• flingan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

LillaMy3 och MD77 -  Grattis tjejer!!! Sitter här med tårar i ögonen och är så glad för eran skull!!! Underbart med så mycket inspiration från alla era pluss!

• flingan

Blev så paff i dag, verkade på flytningarna som att äl är på gång och jag är bara på cd 12. Sist kom äl på cd 20. Tog för säkerhets skull ett ältest som visade positivt! Så jag dubbelkollade med CB och fick en Glad. Så då vet jag vad jag ska ägna mig åt ikväll och några dagar frammåt Flört

• flingan
    LillaMy3 skrev 2010-10-28 14:09:43 följande:
    Jag brukar få äl seeeent med pergotime, men denna gången plötsligt på dag 17 (ist för 25-26). Så hopp på mannen så håller vi andra tummar och tår
    Tackar! Man kan nog aldrig så noga veta vad kroppen hittar på, särskilt inte med Pergo i kroppen. Bara att tacka och ta emot när äl kommer tidigare än väntat.
    ----------------------------------------------
    ellenkey och Sassa07 - Japp, här myser vi på Flört.
    ----------------------------------------------

Har älkänningar idag så jag antar att äl blir under detta dygn. Bara att mysa på och ligga i. Man bli ju så inspirerad av alla pluss här i tråden. Det är underbart! 

Åter igen ett stort grattis till alla härliga tjejer som plussat!  Glad
  • flingan
    Fimpen72 skrev 2010-10-31 17:48:52 följande:
    Jag börjar undra vart min ÄL tagit vägen. Jag hade ju mega ont med 1tablett/dag och nu tog jag 3/4dels tablett på dag 3-7 ist för dag 5-9...
    Ingen ÄL än och är på dag 17 idag.
    Jag har fått positivt på ÄL testerna på dag 19 annars.

Fick precis veta idag att en jobbarkompis ska bli pappa. Där hade jag bara helhjärtad glädje för dem båda. Helt underbar människa!

Jagar väl vidare på mina ÄL tester och hoppas på utslag på testerna.
    Har haft lite känningar på äggstockarna men ingen allvarligt.

Två som har BIM imorgon... håller tummarna
    Hoppas att din äl kommer snart. Det verkar som att äl kan hoppa lite fram och tillbaka i cyklerna när man läser om andras erfarenhet av pergo.

Jag som annars har rätt sen äl (cd 20-24) blev helt paff när jag fick äl cd 13 denna månad, som dessutom var pergofri. Men min teori är att då jag fick en mycket kraftig äl förra månaden med pergo (med skyhögt progesteronvärde) så fanns det kvar tillräckligt med pergo i kroppen som i sin tur påverkade nästa cykel redan från dag 1. Nu återstår bara att vänta... 
  • flingan
    sassa07 skrev 2010-10-31 20:55:22 följande:

pladdermaja: Du e inte med på listan

Nej, jag vågar inte. Jag tar dagen som den kommer och hoppas att dagarna bara går. Jag har ju tidigare haft problem med en mycket kort lutealfas, 4-9 dagar. Så jag är väl lite skrockfull, vågar inte sätta upp mig på en lista. Knäppt, jag vet Glad
    Första pergokuren hade jag 12 dagar lf, så det var jag mycket nöjd med. Nu vet jag inte vad jag ska tro, fick ju äl på cd 13 vilket är mycket tidigt för mig. Och redan dagen efter fick jag mycket ömma bröstvårtor. Det brukar annars komma några dagar efter äl och inte direkt efter. Så nu är det bara att vänta och se...
  • flingan
    ellenkey skrev 2010-11-01 06:33:23 följande:

Vilka dagar tar ni pergo? Tar alla dag 5-9 eller tidigare? Är det inte bättre att ta tidigare så att man får tidigare äl??
    Första kuren 5-9.
    Men jag är nog lite sugen på att testa 3-7 nästa omgång. Detta eftersom jag denna månad som är pergofri fick äl cd 13 ist för cd 20 som när jag tog pergo dag 5-9. Jag tror att då pergon finns kvar i kroppen så påverkade den min cykel från dag 1, vilket resulterade i en tidigare äl. Jag fick ju en mycket stark äl förra månaden med mycket högt progesteronvärde, så jag tror att effekten av pergon sitter i även denna månad.
  • flingan
    ellenkey skrev 2010-11-01 11:13:48 följande:
    pladdermaja: Tack för svaren Du har ju också problem med kort lutealfas, har din gyn sagt att pergo påverkar lutealfasen så att den blir längre?
    Min korta lutealfas berodde troligen så svag eller utebliven äl. Fick Pergo för att få igång äl. Och fick ju normal lutealfas på 12 dagar med Pergo Glad
  • flingan

ellenkey - Min mens har alltid varit väldigt sparsam, max 2 dagar om ens det. Jag tror att jag alltid haft strul med äl med tanke på den sparsamma mensen och mycket oregelbundna cykler. Det var ju pga de oregelbundna cyklerna som jag sökte hjälp hos gyn och där konstaterades att jag inte har någon äl. Så det förklarar ju min sparsamma mens och oregelbundna cykler. Jag får lite mera mens av pergon, men inte mycket.

k berg - Håll modet uppe tjejen! Jag hade också en depp-dag när mensen kom, sen tog jag mig i kragen och såg frammåt. Fortsätt kämpa! 

• flingan

Godmorgon tjejer!
    Hur går det för er alla?
    Här är man på äl+5 och den ständiga väntan...

• flingan

k berg - Härligt med väldigt bra progesteron. Själv hade jag ju skyhöga världen efter första kuren pergo och gyn var mycket nöjd.
    Så du ska få göra en spolning, vad ba. Jag har inte fått göra det, men tänkte fråga efter det när vi ska kontakta gyn, efter 6 månader med pergo, om det inte tar sig innan dess. Går du privat eller via landstinget?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??