• flingan

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Mina älkänningar har nu avtagit under kvällen. Gjorde ett ältest nyss och det var negativt, så jag skulle tro att äl har varit. Så nu har man gjort vad man kan denna månad och nu är det bara att vänta och se. Ska även ta ett progesteronprov på måndag nästa vecka.

• flingan
    Eddam skrev 2010-10-04 22:49:11 följande:
    Tråkigt för er som fått mens!! Men snart kommer en ny äl så ta och förträna lite till den! hehe

Jag har ätit mina tabletter på dag 3-7, har haft ett irriterat humör hela tiden, väldigt PMShumör. Från lite innan äl till mensen.
    Nu sista cykeln åt jag ju dag 5-9 eftersom tabletterna inte hann komma innan. Vilket tydligen var bra. Men jag har en känsla av att Pergon gav mig tunnare slemhinna och därför blev jag inte gravid medans dom utlänska tabletterna inte gjorde det.. Men det är ju bara min egen teori..

Pladdermaja; Skönt att du nog har äl.. Nu är bara den lite nervösa längtan till mensen..

Fimpen: Hur tidigt har du plussat innan?
    Jag testade ju bara dagen innan men nu ångrar jag mig lite och skulle ha velat veta hur tidigt det faktiskt skulle gett utslag.. Men men, det är ju surt att bli besviken oxå...

Sancia: När skulle du på VUL?
    Jag har som du börjat må lite illa, med sonen kom det oxå v7 så det är lite för tidigt än.. Jag börjar bli lite nervös för att det ska vara flera därinne...
    Syskonmaking - Ja, det borde ha varit äl, så mycket känningar som jag hade. Men blodprovet får utvisa om en vecka. 
    --------------------------
    Nu är det en nervös väntan då jag hoppas på en normal lutealfas eftersom den tidigare har legat på 4-9 dagar. Om en svag eller utebliven äl var orsaken till detta så hoppas jag nu att Pergon har gjort susen och att denna äl påverkar lutealfasen positivt. Mer än så vågar jag inte hoppas på i nuläget. Ett steg i taget...

Hur har Pergon påverkat er lutealfas?
  • flingan
    Eddam skrev 2010-10-05 14:55:07 följande:
    Fimpen: Du som vill testa tidigt.. Jag fick hem lite tester idag. Bara för att dubbelkolla egentligen.. Här är resultatet:
    Idag på BIM +3 tror jag

Clearblue: Tydligt positivt

Rfsu: Svaagt men det syns att det är plus
    Billig sticka från Babytime: Lika svagt som Rfsu.
    Måste vara underbart roligt att testa nu för dig, särskilt som du får plus varje gång Glad.
  • flingan

Måste bara säga att jag tycker att den här tråden är toppen! Det finns så mycket bra information och alla är så trevliga. Vad gjorde folk som planerade barn innan FL fanns? Gick kvinnor omkring med tusen obesvarade frågor då eller? Tummen upp för er alla i den här tråden!  

• flingan
    sassa07 skrev 2010-10-05 18:04:08 följande:
    Jag håller med dig Tummen upp för oss alla som kämpar och alla ni som har fått plus å kämpat!!!
    Ingen nämnd ingen glömd HEJA OSS
    Vi är bäst helt enkelt!
    Eddam skrev 2010-10-05 18:16:34 följande:
    Jo jag tror det.. Därför blev jag så förvånad att det blev så olika?! Skumt!

Pladdermaja: Jag håller helt med dig! Det är så härligt att både få info och kunna diskutera allt med några i samma sits plus att man får spy ur sig galla och man blir ändå bra peppad! Därför kan jag inte överge er trots att jag inte hör till er längre.. hihi

Vart ligger alla i tid nu? Är det några kvar som väntar på BIM? Eller är det ÄL väntan för alla?
    Klart att du är en av oss, det var ju du som påbörjade allt detta roliga.
  • flingan
    MD77 skrev 2010-10-05 19:08:11 följande:
    Ha ha, ja vad gjorde alla innan FL! Hur fick man veta allt? Kanske är det så att ju mindre man vet desto mindre oroar man sig vilket ger större chans till graviditet... Nej, det tror jag inte på! Det här är en underbar ställe och en underbar tråd som ger stöd och hopp, ni är ALLA toppen!
    Du har helt klart en poäng i att det finns risker med att söka alla svar på nätet. Oron kan verkligen öka och det är inte svårt att bli inbillningssjuk ibland, talar av egen erfarenhet. Men, lika många gånger kan man hitta fakta som lugnar och tröstar. Jag är FL beroende och ser det som en del i förberedelsen på att bli förälder Glad.
    ------------------------------------------------------------------
    GakkenLive - Att skriva en lista är toppen. Jag har förberett mig så sedan min förtsta kontakt med gyn. Man får ju så korta besökstider, så det gäller att passa på att ställa tusen frågor när tillfälle ges. Lycka till den 25:e!
    -----------------------------------------------------------------
    Syskonmaking - Koko är det nog lätt att bli, men du är ju iaf koko och gravid, underbart!
  • flingan
    sassa07 skrev 2010-10-06 07:57:21 följande:

Är det någon av er som känner att ni svettas mera??? Jag blir lätt varm i vanliga fall men nu känns det som jag svettas mer.... urk!

Jag kände mig mera varm under tiden jag tog tabletterna. Sedan vaknaden jag en natt helt svettig, och det är inget jag gör i vanliga fall.
  • flingan
    Eddam skrev 2010-10-06 09:19:19 följande:
    Fy och hjälp, idag när jag torkade mig på toan så var det en miiiiiiiiiiiini blodstrimma i flytningen.. Hjälp! Det är säkert bara sköra slemhinnor men nu är jag orolig att det ska bli missfall såklart... Inte så lätt att släppa den tanken..
    Förstår att du blir orolig. Kan du inte ringa gyn och fråga om du känner dig orolig? Hoppas att det bara beror på sköra slemhinnor precis som du skriver. Hoppas, hoppas...
  • flingan
    ellenkey skrev 2010-10-06 09:46:45 följande:
    Tack så mkt för svaret! Men jag antar att man måste söka sig privat om man inte försökt i 1 år?
    Jag sökte privat för oregelbunden cykel och fick snabbt hjälp trots att vi ej försökt i 1 år. Lycka till!
  • flingan

Sancia och syskonmaking - Vad spännande med VUL!
    ------------------------------------------

FannyB skrev 2010-10-06 21:13:38 följande:
    jag måste fråga en grej till... ska ju ta min första tablett pergotime på fredag, ska man ta den en viss tid på dygnet, i samband med måltid eller så?

tack på förhand för svar!

sov gott!
    Jag tog mina på morgonen i samband med frukost. Såg att du tidigare frågade kring biverkningar m.m. Jag blev på riktigt uselt humör medans jag tog tabletterna, men återgick till det normala när kuren var slut. Hade även lite vallningar och huvudvärk plus att jag svettades mera, särskilt nattetid. Men det var det värt, för jag hade trolig äl i måndags, för så ont har jag inte haft tidigare. Ska ta blodprov kommande måndag för att kontrollera om det var äl. Lycka till med Pergon!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??