• Eddam

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Jag skrev rent listan, lite lättare att läsa om bara BIM står.. Det andra står på sidan 90 om någon vill läsa igen!

Nu ska det bli barn listan:

Sassa07
    : BIM 21/9
    Sancia:  BIM 26/9
    Fjällräven: BIM 28/9
    Smurfette77: BIM 28/9 
    MD77:
     BIM 1/10
    Syskonmaking: BIM 2/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10

• Eddam

Sassa: Hur går det???? Känner du något??

Barnlängtan: Jag säger som Sancia, är du läkare?? Lyxigt med en så kunnig i tråden..

Här har jag haft känningar i magen, hoppas det är ett stort fint ägg som är villig att ta emot besökare!

• Eddam

Nej vad tråkigt Sassa!!!! Hoppas som MD77 skrev att du plussar senare eller får mens snart så ni får en ny chans snart...

Sancia: Spännande!!!! Jag håller tummarna!!

MD77: Hoppas svullnaden är ett gravtecken!! Jag har inte fått så förän i slutet med sonen men då tryckte ju allt på därnere.. haha

• Eddam

Barnlängtan: Men vilken lyx att kunna testa sitt sekret sådär!!
    Smart att skriva upp alla symtom i cykeln! En annan tänker ju att varje symtom man får är ju ett nytt symtom som jag inte brukar känna.. Sen att det händer samma sak nästa månad med samma symtom det kommer man ju inte ihåg.. haha

MariaK7: Jag fick pos utslag på ÄLtesten nu denna omgång på dag 21 och 22. Men första kuren fick jag på dag 9 och gången efter på 14 eller 15 tror jag..

• Eddam
    MariaK7 skrev 2010-09-21 18:44:42 följande:

oj vad olika det verkar ha gett utslag, men kanske blir så om man har oregelbunden mens?

syskonmaking: har inte hängt med i slutet i tråden, men väntar du på bim nu eller?

Jag väntar på BIM nu.. 2 okt räknar jag med att den är.. Vi får se..

Sancia: GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Eddam
    sancia skrev 2010-09-22 07:10:49 följande:
    Jag är gravid! Nu är det ett tydligt streck och till och med skeptikern till make blev tårögd när han såg morgonens test! Glad
    Grattis igen!!!!!!! Härligt..
  • Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-21 21:42:26 följande:
    Ja höja tempen med pergo.. verkligen. Fått blodvallningar och allmän feberkänsla sista två dagarna.
    Får stanna förbi och köpa temp imorgon, lockar inte att ta barnens rump-temp ha ha.

Vilka ÄL tester har du kört med?
    Testlagret har erbjudande nu om man köper 21 ÄL tester fick man med 5 grav test om man anger en kod.
    Få fem graviditetstest på köpet
    Denna vecka kan du köpa 21 st ägglossningstest för 169,90 kr och få fem graviditetstest på köpet.
    Du måste skriva koden "kampanj21-5" i rutan för meddelande när du beställer.
    Gäller endast t.o.m. 2010-09-27
    Såg nu att quicktests.se har 21 ältest+10 gravtest för 169:- om du inte har bställt än..
  • Eddam

Sassa: Ring tillbaka igen om dom inte ringer upp, vore ju dumt att behöva vänta annu en månad för att läkaren aldrig ringde tillbaka..
    Ang kurator kan det nog vara bra att få nån okänd att bolla tankar med.. Jag får uppfattningen att du funderar och tänker mycket på det här så ett besök hos en kurator kanske inte vore helt fel..

MariaK7: Jag förstår precis hur du kännner, allt känns hopplöst emellanåt.. Somjag skrev förut till någon, det är bara att bryta ihop och komma igen.. Det är rätt skönt att få ur sig alla känslor och få  ventilera dom och sen satsa på nytt igen. Vi finns här i tråden för sånt!! Ös ur dig!
    Men som dom andra skrev, äb KAN ju växa till sig efter VUL så ge inte upp hoppet än!

Här har jag svag mensvärk hela tiden, precis som ALLTID efter ÄL.. Ohh vad jag längtar till okt så jag får veta om det kommer någon mens eller inte..

Och så en fråga till er kunniga..
    Jag testade ju pos på ältesten lör kväll  till mån kväll. Är det smartast att vänta till på måndag tidigast innan jag går och tar blodprovet? Eller tror ni det är för tidigt än? Då borde det vara en vecka efter äl..

• Eddam
    Fimpen72 skrev 2010-09-23 13:35:14 följande:
    Ni som ÄL testar med stickor, gör det ni det 1ggn/dag eller flera?
    Tempmetoden går inte denna gång, har blivit förkyld :(
    Men stickor är beställda
    Jag har testat en gång på fm och en gång på fm ibland fler gånger. Men jag är en testmissbrukare.. Cool Du vet, ju fler gånger man testat ju snabbare får man ÄL.. hehe.. Eller inte.. Flört
  • Eddam
    GakkenLive skrev 2010-09-23 18:54:47 följande:
    Hej.Har provat med egen pergotråd, detgick dåligt....så jag hoppar in här om det är ok.

Är 36, försökt nu i oktober i ett år.
    Fick MF i juli, hade redan fått pergo utskrivet av feritlitetläkare,så jag tog min första dos, fick en dubbel nu i september.

Åt talbetterna,kände efter ett par dagar otrolig aktivitet nedtill, och fick ett superstarkt äl streck  i måndags, och nästan lika starkt på tisdagen, minskade i styrka i går, o i dag har all molvärk medtill avtagit ,så¨jag misstänker att äl är över  för denna gång."jumsade " från i onsdags förra veckan till igår, utom i söndags, (hoppas det inte hänger på DEN dagen bara)

Hur  går det för er?

Fick lite smått biverkningar tror jag, som sagt var ,mer molande nedtill än jag brukar.Kraftig huvudvärk/migrän i fredags och otroligt o jag ber om ursäkt nu, rent gasig i magen...
    SKa inte på sista blodprov på måndag, läst att en del  åker in på vul med, har inte fått besked om det, så det har jag inte gjort..
    Välkommen till våran pladdertråd!

MD77: Jag har alltid en lutefas på 13 dagar. Jag tror inte det har slagit fel nån gång.. Tillomed när jag fick äl på dag 9 så kom mensen på dag 22 alltså 13 dagar senare. Hoppas det bara var tillfällighet som gjorde att du fick så kort.. Kanske ska diskutera det med din gyn om det blir samma igen OM det inte har tagit sig vill säga..?!

Barnlängtan: Jag har oxå känningar/ont nu efter ÄL.. Jag hoppas det är något bra som händer där nere och att det är det jag känner.. Brukar du ha känningar efter ÄL?
    Vad händer om man har sköldkörtelrubbningar och vad är hypothyreos?
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??