Fler som snart ska börja med Pergotime??
Syskon: Tabletterna har kommit, tack! Ska ta första imorgon
Syskon: Tabletterna har kommit, tack! Ska ta första imorgon
pladder: Vad jobbar du med? Ha en bra dag på jobbet! Själv är man uppe med morgonpigga barn.
Veronica: Skrev nyss ett inlägg om detta på forumet, och jag fick också utslag på ältestet idag andra dagen med pergo, det ska man ju inte ha. Fattar inget.
MD77: Aha men då kan det vara så att jag får utslag på ältestet pga att jag nyss haft mens, kanske finns lite blod kvar. Men lite orolig blir jag pga att jag varit gravid tidigare o haft mens och nu har jag ju börjat med pergo som kan ge fosterskador, bäst att ta ett test för säkerhets skull. Testade enbart med ältest pga att jag kände molvärk.
k berg: Ni gör rätt i att ta en timeout Hur länge har ni försökt förresten? Jag förstår helt dina känslor, att man gör ALLT för att lyckas och lik förbannat så kommer mensen varje månad. Vill också ta en timeout, men tror inte att jag klarar det, än iaf. Kram till dig!
Testade iaf igår för att vara på säkra sidan och det blev negativt, och äl-stickan idag var också negativ så det måste vara som du skrev MD77 att den kan ge positivt i samband med mens. Molvärken jag har måste vara av pergon. Känner mig för övrigt gravid med pergo, ömmande bröst och molvärk synd att det inte är på riktigt
k berg: Ja det där med julen känner jag igen även om vi inte försökt lika länge, sen feb, men då när vi började tänkte jag att jag definitivt skulle ha mage på julafton, men det är bara att glömma. Det skönaste tycker jag vore om jag bara kunde leva på som vanligt och inte tänka på detta och analysera allt. Så jäkla svårt bara!
Fimpen: Jag fick jättesen äl en gång av glandin och en månad ingen alls, för mig är det inget mirakelpreparat iaf Du verkar så cool iaf i detta, önskar att jag var som du
pladder: Kramar! Be din gyn skriva ut progesteron att ta efter äl, förlängde min fas med 5 dagar!!
sassa: Jag tänker göra som du gjorde, jag skiter i ältesten, sexar på varannan dag Har man regelbundet sexliv borde man ju inte behöva testa sig... MEN just det, jag ska ju ta progesteron så då måste jag ju veta när jag haft äl. Denna djungel av saker!
Ojj här var det tomt.. Här är iaf äl på g, märks att jag ätit pergo för jag har tom äl-flytningar! Jippie! Har inte haft det på 2 år Inte positivt än på testet men tror att det kommer imorgon, molvärk har jag sen igår, trodde definitivt att jag skulle få utslag idag på testet men inte än.
Här går det åt skogen, inget sex..
Prestationsångest Men har äl idag så vi får se... hoppet är det sista som överger en
helena: Tror att den lossnar 2-3 dagar efter det...
Japp, här gick det bra iaf, äl var igår så det är bara att vänta nu då Ska börja med progesteronet i övermorgon har jag tänkt.
En sak jag tycker är konstig är att min läkare inte alls nämnt nånting om slemhinnan... bara att jag skulle kolla med stickor att jag hade äl! Nu blir man ju orolig..
Jag får inte ens vul eller blodprov, men jag är säker på att jag hade äl, testen visade positivt 2 dagar och jag hade molvärk som ökade kraftigt och slutade igår kväll så då antar jag att ägget lossnade.
Jag har aldrig haft problem med att tolka äl-test, för när det väl är positivt så ser man det så väldigt klart.
Bim på fredag, ska testa då... tyvärr har jag de vanliga innan mens symtomen, men vi får väl se
Jag får alltid svamp en vecka innan mensen kommer och sen försvinner den lika snabbt med mensen. Har läst att det beror på att slemhinnan tunnas ut innan mens.. har också läst att svamp kan ha med graviditet att göra, hoppas att så är fallet. Försök 11 nu!
För att analysera, vilket jag gör hela tiden.. så har jag inga flytningar alls nu innan mensen, det brukar jag ha massor, men vågar inte hoppas eller tro nåt, har gjort det för mkt.
Säger bara en sak: Det räckte med en pergokur för mig
Tack! Det känns så overkligt..
helena: Grattis!! Jag är i v 6+1, alltså 2 dagar efter dig.. jag känner mig supergravid.. mår jätteilla, jättetrött och ömma bröst..