• MCT79

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Odetta skrev 2010-07-20 14:08:51 följande:
    Men då var det nog det du tror att du såg *kramar om*

angående frågor om tappen....jag kan bara ge dig ett råd: ge dig inte in i den djungeln. Jag har provat och tappen har fan värre humörsvängningar än vad jag har! Jag blev i alla fall inte klok på den

*kram*
    hahah, du fick mig att skratta rakt ut... jag kan dock bara hålla med dig.. maken till lynnig sak!  *lol!*
  • MCT79
    FruW skrev 2010-07-20 13:35:08 följande:
    ODD - usch, fruktansvärt med sådana nyheter om dina tjejer! Gråter Finns det fortfarande något ni kan göra så att situationen blir bättre? Skickar en stor kram till dig!!

MCT - jag kämpar emot! Hur går det för dig?

Någon i tråden som har bra erfarenhet av att känna på livmodertappen? Lite tips tas tacksamt emot!
    Det går så bra mimmi.... inte testat något här! Själv då?
  • MCT79

Oj vad ni skriver. jag har haft en datorkrasch här så just nu jobbar jag för att rädda det som räddas kan!
    Fördelen - man tänker definitivt inte på bim....  nackdelen... det blev dyyrt.

mimma, vad trist med neg. test! När hade du bim?? Det var väl 24:e?

Hörrni jag hjälper till att gräva! Nån som har tillgång till traktor!? Jag menar... ju fortare grävningen blir klart, desto mer drinkar till oss!
    Jag har några dagar kvar till bim.. oonsdag eller torsdag nästa vecka... Äl kom ju lite senare än vad jag trodde.
    Har absolut NOLL och intet symtom så jag har inga förhoppningar alls. Förra månaden hade jag massor.
    Det enda som hände för 3 dar sen var att det ilade så in i vassen i livmodern/lite till höger om den när sambon och jag låg i soffan och såg film. Höll i sig ett par minuter och kom liksom i "intervaller". Ingen idé att analysera. Förmodligen tarmarna! =)

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-07-23 08:21:31 följande:
    Så du hade massa symtom förra månaden och fick mens i alla fall?

Vad för symtom hade du?
    Oj.. jag hade för det första molvärk från ÄL till bim.. inget sånt alls nu. Jag var gråtmild, gräsligt trött och mådde lite illa några dagar. Å så hade jag en oemotståndlig lust att bita strupen av min sambo vid flera tillfällen.... vad han hade gjort? Han frågade hur min dag hade varit.... fräckt!  ;;;))))
    Jag hade lite ömma bröst sista dagarna före bim också. Men mensen den kom... punktligt.

Denna månaden. Nada. Niet. Visst var jag grinig och gråtfärdig igår men vem blir inte det när datorn kraschar och man börjar ifrågasätta sig själv och om man verkligen gjorde backup på de där två bröllopsuppdragen där bilderna inte levererats ännu... :S  Men det hade jag. På två ställen. *phu*
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-07-23 09:52:06 följande:
    Äh, eftersom jag får starkare och starkare mensvärk så antar jag att det är kört och at det är så här min kropp nu beter sig innan mens, då vet man det till nästa gång, ingen idé att gå runt och hoppas!!
    Ptja.. eller så är det växtvärk. Eller mensvärk. Vem sjutton kom på den tanken egentligen... "åååhh jaaag vet! Vi ger kvinnor EXAKT samma symtom för mens som för graviditet!"  "På det sättet får de aldrig någon ro i själen eller vettig förmåga till att tolka sin kropps symtom!"  "jaaaaa!" 

Kan höra den diskussionen framför mig...
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:00:45 följande:
    finns det några kvar här från min tid?
    Jag var med tror jag! Vet inte om jag varit med hela tiden dock!
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:09:45 följande:

jag behöver hjälp... sitter här och rent ut sagt är LIVRÄDD!!!
    jag tror jag plussade nyss...
    vet inte när jag ska ha mensen, men tror denna vecka eller nästa...
    sista mensens första dag var iaf den 24 juni...
    har haft 3 missfall på raken nu och vågar verkligen inte tro något..

vill inte bli knäckt igen :'(
    Wohoooo!!!  Nu är du GRAVID och väntar en BEBIS, inte missfall!! Apsvårt! Men denna gången kanske det är din tur gumman!!
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:10:52 följande:
    ja du var med... vill prata med er gamla godingar som känner till min historia...
    Jag minns en del, och finns här, shoot!
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:18:53 följande:
    sitter och gråter och gråter... hur ska jag klara av det här?
    sambon och dottern är borta och jag fick bara för mig att testa äl test (fråga mig inte varför då jag vet att jag ska ha mens när som) men jag gjorde det iaf... och när jag satt där så tänkte jag... äh va fan kan ju lika gärna testa ett grav med på en gång, har ju ändå så många!
    sen gck jag ifrån en stund och började pilla med annat... och när jag kom tillbaka fick jag mitt livs chock :/
    Hur kan detta vara möjligt...?

Har fått utskrivet fragmin sprutor som jag ska ta vid nästa graviditet..
    och även de är jag LIVRÄDD för..
    och shälvklart har min gyn semsester i 2 veckor till, så jag kan inte gå på undersökningar heller som jag ska vid en grav...

Om detta nu är sant att jag verkligen är gravid, hur ska jag klara av att ta mig igenom alla dessa dagar?

jag vet, detta låter helt jävla sjukt, och tro mig jag är glad. Men totaaaalt skräckslagen.. har aldrig varit så här rädd förut...
    Lugn nu.. det här är ju jättebra... du är säkert räddare/mer ledsen pga alla hormoner också! Låt det sjunka in lite! Detta är toppen!
    Vad är det för undersökningar du ska gå på såhär direkt i början? jag minns nog inte allt... Men om du fått fragmin utskrivet och det är bestämt att du ska ta det vid nästa graviditet så sätt igång!
    Sprutan i sig är inte farlig. Nålen är väldigt kort, enda jobbiga med den är att den kan uppfattas som inte så vass. Nyp tag i ett "fettväck" i magen och kläm åt hårt, då känns sprutan ingenting och den är jättelätt att få in!
    Kan inte din sambo hjälpa dig?

Måste kolla bara, uppfattade inte att du hade sambo förra gången? Men jag kan ha missat det.. det var ju när jag mådde som sämst också.
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-07-23 17:27:24 följande:
    du kanske även känner igen mig som inheaven? jag känner igen dig mycket väl...
    Jag käönner igen dig som Längtan..

Nu är det en Väntan och en Längtan.... *håller tungan rätt i munnen*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3