• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Eddam skrev 2010-08-15 21:55:49 följande:
    F*n vilken skit dag jag har idag! Depp depp... Jag kommer aldrig bli gravid!!!!!!  :( Det känns så iaf!!! BLÄ BLÄ BLÄ! Jag vill ha ett syskon till min son nu!!!!!! Idag har jag inte kunnat tänka på något annat.. Tur att semestern snart är slut så man får massa annat att tänka på!!!
    Usch! Ja, jag lider med dig...det är förjävligt när man väntar och väntar, försöker och försöker men ingenting händer! För mig funkar det bättre nu när jag börjat jobba igen, att få något annat att tänka på och fokusera på.

Du kommer visst att bli gravid! Du har ju blivit det förr, då kan du bli det igen! Frågan är bara när...jag röstar på NU!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-17 08:01:57 följande:
    Själv har jag lite mensvärk då å då, kan inbilla mig illamående på kvällarna...Vill väl så gärna känna något!

MD77: hur går det?? Har du fått mens??
    Det går inte bra alls...är på dag 29 och ingen mens...frågan är om jag ska vänta några dagar till eller ringa och få primolut...eller kan man börja med pergo direkt?

Hoppas att det du känner är gravsymtom, det vore så kul med ett plus i den här tråden!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Nu har jag gett upp om att mensen ska komma så idag har jag börjat med Provera, ska tydligen ätas i 12 dagar istället för 10 som man gör med Primolut. Bara jag får mens igen så blir jag glad!Glad

Har läst att en del börjat blöda under tiden de ätit Provera, någon som vet om man bara ska fortsätta äta klart kuren då?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-20 13:17:33 följande:

MD77:  Har du läst eller hört om man ska göra stopp med AC när mensen kommer???

Nej,vad jag förstått så ska man knapra på så länge man mår bra och får bra resultat Glad 
    Hur länge har du ätit nu? Märkt någon skillnad, känt något?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-21 13:43:15 följande:
    Jag tar droppar och har ätit det sen förra mensens första dag, ca 5v. Jag mådde riktigt illa efter ca 2v men nu känner jag inget å jag känner inte någon spec. skillnad heller.
    Du tar väl oxå AC? Känner du något?

Syskonmaking&Fjällräven:
    Oki jag har totalt brytit ihop och ska resa mig nu Ska försöka att bara känna lugnet denna månaden, göra det jag vill göra..
    Visade ju pos. på äl-testen.men visst hade jag velat fått det bevisat med ett blodprov.
     Men man kan få mens utan äl, det är så jag har haft i 1,5 år snart....
    Jag åt bara i några dagar, är lite nojjig av mig så jag slutade när jag ändå var tvungen att äta provera och sen pergo igen. Men hoppas att det hjälper dig, du får berätta hur det går!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-08-22 21:15:58 följande:
    Sassa: Det är rätt! Ta det lugnt denna månad så kör ni hårt igen nästa månad.. Om du inte redan är gravid då vill säga..

MD77: Har du börjat med Pergon än?

Fjällräven: Nu är det säkert jag som är snurrig men ska ni göra IVF eller är det den kliniken som skriver ut Pergo hos er?

-------------------------------------------------- -----------------------------------------

Jag är på 6e dagen Primolut nu.. Och jag har sån mensvärk, precis som det känns dagen innan mensen ska komma.. Kommer inte ihåg att jag hade sådana känningar förra gången jag tog Primolut.. Har ni kännt något med dom?
    Jag har börjat med Provera, är på dag 5 nu, 7 dagar kvar...tiden går långsamtGlad

När jag åt primolut hade jag precis som du mycket känningar i magen och jag fick mens 3 dagar efter sista tabletten så det är nog ett gott tecken att du har känningar. Nu få vi hålla tummarna och hoppas på att någon här plusar snart!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Ett under har skett, jag har fått mens idag!  (Dag 35) Eftersom att jag var på tablett 5 av Proveran så ringde jag gyn och frågade om jag skulle fortsätta. Hon trodde att det antagligen var min riktiga mens och att jag skulle sluta äta Proveran och börja med Pergon på dag 3. Sen bokade jag in ett VUL också, ska dit den 2/9. Tänk att allt kan vända så snabbt, från att allt kändes utdraget, trist och långsamt till att jag äntligen ska få börja med Pergo igen!
    Nu jäklar ska det bli barn gjorda!Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Ja, jag är överlycklig! Imorgon ska jag börja med Pergo, tjoho! Hoppas att äggen och allt annat är lika bra som förra gången då ska det nog kunna bli en liten bebis hoppas jagGlad Men man ska väl inte hoppas för mycket...blir så besviken då...

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-08-24 22:09:15 följande:
    Skit blä bajs och fan!!!!
    Försökte hämta ut Pergo idag och det är HELT slut!! Tidigast leverans 20 september!!! Och jag som käkat Primoluten nu för att få mens HELT i onödan!! Fan vad besviken jag blir!!!!! Så nu är det bara att vänta till dess.. 

Ingen annan som har hämtat ut dom senaste dagarna som kan tipsa om vart man ska vända sig?

FAN!
    Nej, tyvärr...jag lider med dig, det är riktigt dåligt att det tagit slut! HUr kan man göra så mot oss?! Jag hörde att på vissa ställen så kommer det inte förrän i november men hoppas att du har rätt att det kommer i september.
    Om man är riktigt desperat så kan man köpa på nätet, de levererar på 3-4 dagar.

Men det kan ju bli så att du får ÄL ändå, det hoppas vi på!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fjällräven skrev 2010-08-25 09:41:18 följande:
    MD77: Har försökt via goldpharma med där finns ingenting som heter Pergotime. Vars köper du ifrån?
    Det finns ett preparat som heter Omifin som innehåller Klomifen, samma preparat som i Pergo. Det finns att köpa här http://goldpharma.com/search/omifin/lang/SWEDISH/ 
    Eddam skrev 2010-08-25 15:14:41 följande:
    Ja alltså på dom 3 olika apoteksmärkena jag var på sa alla, ja just NU står det 20 sept men vi vet inte.. Så det kan ju lika gärna vara i nov...

Hur och varifrån köper man på nätet? Olagligt eller lagligt? Skicka gärna PM om du inte vill outa det här..
    Det är inte lagligt eftersom att man inte får beställa medicin från utlandet, så om de hittar det i tullen så beslagtar dem det. Men om du beställer en enstaka ask så tror jag inte att de beslagtar det, nog ingen som kollar helt enkelt. Förstår egentligen inte varför dessa mediciner inte finns i Sverige, jag får en känsla av att det handlar mycket om business, att Merck ska ha ensamrätt på dessa preparat i Sverige. De klomifenmediciner som finns på goldpharma är mediciner som används av kvinnor runt om i världen så jag antar att de är godkända och när du beställer så skrivs receptet ut av en läkare på nätet. Du får även uppge om du ätit liknande preparat innan och uppge lite uppgifter om dig själv.

Om jag inte hade Pergo så skulle jag inte tveka på att beställa!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??