• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

ellenkey skrev 2010-10-24 07:13:28 följande:
    Sweetgirl: Grattis!!! Vad härligt!

malika: Ja det ser verkligen ut att vara positivt, sexa på nu! Så såg mitt äl-test ut för ett par dagar sen.

Har tagit mitt första progesteronvag nu så jag har stora förhoppningar denna månad
    Nu kanske inte du har tagit så länge men tycker inte du att det är lite "kladdigt"? Om man nu lyckas bli gravid så ska man hålla på med det här fram till v12, det blir mycket kladdGlad

Berätta gärna vad du får för biverkningar, kan vara intressant.
    Själv har jag sen i fredags varit svullen, bubblig och gasig i magen, men inget händer...känns som att man vill sticka hål på magen och bara tömma magen på luftGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fjällräven: Välkommen tillbaka! det var länge sen...vi har saknat dig!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-10-24 10:09:52 följande:
    Nej vad tråkigt!! Jag håller med dig, dom ska kunna ta för sig och veta vad dom vill!
    Men helt rätt inställning, bara hoppa upp igen! Har du några fler på G eller?
    Nej, inte just nu...jag får leta fram någon helt enkelt Glad Men det är inte lätt, måste ju erkänna att jag inte går in för det helhjärtat just nu innan jag vet resultatet. Men sen så ska jag lägga ner lite mer energi i det och se om jag lyckas hitta någon trevlig och spännande killeGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    ellenkey skrev 2010-10-24 14:08:36 följande:
    MD77: Hittills inget kladd faktiskt, kissade nog ut det mesta Men hur länge väntar du med att gå på toa efter? Måste man ligga kvar? Nu tog jag mitt kl 5 i morse då lillan väckte mig, sen somnade jag om en timme så det var ju ok, men hur gör man en vardag när man ska upp på morgonen direkt?

Inga biverkningar heller... hmm men min gyn sa att jag bara skulle ta det fram till plusset.. varför ska du ta till v 12?
    Jag sitter eller ligger minst 30 minuter innan jag går eller står. Har hört att det tagits upp efter 20 min.Jag tar min när jag äter frukost så att jag kan sitta länge, så det gäller att gå upp i tid Glad
    Hon sa att man gör det om man nu tar progesteron, slutar man tvärt så kansek kroppen kan tro att det är dags för mens och man kan få missfall. Men det behöver ju inte betyda att alla får det. Innan hon ens sa det så hade jag tänkt att om jag nu blir gravid så vill jag ta det fram till v.12 för att inte riskera något.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Åh vad spännande Sassa! Glad
    Om du ser ett svagt streck så måste du ju vara gravid. Helt underbart i så fall! Testa med morgonurin imorgon så kommer det nog att vara starkare.

GRATTIS!!!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-25 19:51:26 följande:
    Jo jag hade ju egentligen tänkt att vänta tills imon med morgonurin. men jag kunde inte hålla mig när vi kom hem! Jag e rädd!!!

Tråkigt med din dejt, ja man ska väl ha en man med lite stake i sig!!!  men din prins kommer att stå där den dan du minst anar det.
    Hur mår du annars??? Känner du något annorlunda???
    Ja, jag klarar inte av en mes, måste ha någon med lite stake som sagtGlad

Med alla hormoner i kroppen så är det nog bara dem som spökar. Jag ser ut att vara gravid i 3:e månaden eftersom att jag är uppsvullen av progesteronet och sen är det pergon som ger värk i magen till och från. Kul att få känna på hur det känns att vara gravid...ser inte klok ut!Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    LillaMy3: GRATTIS! Vad kul! Verkar vara mångas månad denna månad, hoppas det fortsätter att vara så för oss andraGlad
    GakkenLive skrev 2010-10-27 20:11:04 följande:
    ...haha....Jo jag vet.
    Det ska ju normalt vara så, men det är alltid den lutela (skrev jag rätt nu =P) fasen som kortas ner för mig, hur sjukt det än är...
    Nåja....får bara se när mensen kommer nu då.

Hur är det för er andra då det gäller molvärk nedtill?
    Förr månaden då jag åt pergo så hade jag typ konstant molvärk nedtill från äl till BIM, nu har jag merea sporadiskt...
    Funderar på pms symptom =P...eller en biverkning från pergokuren som var...
    Jag har i alla kurer också haft molvärk från ÄL till BIM mer eller mindre. Denna gången upplever jag inte att det är lika mycket, kan vara så att kroppen kanske vant sig eller så är det jag som vant mig och inte känner lika mycketGlad Just nu har det ökat lite och jag känner mer "därnere", ilningar och milande värk, det är väl mensen som är på gång vilken dag som helst antar jag.

Denna dagen brukar vara min BIM-dag eftersom jag endast har 9 dagars lutealfas, men eftersom att jag tar extra progesteron så förlängs den, men jag vet  inte hur länge...den som väntar får se...
    Det är bara så tråkigt när man känner på sig att det är kört...all luft går liksom ur en...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    LillaMy3 skrev 2010-10-27 20:52:17 följande:
    Hoppas ilandet och molandet är positivt. Det molar inte så mkt i min magen, men drar ut mot ljumskarna. Det gör det alltid lite mellan äl och BIM, men kanske lite mer nu.

Jag tror det är så att du inte får mens så länge du tar progesteron. Men du får testa 14 dagar efter äl och se kanske?!?! Och är det då plus så är det ju bara att fortsätta så länge läkaren sagt, och är det neg så skulle jag ringa läkaren för att kolla hur länge till de skall tas...
    Min gyn sa att jag skulle ta tills jag får mens, sen sluta, annars fortsätta till v12. Man får alltså inte mens om man tar progesteron? Konstigt att hon inte sa något....
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Kunde inte hålla mig såklart...BIM -3. Vad tror ni...så sjukt nervösGlad 

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag offrade ett digitalt test och det var det ju verkligen värt. KOLLA!!! Jag fattar inte att det är sant!!! Glad Nu måste jag skynda till jobbet, får smälta allt sen...hur ska jag kunna jobba...ja, ja, det får gå. Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??