• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!!

Min mens och ÄL har strulat sen sonen slutade amma så nu har jag fått Primolut Nor för att få igång mensen för att sedan börja med Pergotime!

Finns det fler i ungefär samma sits? Fler som snart ska börja med Pergotime??

• Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??
  • Fjällräven

Sassa07: Hade ett paket kvar sen förra gången, så jag har bara ätit en kur denna gång. Har inga stora förhoppningar, eftersom jag har kvar ganska mycket vikt från förra graviditeten....
    Jo jag försökte ringa dag, men dom har stängt till den 16:e för dom höll på att flytta. Inte så mycket att göra, hoppas bara att det inte är svinadyrt!
    När man får pergo via dom så måste man gå på UL och det lär ju kosta, när jag fick via kk så behövde jag bara ta en blodprov på dag 21 och ingen mer koll. 

Har sett många trådar som handlar om Bisolvon här på FL, vem vet? Kanske det funkar  

• Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-12 19:48:32 följande:
    Skönt för dig att få en tid å förhoppningsvis att något händer Väntar med spänning...

Äsch jag kanske ska starta en egen gnälltråd!
    Man försöker å försöker, och tycker att pergo skulle vara något "magic". Det är bara för mycket tankar som går runt runt runt, och känslor! Å nu när man närmar sig BIM så har jag redan intalat mig att jag inte e gravid! (Negativt jag vet) men det är väl någon typ av försvars grej.
     Känner ju inget iaf + att jag har molande värk i magen. Hugger ibland!

Idag eller under dagen, så har jag fått en massa små små plitor i HELA pannan, hel knottrig! plus att jag har fått tre FETA bölder på kinden, halva ansiktet va helt rödblossigt idag en stund-Skumt!

Men nu har jag vart ute å pillat lite i mina blommor och det är avkopplande...

Dag 31 i cykeln är på onsdag, så jag har det som BIM!

Skönt nu har jag fått skriva av mig lite... Tack
    Men det är ju det här vi är till för!! Att få spy ur oss lite galla och ha någon att bolla alla våran konstiga tankar och känslor med!!

Bisolvon har jag oxå läst om mn jag vet inte vad jag tror om det... 

Men jag håller med dig, jag fick oxå inställningen att Pergo var en mirakelkur. Att jag skulle bli gravid direkt utan några som helst problem men nu känns deet HELT KÖRT! Jag har börjat ställa mig in på att vi nog bara kommer ha sonen och inget mer barn. På något sätt har jag accepterat tanken nu.. Vi får se om jag får någon annan förhoppning efter gynbesöket..

Men dina plitor verkar ju lovande!!! Hoppas det är graviditetshormoner som visar sig!!!!!!! Jag håller tummarna stenhårt!!

Fjällräven: Jag går privat. Det kostar 700:- varje besök. Läkaren själv tycker nog att det är lite dyrt och försöker låta mig komma så få gånger som möjligt. Vi har mer telefonkontakt istället och så kommer jag på undersökningar när jag måste. Jag har varit på 3 besök sen i februari...
  • sassa07

Syskonmaking & Fjällräven:
    Vad är det som gjort att ni har valt att gå privat?? Skönt att du har en läkare som oxå tyckder det är dyrt så att ni kan ha tel.kontakt istället  
    Man kanske ska ta kontakt med en privat läkare. 
    Skiljer priset mycket på att gå igenom landsting vs. privat?? eller är det väntetiden???

Syskonmaking: Jag har haft/har samma tankar som dig när det gäller att bara ha ett barn!!!

• Fjällräven

Sassa07: Valt o valt...här har man inte så mycket till val när man behöver hjälp med att få ett syskon. Endast dom som inte har några barn får gå via kk eller barnlöshetskliniken. Vilket är helt rätt egentligen tycker jag, dom som inte har några alls måste ju få hjälp först.

