• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 19:13:51 följande:
    Vi får hoppas du får ont snart då...Flört
    Jag fick mina ÄL stickor idag och tog ett nu ikväll för att ha ett "negativt" att jämföra med.
    Blev svagt svagt streck.
    Sen tänkte jag testa andra ggn jag kissar varje morgon och sedan runt 19 tiden på kvällarna från och med söndag.
    Får se hur man ska lösa det på jobbet... men det ska väl gå.
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-09-24 19:43:22 följande:
    Fimpen72: Nej nej kom igen nu, nu ska vi kämpa på!!!! Snart kommer det...
    Ja det ska ju eg komma om en vecka om jag får på samma dag som förra kuren.
    Men jag funderar på om det kan komma tidigare eftersom man redan har pergo i kroppen.
    Tydligen finns det ju kvar ca 50dgr när jag läste en studie.

Kanske därför man ska äta tre och sen uppehåll enligt många läkare.
  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 20:11:12 följande:
    Ja, eller hur, lätt för henne att säga. Hur ska man då veta att man inte missat den!? Hur mår man när man väl får mens och upptäcker att just då, tiden för äl, hade man inte sex. en bortslösad månad.
    Och att regelbundet ha sex v.a.d, det skulle inte funka för oss i längden, vi är för trötta och har en 2- åring mellan oss oftast.
    Äh, måste vara mkt bättre att ha koll på äl, så man vet. Tror inte du behöver oroa dig över din söndag, nu fick ju spermierna på sig extra tid ( blir ju lite fler med längre tid mellan utlösningrna) så sexet på måndag var nog super! och sen äl på tisdag eller onsdag+ mer spermier, kan nog inte bli bättre!
    Det tär ju faktiskt en del att ha regelbundet, iallafall för oss Vi hade varannan dag från dag 12-20 förra månaden och sen "hur vi ville". Men det är ju mkt roligare att inte behöva, utan att göra efter lusten.
    Sen måste man ju inte avslöja när man får utslag på ÄL testet så det inte blir så mekaniskt och påtvingat..

Det kanske fungerar bra om man är nykär men vi är inne på nionde året, har en kaxig åttaåring och två trotsiga 6åringar... Heltidsjobbar båda två.... Så får man sova ibland så uppskattas det faktiskt *asg*
  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 20:19:11 följande:

Japp, pergo ackumuleras i vävnaden, står i fass, www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....
    Man ska heller inte äta pergo för länge pga påverkan på äggstockarna och ev ökad risk för cancer. Tror det är  max 12 kurer, står 6 i FASS, så jag kan ha fel om 12. Ja, alltså FASS texten skrivs av läkemedelbolagen och de är ju inte direkt objektiva, rädda för stämningar mm, så man kan inte helt lita på biverkninginfot, varningar och försiktighetsråden eller infon ang gravida och ammande.

Det borde ju nästan innebära att påverkan på livmoderslemhinnan borde bli högre ju fler kurer man kör på raken...
    I USA kör de ju t.o.m upp till 250mg har jag läst, här är ju dubbel egentligen max men vissa kör ju trippel.

Infertilitet i sig själv är väl ngt som påverkar cancerrisken tror jag också att det står.
    Jag var på kontroll förra året då de tog prov innefrån livmodern också... FY vad ont det gjorde.
    Men jag hade haft väldigt smärtsamma mensblödningar och min mamma fick OP:a bort sin livmoder 32år gammal pga cancer så jag vill göra kontroller ibland.
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-09-24 21:36:24 följande:
    En fråga till er alla: Käkar ni alla Folsyra?? Jag är SÄMST på att svälja tabletter och BÄST på att hitta på ursäkter till varför jag inte ska behöva det så jag kan inte säga att jag får ner speciellt många tabletter.. Obestämd
    Japp. Man ska ju helst börja äta 1 månad innan man blir gravid.
    De jag äter har en beläggning så de är lätta att svälja.

Köp Ferronol istället. Det är flytande.
  • Fimpen72
    Rose83 skrev 2010-09-24 22:15:27 följande:
    kan vem som helst börja äta de vitaminer ??? dr det receptfritt
    Ja. Min är från ACO och heter Kvinna (lila lock)
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-09-24 22:18:21 följande:
    Fimpen: VA?!?!?! Finns det flytande?? Åhh vad glad jag blir! Finns det på Apoteket?

Rose: Ja, det är som vanliga vitaminer. Bara och knapra på.. Tror inte det går att överdosera heller så det är inget farligt..
    Bodystore har iallafall.
    Då får du både järn och folsyra!! =)

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/vitamin_mineral_antioxidant-2/mineraler/ferronol-500-ml?gclid=CJHD1OTsoKQCFcsf3wodv39F7A
  • Fimpen72

Jag köpte ÄL tester från Quicktests, 21 ÄL och 10 grav för 169kr.
    Visserkligen har jag redan massa grav-tester men det kan man ju sälja sen om de blir över (får man hoppas).

Dag 13 idag inte mys i sikte alls, är sjuuuk.
    Men jag ska testa med stickor från imorgon och blir det utslag får man ju offra sig lite.
    Tänkte tejpa dem på ett papper och skriva datum bredvid, stickorna var ju så tunna (3mm) att det var för svårt att skriva ngt.

• Fimpen72
    GakkenLive skrev 2010-09-25 10:08:54 följande:
    ....gillar inte quicktests...alls. Sorry.Men kolla så de stickorna stämmer.
    Mina visade fel 9 av 10 ggr.
    Många falksa sträck på dem. Har klagar , men de påstår att jag gjorde fel. Testade sista omgången med stickor i från testlagrets,de funkade. och jag testade i samma urin.
    Kan varit en dålig sändning, men inget jag tar igen, om jag säger så....
    Hur visade de fel? Var de positivia flera dagar på raken eller?
  • Fimpen72
    GakkenLive skrev 2010-09-25 16:16:52 följande:
    Hjälp!

....arghhhh...
    Nu vet jag varken ut eller in.
    Fick rosa på pappret på toan i dag.
    Fick max på stickan i måndags, så jag borde vara ett par dagar efter äl i dag.
    Vet inte, läst om en nidis, men det låter låååååååångsökt med tanke på den korta tiden, även om jag har läst att det kan ske så tidigt som dag 3  efter äl...
    Kan också vara en urinvägsinfektion på g....Har inte ont, men funderar..
    .Och funderar på om det är en  reaktion efter pergon.....
    Suck.
    Tankar?
    Kanske det bara är en lite blödning från livmodern/slidan pga för mkt "mys"?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??