Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-09-21 13:41:26 följande:
    Tyvärr har jag inga goda nyheter. Mitt embryo var hade tillbakabildats 2 mm, fostersäcken motsvarade 6+6 och det var ingen tvekan om att det var ett MA.
    Så nu är jag snart tillbaka här i den här tråden.
    Nej så sorgligt Vet inte vad mer jag skall säga... 

*kram*
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 08:52:17 följande:
    Min situation är att det gått snart ett halvår sen missfallet. Det har inte tagit sig igen, vet inte riktigt varför. De första månaderna försökte vi inte jätteaktivt men nu de senaste två gångerna har jag kört med ÄL-test, men jag kommer sluta med det för jag tycker bara att det är stressande. Har BIM imorn men har inga stora förhoppningar den här gången heller.

Ska plocka fram vår BIM-lista så kan du se vilka som är aktiva i tråden och skriva upp dig om du vill!
    Jag har en vecka kvar till BÌM och känner nada och inget. Har ju inte tagit pergotime denna cykel heller så det kanske spelar in i att jag känner mindre än vanligt innan BIM. Inga ömma bröst, ingen trög mage inte så värst gråtmild. Skulle nästan gissa att jag inte ens haft äl, men det tror jag jag hade.

Brukar du få mens 14 dagar efter äl? Är det i morgon? Inga känningar? Hoppas verkligen inte din mens dyker upp!

Äl-test är lite stressande, tycker jag med. Tog dem inte regelbundet denne gång utan bara tre st och inte ens dagarne efter varandra. Bara för att kolla läget lite liksom. Sambon gillar dem inte heller.
  • LillaMy3
    sugarrush skrev 2010-09-23 09:22:19 följande:
    Vad säger ni tjejer, ska vi ingå en pakt? Om tre månader ska INGEN av oss vara kvar i den här tråden!
    Är det en deal?
    Jag är med!!

Men har inte så stort hopp på denna månad.

Pancakes: När jag blev gravid med sonen anade jag inget heller. Men nu i våras när jag fick missfall så misstänkte jag att jag var gravid på äl +9. Men å andra sidan så har jag hoppats och misstänkt en himla massa varje cykel både innan och efter så det behöver ju inte betyda något alls. Får nog vänta och se helt enkelt. Vore ju helt onödigt om att det tillverkades gravtest och att man faktiskt bör vänta till mensen uteblir om det ändå var så att var och varannan person visste att de var gravida redan innan BIM

Bara ordet äl stressar min stackars sambo... (och mig med en del). Vi har ju jobbat på bebis sen i januari nu (med ett mf i maj) så det är lite segt.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 09:41:22 följande:
    Ja, det är märkligt hur kroppen och psyket luras. Idag säger jag att jag inte känner nåt alls men skulle jag plussa imorn skulle jag nog säga att jag nog hade lite ömma bröst ändå och att jag blev lite yr på träningen imorse etc. Men i nuläget spekulerar jag inte, har varit skengravid såååå många gånger så jag vet inte hur det ska kännas.
    Vet inte hur det skall kännas heller känner jag... Även om jag har en son sen innan. Det enda jag kan minnas från då var att jag fick ömma bröstvårtor direkt efter äl. men det måste ju berott på äl och inte grav. Det får jag till och från nu också. Alla "typiska" symptom fick jag inte föränn framåt vecka 5-6, dvs en dryg vecka efter BIM.

Har också varit mer eller mindre skengravid varje månad innan BIM. Att kroppen skall hålla på att luras så, bara för att man har en så stark önskan PMS och gravsymptom är ju väldigt lika desvärr, har jag upptäkt.

Skall hålla tummarna stenhårt för dig!!!!
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 13:20:15 följande:

Tack LillaMy3, det behöver jag :) I ärlighetens namn så har jag faktiskt inga symtom alls, är inte ens skengravid. Däremot tror jag att jag har en begynnande mensvärk faktiskt.. Ja, ja vi får se om den kommer idag. Annars tar jag ett test imorn bitti så jag vet om jag kan unna mig massa vin imorn kväll när jag ska ut med kompisar.

