-
Man behöver inte veta så mycket mer än så!MariaK7 skrev 2010-09-24 11:37:15 följande:Sassa07 håller med dig , gu vilken koll ni alla har på olika faser hit o dit, blir alldeles snurrig av tempning o allt jag, haha.....försöker ha koll nu om jag får ägglossning o när mens ska komma, det får räcka =)
-
Hur låga är FÖR låga då? Om man ska ligga under 2 för att vara normal?barnlängtan2011 skrev 2010-09-24 08:44:32 följande:Jag hoppas alla här som var pergotime kontrollerat sina sköldkörtelhormoner! Dessa hormoner reglerar ämnesomsättningen. För låga värden kan öka risken för missfall. Hade inte så jättefel värden, 2.2, men mao bör ligga under 2.0 om man är gravid eller till bli.
-
Välkomna hit ni nya!!
Jag har inte heller ändrat några vanor direkt.. Alkohol dricker jag extremt sällan men skulle jag vilja skulle inte graviditetsförsöken hindra mig. Om och när jag får plus på stickan, då skärper jag mig. Orkar inte behöva tänka på sånt nu, har svårt att tro att den skulle hinna skadas av det.. -
En fråga till er alla: Käkar ni alla Folsyra?? Jag är SÄMST på att svälja tabletter och BÄST på att hitta på ursäkter till varför jag inte ska behöva det så jag kan inte säga att jag får ner speciellt många tabletter..
-
Folsyran äter man för att undvika att barnet ska få ryggmärgsbrock när man väl blir gravid.. Läste nånstanns att det tar 3 månader för kroppen att bygga upp ett lager dvs man behöver äta det ett tag innan för att få upp lagret i kroppen.. Att det skulle göra det lättare för en att bli gravid hade jag ingen aning om men det var ju något positivt..Rose83 skrev 2010-09-24 21:46:38 följande:har hört att folsyra har rekomenderats av läkare till kvinnor som vill bli gravid, men min gyn har inte pratat om det så jag har skippat sånt och kör med pergotime, det bör funka nån vacker dag annars väntar jag ändå på IVF i april 2011 =D
-
Fimpen: VA?!?!?! Finns det flytande?? Åhh vad glad jag blir! Finns det på Apoteket?
Rose: Ja, det är som vanliga vitaminer. Bara och knapra på.. Tror inte det går att överdosera heller så det är inget farligt.. -
Perfekt! Tack!Fimpen72 skrev 2010-09-24 22:25:08 följande:Bodystore har iallafall.
Då får du både järn och folsyra!! =)
www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/vit...
Rose: Vad använder du för ältest? -
Duktigt!!MD77 skrev 2010-09-24 22:44:39 följande:Japp, har ätit i drygt 3 månader så nu är jag redo att bli gravid!
-
Du måste ha fått en riktigt dålig omgång.. Jag har nog testat över 100 st från dom och har en gång fått en som var "paj", det blev ett snett streck över hela men då syntes det tydligt att det var fel på det.. Teststrecket har blivit starkare ibland men aldrig så starkt så att jag trott att det var ÄL, bara att det var på G.. Men precis samma har hänt med testlagrets test..GakkenLive skrev 2010-09-25 10:08:54 följande:....gillar inte quicktests...alls. Sorry.Men kolla så de stickorna stämmer.
Mina visade fel 9 av 10 ggr.
Många falksa sträck på dem. Har klagar , men de påstår att jag gjorde fel. Testade sista omgången med stickor i från testlagrets,de funkade. och jag testade i samma urin.
Kan varit en dålig sändning, men inget jag tar igen, om jag säger så.... -
Nej vad jobbigt! Är det färskt blod eller bara lite utblandat?GakkenLive skrev 2010-09-25 16:16:52 följande:Hjälp!
....arghhhh...
Nu vet jag varken ut eller in.
Fick rosa på pappret på toan i dag.
Fick max på stickan i måndags, så jag borde vara ett par dagar efter äl i dag.
Vet inte, läst om en nidis, men det låter låååååååångsökt med tanke på den korta tiden, även om jag har läst att det kan ske så tidigt som dag 3 efter äl...
Kan också vara en urinvägsinfektion på g....Har inte ont, men funderar..
.Och funderar på om det är en reaktion efter pergon.....
Suck.
Tankar?
Hoppas som sagt att det är nidis eller känsliga slemhinnor.. Håll oss uppdaterade i morgon..