• ellenkey

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen: Drömde i natt om att jag skulle fråga dig hur det gick för dig Snacka om insöad i tråden hihi

Vilka dagar tar ni pergo? Tar alla dag 5-9 eller tidigare? Är det inte bättre att ta tidigare så att man får tidigare äl??

• ellenkey

k berg: Håller tummarna för dig!!! Och jobbigt att få veta bara sådär på en fest att nån är gravid.. min man blir också glad när han hör att nån ska få barn.. kanske är fel på oss tjejer?

Måste säga att progesteronet verkligen fungerar mot mitt korta lutealfas iaf, för nu är jag på dag 13 efter äl och ingen mens.. slutade med proggisarna i förrgår efter det negativa testet.. får se när mensen kommer då..

• ellenkey

pladdermaja: Tack för svaren Du har ju också problem med kort lutealfas, har din gyn sagt att pergo påverkar lutealfasen så att den blir längre?

• ellenkey

k berg: Synd Men då hakar du på mig till nästa månad annars!! Jag har stirrat på såna där tester att jag fått för mig att det varit ett svagt streck i bakgrunden, hoppas att det inte är så för dig!

• ellenkey

syskon: Hmm jag var väl för drastisk med att sluta, blev bara så less på att testet visade minus. Sen tålde jag inte riktigt vagiatorierna, fick som svampliknande symtom, är väldigt känslig och har ofta svampinfektioner. MEN mensen har inte kommit än så vem vet?

pladder: Hur var din mens innan pergon? Min mens har varit väldigt sparsam, bara blödit 2 dagar ca, mot tidigare 6 dagar då jag hade normal äl för några år sedan.

• ellenkey

syskon: Hann få värsta förhoppningarna eftersom mensen dröjde så jag blev sååå besviken i morse då den började.. Känner inte att jag orkar ta nya tag, men vet att man ändrar sig

Nåväl, fick pergo utskrivet men det verkar vara slut överallt. Ska ringa runt till lite apotek idag. Men en sak som jag tycker är konstig är att jag inte ska kollas med vul överhuvudtaget under kuren! Känns lite vanskligt.. ska enligt honom äta varje månad dag 5-9 men var det inte bättre att äta varannan månad?? Hjälp mig Hoppas jag hittar ett apotek nu bara.

• ellenkey

syskon; Ohhh vore så gulligt av dig om du kunde skicka 5 tabletter pergo till mig, skicka ditt kontonr så sätter jag in pengar till dig. Det är nämligen så att det är slut överallt och kommer inte in förrän i slutet av nästa vecka vilket är för sent för mig. Hinner du skicka imorgon så jag har dem på fredag? Annars är det för sent och då får jag köpa dem på Apoteket istället. Mailar adressen iaf

När fick du äl förresten om du började äta från dag 3?

• ellenkey

syskon: Tack så hemskt mkt! Vad snäll du är! Blir så glad, fast jag känner att det är så deppigt just nu, men den här tråden är den bästa. Var med i en "planerar 4a tråd" och där var jag sist kvar i två omgångar, just nu pratas det bara om graviditeter så jag känner mig inte alls hemma där.

Hoppas på tidig äl, så får man snabbare veta om det blivit nåt

• ellenkey

Måste säga att progesteronet iaf har hjälpt mig att få normal mens. De senaste åren har jag ju som sagt haft väldigt sparsam mens och ingen mensvärk alls, men nu efter att jag tagir progesteron så har jag världens mensvärk och blöder mkt som jag gjorde tidigare när kroppen var normal. Försökte ringa gyn och säga att jag ville fortsätta med progesteronet efter nästa äl eftersom min kropp verkar bli annorlunda på ett bra sätt av det.. han har fortfarande inte ringt upp men det är ju inte så bråttom.

Pladder: Jag får alltid jättemkt flytningar innan mens, kanske 4-5 dahar innan så när jag får det så vet jag att det är kört redan, när jag varit gravid har jag varit helt torr.

• ellenkey

pladder: Ja visst behöver man älta en hel del Pratar ni med era respektive om detta?

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??