• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

MD77 skrev 2010-09-03 18:33:42 följande:
    Fimpen: Tycker att det ser ut som ett plus! Eller ser jag dåligt kanske Glad Det behöver väl inte vara så mycekt starkare än så... Lita inte på mig nu baraGlad men jag hade tolkat det som ett plus.
    Ja jag försöker tänka pessimistiskt eftersom det var lika tunna streck både onsdag och idag.
    Men samtidigt så misstänker jag ju att jag kan ha haft ÄL 20-22 augusti så det är ju tidigaste laget att testa.
    Jag hade känningar kring äggstockarna 20-22/8 och 7dgr senare hade jag träningsvärk i livmodern.
    Fick lov att stanna när vi var ute på promenad.

Man vill inte få upp hoppet men samtidigt så vill man ju det... sjuuuukt
  • Fimpen72

Syskonmaking - jag hoppas på det. Men samtidigt så är det isf på första försöket dvs kur 1 vilket vore ett litet mirakel. Med tvillingarna tog det tre kurer....
    Om ni håller lite tummar så ska jag hålla allt jag orkar åt er =)

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-09-03 20:08:26 följande:
    Fimpen72: Jag tycker oxå att det är ett streck (även med ett glas vin i kroppen ) Så jag skulle nog oxå våga säga Grattis!!! Hur gamla är dina tvillingar???

Håller med Md77, hoppas att September är våran månad
    Tack =)
    De är 6år + har en tjej på åtta som kom till utan pergo, lite otroligt med tanke på mens 1gg/år..
  • Fimpen72
    Fjällräven skrev 2010-09-03 22:19:46 följande:
    Shit så spännande med Fimpen!
    Men tycker också att man kan våga sig på att säga grattis redan nu! 
    Tack , ja uppenbarligen tycker CB att man ska behöva få magsår när man vill bli gravid =)
    Får se på måndag morgon:
    Finns ju chans att ägget fäste men lossnade och mens är på G men det hann bli liiiiite HCG utsöndring.

Men eftersom det är försök 1 så känns det inte så hårt om det inte tar sig.
  • Fimpen72
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-04 10:16:31 följande:

Eftersom jag fick äl med dubbelkur pergo fast de inte trodde de blev nåt så vet de ju inte nu hur många ägg som tillslut mognade och släppte så de ska bli så spännande att gå på vårt första ultraljud den 29 sep för att se...!!

vad hoppas du på? En eller två eller fler?
  • Fimpen72

Orkade inte hålla mig och gjorde nytt test nyss. Visserkligen kommer jag inte ihäg när jag kissade sist men detta var väldigt negativt (CB).
    Vet inte om de två jag fick tråd-strecken på var felaktiga eller om det kanske var en kemisk graviditet som inte utvecklas.

Möjligheten finns ju även att jag plussar senare eftersom jag inte vet när jag hade ÄL.
    ÄL enligt pergotime skulle vara 24-29/8 men kände ju av äggstockarna 20-21/8.

Försöker hålla mig till onsdag (hur troligt är det) och ta nytt test.

Ska nog beställa från nätet, dyrt med CB.

• Fimpen72

Nu när vi testar så tidigt jämfört med hur naturen hade tänkt sig. Förrut var man ju inte gravid förrän man missat två menser.
    Nu kommer ett "dåligt" befruktat ägg som knappt hinner snudda vid slemhinnan innan den börjar producera HCG, vad jag läst så producerar även ägget HCG på väg ner från äggledaren för att slemhinnan ska veta och förbereda sig. Den hinner knappt fästa så lossnar den och ska bli mensblödning. Men har producerat tillräckligt med HCG för att ge utslag.
    Så när vi testar med dessa moderna tester hinner vi plocka upp ett positivt resultat fast man eg skulle fått mensen som vanligt eller ngn dag senare bara.
    Tror det är därför många får "falska positiva".

Jag har inte gett upp tanken på positivt denna kur eftersom jag testat så tidigt.
    Men väldigt mysko att få två sådana tunna streck. Såg att de två kom från en annan tillverkningsomgång jämfört med vad jag anv idag.

• Fimpen72

barnlängtan - det var en annan läkare på fostermedicin på karolinska.
    Man väljer inte utan han tittade att alla tre såg bra ut, sedan väljs den ut som ligger längst bort från livmodermunnen eftersom fostret kommer utsöndra ämnen som kan sätta igång missfall.
    Det kändes helt rätt då, sen när vi fick två friska barn undrade man ju om det hade gått lika bra med tre.
    Så man damp ju i humöret ett par år. Men sen när man ser vad som kan hända med trillingar eller fler så förstår jag ju att anledningen att det ens erbjuds fosterreduktion är ju för både mamma och barnen.

Vart köper du dina test ifrån för ställe? (web-adress?)

• Fimpen72

MD77 - hoppas de växer på och det blir ÄL till helgen. Ska ni dit för fler VUL?
    Undrar om din gyn ätit Pergo själv eftersom hon vet att det inte känns. Jag känner åtminstone stor påverkar på äggstockarna.

• Fimpen72

Barnlängtan - tack för tipset. Om det inte tog sig denna kur ska jag beställa därifrån. Ingen moms/tull? Brukar de fasna i tullen? Brukar det ta lång tid för leveransen?
    Jag ger denna kur tills den 13:e eftersom jag inte vet när ÄL var. Så då beställer jag ÄL tester så slipper man undra hela tiden.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??