• flingan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Sweetgirl89 - Supergrattis till plusset! Vad underbart! Det ger hopp och energi till oss andra i tråden.

• flingan
    sweetgirl89 skrev 2010-10-23 12:03:44 följande:
    tack så mkt!! hoppas att många joinar mig i juli tråden sen!!!! :DD
    Har du haft några symtom som du kan dela med dig av? Några andra tips på hur ni lyckades?
  • flingan
    sweetgirl89 skrev 2010-10-23 13:02:15 följande:
    symptom: de flesta kom på ÄL+8

det molar å drar i brösten (men dom är inte ömma)
    konstant mensvärk sen ÄL+4
    kissar hela tiden
    halsbränna
    jävulska humörvängningar
    svullen om magen
    trög i magen
    gasig
    väälgigt trött
    yr till å från
    mår illa ibland (mest när jag äter)
    Tack för listan! Det är alltid spännande att få lite ledtrådar på vilka symtom som kan uppkomma.
  • flingan
    malika skrev 2010-10-24 11:13:19 följande:
    Tack tjejer...det är ju så bra att höra andras åsikter.. men blir ju lätt lite blind eftersom man vill så mycket.
    Hoppas hoppas nu att ägget släpper ocksåGlad
    Ska testa idag igen för att se hur det ter sig idag....
    Sexade på igår och ska göra det nån dag framöver här hade jag tänkt....så att inget missas härTungan ute
    Håller tummarna för att du verkligen får äl!
  • flingan

Hoppas ni haft en trevlig helg tjejer!
    Är det någon mera som tar Pergo varannan månad? Jag undrar om er äl kommit ungefär vid samma tidpunkt även cykler utan Pergo? Är idag på cd 8 och tiden segar sig fram. 

• flingan
    GakkenLive skrev 2010-10-24 21:34:29 följande:

Hej alla.Har min spec tid hos läkaren i morgon...

Smånervös.

Har ju tagit dubbel pergo förra månaden.Undrar vad som sker nu.Kan kanske få en kur till? Eller nått annat.
    Har massor och inga frågor, allt surrar just nu...

Hoppas att du får svar på alla dina frågor. Skriv sedan och berätta hur det gick. Jag tänkte angående frågor att ställa, jag vet ju ej hur länge ni har försökt och vilka utredningar som har gjorts. Men om inte din man/killes sperma är kollad så skulle jag nog be om det. Och har ni försökt ett längre tag utan resultat så skulle jag även fråga efter möjligheten att få mina äggledare spolade. Allt för att vara på den säkra sidan, så man inte äter Pergo i onödan så att säga. Lycka till!
  • flingan
    sassa07 skrev 2010-10-26 05:52:49 följande:
    Jag är gravid Tog CBs test nu på morgonen! Är i chocktillstånd. Kunde inte somna igår kväll och gick upp imorse vid 5.... Enl FL sida så är BF 3 juli
    Stort grattis!!! Vad underbart! NU får du se till att smitta oss andra här inne så vi alla blir gravida inom kort Glad.
  • flingan

Fimpen72 - Boarago? Är det Glandin25 eller? Har funderat på att ta dessa jag med för en tjockare slemhinna. Är det därför du tar dem?
    ------------------------------------
    k berg - Kollas du upp med VUL under pergokuren? Jag fick endast ta blodprov som visade på en mycket fin äl med pergo. Hoppas nu att det finns tillräckligt kvar i kroppen för ännu en fin äl denna månad utan pergo. Är på cd 10 idag och tiden går sååå långsamt.

• flingan
    GakkenLive skrev 2010-10-26 18:53:22 följande:
    Lite ego nu då:
    Var ju hos min spec läkare i går.
    Alla prover såg tydligen bra ut. Jag verkade ha reagerat fint på pergon, och mina ägg verkar ha blivit större o piggare...
    Gjorde en VUL med,fortfarande " fin" livmoder, och äggblåsorna såg ut som de skulle, de hade inte blivit konstiga heller...
    Hon ville dock inte ge mig en kur nu, utan jag fick ordinationen att hålla reda lite på min vikt, är ju inte direkt smal så hon ville att jag skulle ner ett par kilo, fast hon trodde inte så mycket, iomed att jag har blvit gravid som "tjock".
    Men jag skulle testa det, och återkomma om ett par månader,så skulle jag få bpergo utskrivet igen..

Så nu är det bara å satsa...Fast jag tycker nog det svåraste är att få karln attt fatta att nu ska man köra....han var  ju sjuk sist vid äl(o fortfarande dålig) så det är ju inte så jäkla lätt att finna någon lust då.
    Men frågan är om jag ska ha "samtalet" och be om lite mer runt en viss vecka... =p...
    Hur gör ni??(Jag är så sjukt dålig på att prata om detta.)
    Vad skönt att allt såg bra ut! Då är det bara att ligga i kring äl och hålla tummarna.

Min sambo frågar själv om äl närmar sig och håller sig informerad, då även han är ivrig Glad.
  • flingan
    Fimpen72 skrev 2010-10-26 07:45:28 följande:
    Det är samma som glandin 25, gurkörtolja. (lite olika styrkor)...
    Tar den för att få tjockare slemhinna, har läst att den kan göra nytt där. Första månaden med det.
    Berätta sedan gärna om du fick någon effekt efter första månaden med oljan.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??