• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Gakkenlive: Har nog missat något inlägg men är det första barnet???

• sassa07
    flingan skrev 2010-10-04 06:22:51 följande:
    Har ni mera känningar vid äl med Pergo? Jag vaknade i natt av illamående och ordentlig mensvärk, ugh! Men anntar att jag bara ska vara glad. Är dessutom uppblåst som en ballong Skäms.
    Jag mår oxå illa!! Har inte känt så är innan! Men leder det till något positivt så biter jag ihop kan jag lova

Gakkenlive: Vi ska snart oxå få ett plus!!

MD77: Jag fick göra VUL på dag 10 denna gången, och det var tydligen oxå lite för tidigt för att se. Är det inte bättre att man får komma nån dag senare när man har en längre cykel???
  • sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-10-04 11:06:50 följande:
    Jag saknar barnlängtan här i tråden, hon har ju dessutom BIM imorgon.
    Hallåå!!!
    Jag med, var är hon??? Hon skrev en gång att datan strulade när vi skulle lägga in BIM!
  • sassa07

Sancia: Jag har testat zonterapi!!!
    --------------------

Aaah... Trevligt att höra att jag inte är den enda med ilskt humör!
    Ibland har jag själv funderat varför jag ryter på min son lite snabbare än vanligt och jag har trott att det är för att han har börjat skolan och har vänt på sin attityd sen den dagen han började....
    -------------------
    Barnlängtan: Tråkigt med mensen Japp deppa ihop, det har man rätt till, å sen är det nya tag som gäller!!!
    Snart ska vi plussa! Du är stark som har det yrket du har, måste vara jobbigt att se alla graviditeter när du själv försöker så innerligt... Kramar till dig!
    ------------------
    Fimpen: jag tror på dig med din "8"! Håller tummarna! Jag kollar tarot kort lite då å då.... "Very soon" stod det igår
    ------------------
    Jag ska oxå ta Pergo varann månad pga att det kan finnas kvar i kroppen

• sassa07

Barnlängtan2011: Är din man med på resan?? Om han är spelar det någon roll vilken dag ni åker då?? eller är det så att du vill kolla äggblåsor!!!
    Kan hålla med dig om att ett miljöombyte kan vara toppen! Tänka på annat och bara få vara!!!
    Klart att du ska åka

• sassa07
    flingan skrev 2010-10-05 17:21:22 följande:
    Måste bara säga att jag tycker att den här tråden är toppen! Det finns så mycket bra information och alla är så trevliga. Vad gjorde folk som planerade barn innan FL fanns? Gick kvinnor omkring med tusen obesvarade frågor då eller? Tummen upp för er alla i den här tråden!  
    Jag håller med dig Tummen upp för oss alla som kämpar och alla ni som har fått plus å kämpat!!!
    Ingen nämnd ingen glömd HEJA OSS
  • sassa07

Är det någon av er som känner att ni svettas mera??? Jag blir lätt varm i vanliga fall men nu känns det som jag svettas mer.... urk!

• sassa07

ellenkey: Välkommen hit
    ----------------
    Syskonmaking: Förstår att du e orolig! Hoppas att det är normalt, vem vet vad kroppen sysslar med???
    -----------------
    gakkenlive: Så som du beskriver din mens, hade jag i somras! Aldrig haft så innan! jag var yr, illamående och fick sätta mig i färgbutiken som vi va i en stund! Sen sov jag i ca 3 tim på em, sen kom det som en fors med stora geléiga klumpar!
    Frågade faktiskt gyn förra veckan när jag va på VUL och hon sa att alla menstruationer är olika gång till gång..
    ---------------

• sassa07

Puuuhhh... Nu har jag gjort det, ringt till IVF kliniken! Ska dit om 5 veckor! Känner mig lättad var lite nervös innan jag ringde!!!
    ------------
    Ni pratar om lutealfas... Jag har inte tänkt så mycket på min, men nu har jag det eftersom ni skriver om det!
    Skit det grämer mig lite att  jag inte tänkt på det innan! Jag har ju haft ÄL under kurerna men min ÄL kanske har vart senare än jag trodde så denna månaden ska det banne bli sex varann dag fram till BIM!
    Hurra för underbara tillfredsställande snabbisar-NOT!!!

• sassa07
    Fimpen72 skrev 2010-10-06 11:28:44 följande:
    Att du inte tar ÄL tester? Tycker det var såå mkt lättare att mysa denna månad.
    Sex "Vid behov" och sedan så när jag fick utslag så visste man ju att kravet bara fanns ngn dag eller två.

Jag var väldigt skeptiskt mot ÄL testerna, testade varje f-m kl 11 och varje kväll kl19 och visst kom utslaget ungefär när jag trodde.
    Det är värt kronorna =)
    Jag körde med tester från quicktest
    Jag har haft stickor fr Testlagret eller om det var Babytime! Men för mig känns det bara stressigt att hålla på och testa så jag har lagt ner det med stickorna!
    Tror inte min sambo har någon spec. koll när det är ÄL, så jag säger inget heller att det kan vara snart i dagarna...
    --------------
    Syskonmaking: Ja som sagt, jag är lättad! Ska nog bara prata! Jag ska ha med mig alla papper från min nuvarande gyn, sen ska mannen lämna spermaprov några dagar innan så att vi får ett svar när vi är där! Hoppas att det inte är några fel på honom, jobbig sits om båda har något "fel". fast sannoliketen är mindre eftersom han är Pappa till första!
    Läste att man skulle vara folkbordförd på samma adress i minst 2 år! Ooops där sket det sig för oss! Vi har bott på samma adress i 6 mån (kollar dom det tro?)
    (Vi bodde ihop, sen flyttade jag ifrån honom och huset, köpte lägenhet och bodde där i nästan 3 år, och nu har vi köpt hus igen)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??