• Skrållan83
    Eddam skrev 2010-08-11 19:13:14 följande:
    Nej men oj!! Hur mår du??
    sassa07 skrev 2010-08-11 19:55:12 följande:
    VA??!! Verkligen jättetråkigt att höra
    Det är helt naturligt att ditt liv är rörigt just nu, du kanske ska vara lättad att du inte blev gravid med honom...
    Jag hoppas att du snart står på benen igen {#emotions_dlg.flower} Hoppas att du har fina vänner som tar hand om dig, vi "cyber-friends" finns ju här oxå
    Känner du för att bara skriva av dig eller något annat så tveka inte att skriva av dig i denna tråden!
    Ta hand om dig! Stor Kram

ps. jag har faktiskt undrat vart du tog vägen...
    Med tanke på omständigheterna mår jag faktiskt helt okej. Jag har fina vänner och en fin familj som stöttar mig, och finns där för mig. Och ja, jag är verkligen lättad att vi inte blev gravid... Tänk att vara gravid och bryta upp, det hade inte varit roligt.
    Livet svänger fort. Idag ska jag iaf vara och titta på en lägenhet... bor just nu hemma hos en kompis.
    Livet är tufft!
  • Eddam
    sassa07 skrev 2010-08-13 08:00:57 följande:
    Syskonmaking & Fjällräven:
    Vad är det som gjort att ni har valt att gå privat?? Skönt att du har en läkare som oxå tyckder det är dyrt så att ni kan ha tel.kontakt istället  
    Man kanske ska ta kontakt med en privat läkare. 
    Skiljer priset mycket på att gå igenom landsting vs. privat?? eller är det väntetiden???

Syskonmaking: Jag har haft/har samma tankar som dig när det gäller att bara ha ett barn!!!

Jag valde att gå privat för jag orkade inte med att gå till bm som sen ska ge mig en remiss till fertiliteten och alla kötider och allt, nej det orkade jag inte.. Så jag känner att det kan vara värt dom pengarna. Som sagt, jag betalar 700:-/besök och då görs alla undersökningar jag vill..

Varför funderar du på att gå privat oxå? Känner du dig inte nöjd där du går nu?

Skrållan: Fy vad synd jag tycker om dig samtidigt är det väldigt skönt att höra att du ändå mår helt okej. Bra att du har vänner och familj som stöttar!!!!!

• sassa07
    Fjällräven skrev 2010-08-13 09:05:15 följande:
    Sassa07: Valt o valt...här har man inte så mycket till val när man behöver hjälp med att få ett syskon. Endast dom som inte har några barn får gå via kk eller barnlöshetskliniken. Vilket är helt rätt egentligen tycker jag, dom som inte har några alls måste ju få hjälp först.

jo det är väl rätt att dom som inte har några barn ska få gå... Aha jag trodde att man kunde gå genom landstinget även om man hade barn sen innan. Är det olika i olika landsting? 
    Jag vet ju iofs inte vad som händer med mig heller om det nu inte har tagit sig..

Syskonmaking: Nejdå jag e nöjd där jag går, dom kan ju inte skynda på något iaf eftersom kroppen bestämmer  hur det ska vara
    Jag är nog inte så påläst om detta med privat klinik, som jag skrev innan så trodde jag att det va väntetiden, kostnaderna m.m som va skillnaden!
    Får väl ta reda på hur min kommun gör!

Skrållan83: Livet är tufft men du verkar må bra trots omständigheterna. Lycka till med lägenheten
  • ljusgläntan3030

Hej på er.. idag var jag på vul igen och pergo funkar inte på mig så jag ska gå över till sprutor nu,, hoppas det ska ge bättre effekt!!

lycka till alla!!

• sassa07
    Fjällräven skrev 2010-08-13 15:53:10 följande:
    Sassa07: Det verkar nog vara olika i olika landsting, hoppas ditt är bättre än mitt
    Jag tror att våra landsting/kommuner gränsar varandra... men det är ju ändå skillnad på alla landsting i detta avlånga land..

Ljusgläntan3030: Vad tråkigt att det inte fungerar men bra att det finns andra alternativ för dig.
    Hur ofta/många sprutor få an ta?? Är det som en typ av kur man får göra???
    Lycka till!!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??