• sofy

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-08-25 11:17:56 följande:
    Ah! Lovely! Vad var det jag sade!
    Jätteglad för din skull!
    Haha ja, du hade rätt ;)

Taaack! :D Känns mer på riktigt nu! Och läkaren är SÅ underbar! Förstående och hjälpsam! Hon sa redan innan att man knappt kunde se ngt nu, de e ju sååå tidigt, Och om de diffar nån dag så kan de göra mycke liksom. Men så såg vi lilla hinnsäcken på 4 mm! Så då sa hon att om 2v borde vi se mer så då bokade hon in mig :) Glad att ja slipper tjata om de :)
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-25 11:22:41 följande:
    sa ju det :) tjohoooo nu kan du slappna av
    Aaaaao! Iallafall nån dag... ;) Hahaha nerå! Nu e ja nog lugn sålänge ja slipper tokblödningar och smärtor. Dom små blödningarna kan jag "vänja" mig vid sa hon då de som sagt e vanligt me proggisar.

Och dumma jävla läkaren som sa att de va ett svagt gravtest. Allt va ju bra idag, inge konstigt alls. Ska ringa o klaga på hennes kompetens och yttranden!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-25 11:46:59 följande:
    bokar ni in privata vul eller får ni göra det pga missfallet?
    Ska ni göra KUB?
    Jag gick min utredning på Ultragyn Odenplan här i Sthlm, där får jag VUL utan o fråga.. Dom gör de automatiskt för o se så allt går som de ska, pga tidigare MF då.. :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-25 14:28:12 följande:
    Aha, ja det kan ju vara missfallet som spökar... Förra månaden var den dock 14 dagar efter äl... trodde samma denna månad...

Har nu värk långt ner i livmodern (?)...
    Samma häääääär ;) Kan inte ligga me böjda ben för då spänner de satan! Haha.. men de händer ju grejer så!

Teeeesta! :D
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-25 14:55:19 följande:
    Eh jag ger upp hoppet.... ljuuuuuuusbrunt på pappret nu igen, knappt synbart dock men värk hela dagen idag och det har jag inte haft förut så mensen kommer nog ikväll. SÅ, nu ska jag inte hoppas mer utan försöka leva vidare!!!
    Hur brukar din mens komma igång då? Jag tror fortfarande på bebbe!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-25 15:27:36 följande:
    Fan jag minns inte ens det... :)
    Brukar nog komma lite bruna flytningar, kanske? Eller liite rött blod för att sedan komma mer.. Måste fan skriva nner nästa gång hur den börjar haha. Har inte analyserat så mycket förut.

nu har jag en tryckande känsla i livmodern (?) hela tiden... Känns inte som riktig mensvärk dock.

Hur känner du sofy, du sa att du hade värk mycket?
    Hahaha, näe.. minnet e bra men kort ;)

Jaa, eller inte mycke men de känns emellanåt. I början va de mer, typ 3 dgr innan mensen skulle komma fick ja molvärk, sen höll de i sig ganska kraftigt tills nångång i slutet av förra veckan, då blev de mildare och nu känner ja de mest i bakgrunden ibland. =)

Trodde HEEELA tiden mensen skulle komma eller att ja skulle börja blöda, hade alltså väldigt kraftig molvärk :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-25 17:55:19 följande:

på er begäran kissade jag på ett äl-test, obs ej grav.test

Jag hade gått på toa en timme innan så det var ju dömt att misslyckas.. men strecket blev ungefär hälften eller lite mer i styrka av kontrollstrecket, mindre starkt alltså... När jag testade med stickor innan äl var det ibland nästan helt vitt där strecket skulle vara för att sedan stegra innan äl och vid äl....

tolka detta om ni vill

TA ETT GRAVTEST NU FÖR FAN!!!! :D Att de ska vara SÅ svårt ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-25 20:18:12 följande:
    Haha ska jag göra test på lördag men inte kolla, hur kan man låta bli det?

Eller menar du kissa på morgonen och kolla när han kommer hem? eller låta er kolla men inte jag

Nu ska jag slänga i mig ett paket kräftor helt alone hihi!!! gott! Visst är det ingen fara med skaldjur OM man är gravid?
    ta ettt test nu kvinna! imorn bitti vill vi veta ;) mannen behöver inte veta, och du kommer bli lika glad andra gången också ;D
  • sofy
    FruW skrev 2010-08-25 21:03:18 följande:

Wow, tjejer, vad ni skriver!! Smygläser lite på jobbet (kan inte låta bli) men kan inte skriva ngt där.. Har inte koll på allt som hänt under dagen - men Muffe - spännande!! Jag sållar mig till "testa! testa!-gänget", men all respekt till dig om du klarar av att inte testa till din sambo har kommit hem!! Hade jag aldrig klarat!!

Sofy - skönt att det ser bra ut för dig vännen! Hur har det gått med era provresultat, kommer inte ihåg om du har skrivit ngt om dom..? Vore jättekul att få se resultatet! Förhoppningsvis kommer ju även jag o sambon dit ngn gång.. Hoppas att brevet från den där överläkaren snart ligger i lådan, och att han vill träffa oss o att vi får va med i hans studie!!! Gärna snart!! Har sett såååå många gravida kvinnor idag! Speciellt på gymmet!! Blir så avis när jag ser dom!!

MCT - kikade på dina test, ser mkt bra ut tycker jag!! Håller tummarna för att du snart får starka fina streck/plus! När mina är negativa är de helt blanka... Vågar mig på ett GRATTIS vännen!

Pancakes - hur ser det ut för dig? Hänger du med till september-bim, eller har du oxå tänkt att plussa nu i dagarna Flört Håller tummarna stenhårt även för dig så klart!! (Trots att det alltid är kul med sällskap...)

Ååååh hej gumman!

Undrade precis vart du tagit vägen... ;)

Jaa, jag fick ju se hinnsäck iafl, trots att den va liten. Men förhoppningsvis växer den till sig tills den 10e september, då blir de VUL igen! Gaah. Men allt annat va ju kanon, slemhinnan, tappen, inga blödningar osv! Ska försöka sluta noja!

Vi fick svar på proverna idag, alla utom kromosomproverna som inte kommit än, men får veta de om 2v också :) Mina värden va kanon, inga fel hittades. Ingen risk för blodproppar (men de förstod jag då jag har trombocytfunktionsdefekt - dvs blodplättarna fungerar inte som dom ska så jag är otroligt lättblödande och bildar därför inte proppar) Och mina sköldkörtelprover dom tog då i juli, för ca en månad sen va kanon. Nu ligger jag liiite i överkant på TSH (de som e viktigast om man vill bli gravid / är gravid) men inte farligt, så knaprar lite mer medicin igen bara, inte svårare än så! Jag hejjar på mina proggisar och den lilla därinne, så får vi se om de finns hjärtaktivitet om nåra veckor! :) Då andas jag ut.

Hur går de för er då? Någe mer om utredning? Eller justja de skrev du ju haha! Jaa, vore ju så kul om ni kom me där!

Du ska se att de snart tar sig för er också, och då stannar krabaten!

Nästa år är VÅRT år!! Hjärta
  • sofy
    Jania skrev 2010-08-25 20:49:53 följande:
    Är skittrött efter en lång dag, så jag nöjer mig med att ha läst om era liv ikväll...

Sofy: STORT GRATTIS! Känns så skönt att inte vara nervös för dig nu Glad
    TACK vännen!! :D

Hoppas du snart slutar blöda så ni kmr igång igen!!

Kraamar!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3