bebisen, de klappar bebisen och sjunger för den, och leker stillsamma lekar. Min kusin tycker det är så skönt, att de äldre är ganska självgående, nu har hon tid med bebisen utan att de andra blir svartsjuka.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3