Knepigt - ska jag bry mig eller inte? (ang olika viljor)
Jag och min man väntar vårt första barn och vi har gått och gjort en könsbestämning för vi ville så gärna veta om vi väntar en pojke eller en flicka. (Det blir en flicka!!! ) Min familj/släkt har fått höra vad det är för kön och de har bara blivit glada över att få höra. Men det är familjen på min mans sida som är lite knepiga, en del vill veta och andra vill inte. Det är främst mina svärföräldrar som inte vill veta utan vill att det ska bli en överraskning men det är skitsvårt att hålla det hemligt för dem. Exempelvis så var vi på en släktmiddag igår med blandad släkt och när svärmor började fråga om bebisen sparkar mycket i magen så råkade jag försäga mig en sekund, trött som jag var i huvudet, och sa "hon" om bebisen. Svärmor låtsades som att det regnade men jag är rätt säker på att hon uppfattade det.
Jag är svintrött nu i v.31 och orkar inte vakta min tunga varenda millisekund! Är det verkligen mitt ansvar att se till att vissa inte får höra? Det är väl deras problem att de vill vara så fåniga att det ska bliiii eeeen öööverraskning?!?!
Jag kommer fortfarande respektera deras vilja genom att inte skrika ut att det är en flicka men jag kommer inte orka vakta min tunga och slå dubbelknut på mig själv för det här. Grejen är den att när jag kom hem från släktmiddagen igår kväll så var jag så trött att jag bara ville börja grina. (Tårarna är nära när jag blir så övertrött.) Till en början bannade jag mig själv för att ha råkat försäga mig men sen så började jag bli trött/förbannad. Ska jag verkligen behöva bära det ansvaret över att de inte ska få reda på det?
Vad tycker ni spontant?
Och PS: Jag är säkert överkänslig men vem fasiken är inte det i slutet av graviditeten??
Jag vill bara vila, både mentalt och kroppsligt, och inte bry mig om andra, men ändå bryr jag mig.. *suck*