• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Nu har jag testat med cleablue oxå, jag är GRAVID!!!! 1-2 veckor stod det så det stämmer ju!

• Eddam
    Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10 Plus
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-02 08:45:12 följande:
    Underbart! Hoppas det är flera som följer med på detta tåg och plussar snart.

Själv är jag vid gott mod då jag nyss identifierade min första älflytning denna cykel. Dock var ältestet negativt, men det börjar iaf hända något.
    Ja alla får gärna härmas om ni vill!

Härligt med älflytningarna.. Vad är du på för dag?
  • Eddam
    flingan skrev 2010-10-02 09:27:34 följande:
    Jag är på dag 18, så jag hoppas på äl inom de närmaste dagarna. Väntan är så dryg dock, tiden står ju stilla när man väntar.
    Ja visst är det en hemsk väntan.. Känns ju som man hinner bli 100 år mellan varje ägglossning! Men den kommer nog snart! Med tanke på flytningarna så är det nog nära..
  • Eddam

Gakkenlive och Barnlängtan: Ni är ju näst på tur.. Fått några känningar än? Vad tror ni?

• Eddam

Jag köpte mina på quicktests.se, jag tycker dom fungerar jättebra men någon (vem?) skrev att hon hade fått konstiga resultat på deras tester.. Fimpen: jag förstår ditt innehav av tester, det går alltid åt! Nu har jag beställt massa gravtester, 2 clearblue, 2 rfsu och 5 billiga stickor, jag måste dubbelkolla! :)

• Eddam

Vad roligt för er alla som ägglossar!! Jobba på nu!!

Sassa: GRATTIS!!! Vad roligt!! Är det något som varit på tal länge eller har karln precis friat?

MariaK7: Är det någon mening med att ta blodprov i morgon om du ägglossade idag? För mig blev det precis samma fast jag ägglossade på dag 20 eller 21 och jag väntade en vecka för att ta blodprovett så nivåerna hinner höjas tillräckligt.

Gakkenlive: Haha, ja NÅN var nog du! hihi, orkade inte leta igenom tråden.. haha Men ville inte bara skriva  att testerna är sååå bra för dom funkar för mig utan var ju tvungen att berätta att det tydligen inte är så för alla.. haha
    Tråkigt med mensen.. Som vi säger här, bryt ihop och hata livet lite och kom igen när du är klar. Det känns så grymt mycket bättre efter att man tillåtit sig att bryta ihop lite..

Fimpen: Ja dom är rätt smala, men det gör mig iofs inte så mycket.. Kanske är bra så man itne kan analysera dom så mycket.. hihi
    Jag har inte heller alltid berättat att jag har ägglossning.. Då tror jag dom känner att det blir mer spontant och inte så tvingat.. Denna månad sa jag innan jag fick ägglossning att det nog inte blev nån denna månad, sen att det faktiskt blev iaf några dagar senare det berättade jag inte.. haha.. Och det gick ju bra.
    Ja det känns ju lite dumt att beställa tabletterna OM du är gravid, så mycket pengar är ju inget man bara vill  kasta i sjön sådär.. Och tabletter är ju rätt svårt att sälja vidare om man inte gillar fängelselivet förstås.. hehe

Pladdermaja: Jag dubbelkollade oxå med Clearblue när det blev positivt med dom billiga stickorna för att vara säker.. Känns bäst så, och jag är ju inte den som hatar att testa direkt.. hehe..

• Eddam
    MariaK7 skrev 2010-10-03 17:27:09 följande:
    Nä vet egentligen inte om det är någon mening, enligt stickorna har jag ÄL idag, men skulle gärna få det bekräftat med blodprov, ..... men vet inte hur det visar sig på blodprov typ dagen efter?? någon som vet?
    Eftersom jag var i samma sits för några veckor sen så kollade jag upp det. Dagen efter finns det tydligen inte rätt nivåer i kroppen för att ge rätt utslag vid blodprov. Ultimat är tydligen att ta provet ca 7 dagar efter äl.. Har du möjlighet att ringa din läkare innan du tar provet?
    flingan skrev 2010-10-03 18:30:57 följande:
    Det är kul att testa, lätt att bli beroende.
    Hur mår du då, känner du något?
    Väldigt lätt att fastna i testandet!
    Mja, vet inte om det är grav jag känner men jag har mått lite småilla hela dagen. Men det kan även bero på all stress som dagen 2 års kalas har inneburit.. Annars känner jag inget speciellt..
  • Eddam
    MD77 skrev 2010-10-03 19:58:36 följande:
    Jo då, det går bra än så länge...Glad Idag tog jag sista Pergotabletten och ska på VUL på fredag, dag 12. Men eftersom att det nu verkar som att min cykel är 35 dagar så kommer det antagligen inte att vara några stora ÄB på fredag. Men, men, skam den som ger sig! Jobbigt att vänta till dag 26 igen bara...men har inte så mycket val.
    Sen har jag funderat på det där med min lutealfas...9 dagar är på gränsen tydligen. Så nu har jag gjort som Fimpen72, för det var väl duGlad och har köpt Progesteronkräm i hopp om att jag kanske kan förlänga den lite.

Hur känns allt för dig Syskonmaking?, lever i ett lyckorus kan jag tänka migGlad
    Kan du inte få komma på VUL lite senare då? Eller är det en bestämd dag alla måste gå på eller?
    Bra att du köpte krämen! Jag håller tummarna för att det ska funka!
    Ja någon form av lyckorus lever jag nog i.. Men sjukt overkligt!! Jag går och kollar på mina test lite då och då för att påminna mig själv..

Skrållan: Sök privat så får du hjälp!!

Sassa: Ja just du friade ju!! Så roligt att ni ska gifta er! Hjärta
    Ja det känns sjukt overkligt att vara gravid!!!

Gakkenlive: Hur går det? Har det minskat ännu mera? Hade du riktig mens nån dag bara eller? Håller tummarna för nidis!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??