Låter smart med test i morgon om det är kalas i helgen. Hoppas att du inte får drick vin, men om du nu får det så får du passa på att njuta För om vi alla skall plussa här i tråden snart så blir det inget vin på länge

Själv så är jag ledig på förmiddagen idag. Trött, men det beror nog mest på att vårt barndalarm kom på att det bar tvunget att påpeka att batteriet nästan var slut, kl 4 i natt. Så knappast symptom
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 13:42:36 följande:
    Ja, trött kan vara vara ofta. När har du BIM då? Nästa vecka var det va?
    LIte oklart när äl var, men tippar på i fredags. Det var då älflytningarna tog slut och, magen gjorde lite extra ont. Dessutom var äl-testet (ett av tre jag tog) positivt på torsdagen. Men ver inte hur det var på tisdag, onsdag eller fredag då jag inte tog ett då.

Så fredag nästa vecka borde BIM vara.

Så bara vänta och se....
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 13:53:17 följande:
    Åh, visst är det jobbigt med denna väntan. Om man ändå kunde få ett svar direkt efter ÄL om det tog sig eller inte. Ja, BIM borde vara fredag för dig. Min BIM vet jag som sagt inte riktigt... Jättestarkt utslag på onsdag morgon och aningen svagare på torsdag. Borde vara imorn som är min BIM.
    *HoppasHoppasHoppasHoppas*

• LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 14:01:04 följande:
    Dessa ÄL-flytningar är också svårtolkade. Jag brukar ha dessa ett par dagar innan utslag på ÄL-stickor. Hur har du? Jag trodde liksom det var "äggvita" som hängde ihop med ägglossningen.
    När jag äter pergo så startar de lite smått nästan en vecka innan äl, och så blir de mer och mer.

Denna månad fick jag ju en inte helt liten blödning lördagen innan äl. Sen äl-flytningar från tisdagen till och med fredagen. Var som mest onsdag torsdag. Testade äl-test fredagen innan blödningen, måndagen efter och så på torsdagen. Bara torsdagen gav pos utslag. Så då var älflytningarn innan äl (och samma dag). Har hittat en väldigt bra sida (tycker jag) www.pernille.info
    Där står lite allt möjligt. Men bla om sekret.

Låter som en bra plan inför fredag! Jag är också innställd på att det inte blir något denna månad. Så då blir man positivt överaskad när det väl sker
  • LillaMy3
    sugarrush skrev 2010-09-23 14:07:11 följande:
    Nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. har googlat lite och det verkar som om det kommer göra SJUKT ont att få cytotec, att jag kommer få riktiga värkar och sammandragningar och att många behöver morfin för att klara av smärtan. Fyfan.
    Men det är väl bara att bita ihop...
    Det brukar alltid vara de värsta historierna som hamnar på internett så hoppas att det är så i detta fall också. Smärtan varier nog från person till person samt beror lite på hur långt gången man är.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-24 08:34:55 följande:

PLUS IDAG!!!!!!!!!!!!

Femte gången gilt verkar vara våran grej! Jag kan knappt tro att det är sant, var helt beredd på ett nytt minus och lite depp i helgen. Tjejer, ni som kan allt...är detta ett starkt eller svagt plus?? Bild finns i galleriet. Jag använde CB digital sist jag plussade så jag vet inte hur det ska se ut.

Åh gud så underbart! Blir så glad för din skull att jag nästan fäller en tår!

Själv så¨har jag nu börjat inbilla mig saker... Började igår pga av svag mensvärk och mer flytningar. Men mindra "symptom" än när jag varit skengravid/haft PMS med pergo. Och så är det en hel vecka kvar til BIM

Och grattis MUFFE till att allt såg bra ut. Så skönt!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3