• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Tack allihopa! Jag har fortfarande inte riktigt fattat det Glad Allt är så overkligt...

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    ellenkey skrev 2010-10-28 14:17:11 följande:
    MD77: Lite nyfiken, hur går det till att insemineras? Gör de det bara en gång?
    Jag åker ner till Danmark och insemineras eftersom att jag är singel. Detta var min tredje insemination och äntligen gick det!
    Hur det går till: När jag får pos. på ÄL-testet så ringer jag kliniken och får en tid, sen åker man dit och får träffa trevliga barnmorskor som man får prata med en stund och fråga frågor, sen är det bara att hoppa upp på sängen och sen är det klart på  min. Efter det får man ligga kvar i 30 min om man vill.
    Nu hoppas jag att jag inte behöver åka dit på 2 år! Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Åh, tänk att jag får skriva under gravirubriken! Tjoho!

{#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11
    Catlover: BIM?
    mira69: BIM 19/11
    Kaakis: 24/11 antar jag 
    Rose83??

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11 4e pergokuren (första dubbelkuren)
    sweetgirl89 BF 11-07-03 1a enkelkuren
    Sassa07: BF 11-07-03  3e Pergokuren
    LillaMy3  BF 11-07-09 6e pergokuren
    MD77: BF 11-07-09 3:e pergokuren

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    mira69 skrev 2010-10-28 16:24:48 följande:
    Så oooootroligt glad för din skull! Grattis!
    Tack så mycket! Härligt med alla underbara kommentarer Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-29 09:31:14 följande:
    Verkligen
    ellennkey du e inte med på listan??

Dags att smygstarta en ny tråd så att vi ALLA i denna tråden kan fortsätta att följas
    Ja, det tycker jag! Starta en sån tråd Sassa Glad Vad ska vi döpa den till?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-29 13:30:20 följande:
    ja det hade vart riktigt roligt att följas åt nu när vi har kämpat så tillsammans
    Ge mig ett namnförslag
    "Vi som kämpade" eller nåt liknande...

jag hänger fort. med här för att kolla hur det går...
    "Gravida Pergokämpar" kanske Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    ellenkey: Nej, det är inte alls fånigt! Klart att man blir bitter och lite ledsen. När man kämpar och kämpar och inte lyckas och sen får höra om andra som knappt ens försöker och sen lyckas så känns det inte kul. Det finns liksom ingen logik i det, ingen rättvisa... Det lycka du ändå kan känna är att du KAN bli gravid, frågan är bara när. Jag känner en enorm lycka av att bara veta att jag faktiskt kan, det finns massor av människor som inte kan eller har väldigt svårt att bli med barn och får hålla på i flera år. Det är svårt att tänka så kanske...man har rätt att vara nere och lite deppig ibland, efter det kan det bara bli bättre! Glad

Hur känns det annars då, några symptom?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fimpen72 skrev 2010-11-04 20:00:59 följande:
    Har inte alls haft känningar som de två andra kurerna. Lite ont i äggstockarna då och då men ingen direkt ÄL känning.
    Hade en lite lite starkare sticka för ngn vecka sen men inte så starkt så det borde vara ÄL.
    Men sen läser man att det finns de som blir gravida på icke positiva ÄL tester. Kan ju vara att jag fick en svagare ÄL eftersom jag drog ner från 1tabl till 3/4dels.
    Ska testa tills stickorna är slut. Får jag mens så har jag ju haft ÄL... får jag ingen mens=ingen ÄL...
    Får väl se när jag kan sätta BIM...
    Tyvärr är det så att mens inte behöver betyda ÄL, man kan få mens ändå...
    Hoppas verkligen att du får ÄL eller att du redan prickat in denGlad
  • MD77

Jag kände inte mycket heller...lite knasig och bubblig i magen bara, men det var kanske det extra progesteronet jag tar. Jag har inga symptom nu heller, förutom lite svullen mage, mår prima! än så länge, peppar, peppar! Glad

• MD77
    flingan skrev 2010-11-05 10:58:25 följande:
    Det är en djungel med alla symptom eller icke-symptom Glad.
    Söt blogg du har, kikade in en sväng.
    Ja, allt är så individuellt så det är svårt att veta. Förra gången var jag ganska bombsäker på att jag var gravid för jag hade en massa symptom, eller inbillade mig, men då var det minus. Så denna gången kände jag inte efter och analyserade allt utan bara försökte få tiden att gå och vips, så kom det ett plus!Glad Nej, så lätt är det ju inte men redan dagen då du har ÄL så är du gravid eller inte och då finns inte mycket du kan göra.

Hoppas verkligen att alla ni som kämpar får komma till vår gravidtråd snart!
  • MD77

Jag har läst, och själv upplevt, att om man tar ett ÄL-test nära inpå eller under mensen så kan den ge utslag då det kan finnas LH-hormon i kroppen. Men det kan ju såklart vara så att man har ÄL också, inte helt omöjligt men kanske inte så vanligt om man nu inte har en kort menscykel.

• MD77
    Hjärtat75: Pergo kan inte ge utslag på grav.test utan det var nog så som din BM sa, att du fick ett tidigt missfall, det är tydligen vanligare än man tror och oftast märker man inte det. Jag blödde kraftigare och längre med Pergo och sen finns det de som blöder mindre så det kan variera.
    Jag vet inte om det är "fel" att starta på dag 6 men ju tidigare du startar desto bättre har jag förstått. Jag började på dag 3 för att få starkare ÄL, men ring och fråga din läkare så kan hon/han  säkert ge dig ett bättre svarGlad
  • MD77
    LillaMy3 skrev 2010-11-07 11:12:56 följande:
    MD77. En sån fin blogg du har! Jag har också läsförbud på otäcka saker! Funkar väl sisådär, men känner mig lugnare nu än för några dagar sen.
    Tack! Glad Man ska inte läsa för mycket om tråkigheter som kan hända, mycket roligare att läsa om roliga saker.
  • MD77

Alla ni som testar med stickor, från egna erfarenheter så är det Testlagrets stickor och CB´s digitala ÄL-tester som är bäst. Jag testade med olika stickor en gång och fick pos. på CB och testlagret medans den sista kunde tolkas som neg. Jag kunde lätt ha missat ÄL om jag inte kollat med testlagret och CB´s.
    Det finns bilder i mitt galler om ni vill se...

Hoppas ni alla får fin fina ÄL och sår ett frå denna gång!Glad

• MD77
    helena29 skrev 2010-11-14 16:03:07 följande:
    Men vad menas med treskiktad?Måste man ha det för att kunna bli gravid? Hur tjock var slemhinnan då?
    Vi har myst varannan dag! Hoppas det är tillräckligt?!
    Det mest optimala för att ett ägg ska fästa och må bra är att slemhinnan är treskiktat och ca 9-10 mm tjock.

Hoppas verkligen att mysandet räckerGlad
  • MD77
    ellenkey skrev 2010-11-23 06:10:06 följande:
    Bim på fredag, ska testa då... tyvärr har jag de vanliga innan mens symtomen, men vi får väl se
    Spännande...håller tummarna stenhårt!Glad
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??