• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sassa07 skrev 2010-07-20 09:17:07 följande:
    Jag hoppas för din skull oxå!
    När du bestämde dig för att skaffa barn, fick du ta prover då på att ÄL fungerade? eller har du haft oregelbunden mens? Någonstans måste man ju starta
    Du skrev att du va öppen med detta, men det har ju inte med tråden att göra.. men jag tycker det är väldigt häftigt(kanske fel ordval) intressant/fascinerande! Min killkompis å hans man "ska bli gravida" och kommer att få åka till USA!  en lååång process för dom!

Är det någon av er som läst om Agnus Castus (munkpeppar)??? Tagit det???
    Jag tog ett test 1:a månaden efter p-piller stoppet och då hade jag inte ÄL, sen har jag inte testat något mer. Jag har ätit p-piller för att jag haft lågt östrogen och då inte haft mens alls så min gyn gav mig pergo direkt.
    Jag tycker att det är en otrolig förmån för mig som kvinna att kunna skaffa barn på egen hand, en otrolig möjlighet. Som ensam man kan du inte det hur mycket du än vill Glad

Jag har hört talas om Agnus men aldrig prövat, verkar som att det har lite olika effekt på olika personer, vissa får "bättre" ÄL av det medans vissa inte märker någon skillnad alls.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Här har mensen kommit 3 dagar för tidigt...Rynkar på näsan Kan bli svårt att bli gravid om jag numera bara ska ha 10 dagars lutealfas...
    Men skam den som ger sig, nu är det bara att ta nya tag!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag kommer inte att hinna ta prgo denna månad, är bortrest och det finns inget apotek i närheten. Jag får hoppas på egen ÄL helt enkelt annars så får jag vänta tills nästa månad.
    Det är verkligen våran tur nu!Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Vad har hänt med er mens och ÄL när ni haft uppehåll med Pergo?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Det hade varit en bra tajming med ÄL på bröllopsdagen och att det blev en liten av det också Glad
    Jag håller tummarna som alltid!Glad

Stort grattis till alla  som fått Plus

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag känner av lite illamående jag också, har inte lika stor aptit som förut, vilket är helt ok för mig Glad  Hungerkänslorna har liksom avtagit och när jag äter så blir jag fort mätt och känner mig illamående. Nu äter jag i och för sig inte pergo denna cykel men det kanske finns kvar lite pergohormoner i kroppen. Jag är på dag 11 idag, borde ha ÄL om 3-4 dagar. Om jag nu får ÄL så blir det de första dagarna på jobbet efter semestern, det blir nog inte så populärt att då "sjukskriva" sig för att åka till Danmark Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-07-31 16:44:21 följande:
    MD77: Nja, inte superpoppis kasnke att sjukskriva sig men vad ska man göra? Du behöver ju inte säga varför du är sjuk...
    Nu ska jag vara fräck och fråga och du behöver ju inte svara om du inte vill såklart! Vad kostar det att inseminera sig?
    Ingen fara, mig kan man fråga allt...nästan Glad Varje inseminationsförsök kostar ca 6 600 kr exkl. resa, inte gratis precis. Jag har köpt 4 portioner från en och samma donator för att ha till eventuella syskon, eller om jag nu kanske behöver alla nu, det kostade 14 000 kr. Det innebär att jag nu när jag åker ner betalar ca 3 700 kr för en insemination exkl. resa. Så min plånbok och jag skulle önska att det tog sig nästa gångGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Ingen aning om det egentligen spelar roll men vad jag hört så har de som börjat på dag 5 fått senare ÄL. Men det gäller inte alla såklart så egentligen så verkar det inte direkt finnas någon anledning.
    Bra svar va? Inget svar alls egentligen Glad  Kanske någon annan som faktiskt vet...

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-08-02 08:25:06 följande:
    Läste om öppna/slutna donatorer. Så man kan få reda på vem pappan är till sitt/sina barn???
    Har du sett hur donatorn ser ut?? Min killkompis och hans man har få sitta ner och "titta ut" en tjej som dom kan ha som surrogat mamma...
    Har du testat om du har ÄL denna månad utan pergotime???

Jag mår fort. skit illa, och som du skrev så har jag ingen direkt matlust heller...

Idag ska jag på VUL!!! Hoppas att det visar något
    Man får inte se något kort utan barnet får en 30 sidor lång presentation om donatorn så barnet får reda på en hel del. Det enda jag vet om utseendet är längd, vikt, hårfärg och ögonfärg. 

Jag håller på och testar för fullt men inget har hänt än så länge...är på dag 14 så hoppet finns fortfarande.Glad

Hur gick det på VUL?

Skrållan: Det verkar vara slut i hela landet, väldigt många som har ÄL problem tydligenGlad Här så skulle nästa leverens komma idag (2/8) eller imorgon. Jag ska förbi och kolla idag om det kommit in något, måste ta ut dem innan de tar slut igenGlad
    Hoppas att det löser sig för dig, lycka till!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

nej, inget än...börjar tro att det inte blir någon ÄL denna månad...Rynkar på näsan Tänk att kroppen inte ens kan sköta sig i en månad utan Pergo!
    Om jag nu inte får ÄL så får jag väl ingen mens heller, eller hur var det det där funkade? Isåfall måste jag ju börja om igen! Fy vad trist....

Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??