• GakkenLive

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hm, det verkar som det är en urinvägsinfektion....Suck.
    Kan bero på att jag kanske är som sagt var lite känsligare nede pga hormoner eller nått....
    Nåja, får se hur det är i morgon.
    Ingen nidis i alla fall,om jag säger så...

• GakkenLive
    Nu ska det bli barn listan:

Sassa07
    : BIM 21/9 Minus
    Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9
    Fjällräven: BIM 28/9
    Smurfette77: BIM 28/9 
    Syskonmaking: BIM 2/10
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
  • GakkenLive

...har en fråga.
    Fick helt plötsligt svampinfektion, av vad jag kan tänka mig av ingenting.....Brukar dock få det av antibiotika, men det har jag inte tagit.Kan man få det av pergon??

• GakkenLive
    FannyB skrev 2010-09-29 19:04:50 följande:
    Hej!

Tänkte fråga om jag kan få hoppa in här jag med..?

Jag väntar på att få börja min första pergo-kur, har BIM 4/10. Vi har inga barn sen tidigare - men vi vill såå gärna!! Är lite orolig för läskiga biverkningar av pergon, hur har ni andra det med sånt? Men samtidigt känns det skönt att äntligen få ge naturen lite hjälp på traven...

Känner med er alla!
    Hellu .Ny här jag med. =) för typ en vecka sen eller nått...
    Tog min första kur, fick en dubbel den här månaden (9-13 sept) älstegring på supermax den 20e, och har BIM den 4 oktober.
    Mina biverkningar var nog:
    Huvudvärk,eller rättare sagt migrän.Min första på typ 2 år. Hemskt. Tror det har med den att göra.
    En kraftig äl Har nog aldrig fått så starkt på äl stickan, den var fasen mer lila än röd, o då hade det inte gått mer än 5 minuter...
    Fick också mer ont i äggstocksområdet....
    Sedan är det ju det där med svampinfektionen.Den kan ha kommit av pergon, eller för mycket sex ;), fast jag har nu inte haft knappt mer eller mindre än andra månader....

Får nu bara se hur jag blir på PMS stadiet.Läst att har man ont o problem där sedan tidigare så kan man få väldigt ont då...Men det vet jag inte om det stämmer....

Har eg inte "symptom" på en graviditet, tror jag.Molar nedtill emellanåt. Men det kan bero på pergon.
    och småömmande bröst,Men det är liiiiiiiiiiiiite.
    Har en hemsk förkylning och nymasserad av min naprapat för mina skuldror som jag sliter med,så jag har typ ont  överallt....haha.
  • GakkenLive

...jag fick ingen inkallning (fick ett brev med talbetterna.) till VUL under min pergokur, trots dubbel.Bara blodprovtagning 3 gånger... Kollat VUL innan dock.

• GakkenLive
    Rose83 skrev 2010-09-29 20:44:16 följande:
    hur många här har med pergo fått äl å blivit gravida???
    ...bra fråga =)
  • GakkenLive
    MD77 skrev 2010-09-29 20:14:05 följande:
    "... Sen så har jag ganska mycket känningar kring äggstovkarna från ÄL fram till BIM. ..."
    ...Så då kan jag gissa mig till att det är pergon som ger mina känningar, och inte ett tidigt tecken..
    Bra att veta egentligen.
  • GakkenLive

....hallu. =)
    Hm, blir lite undrande över alla provresultat här.
    Jag vet, nada om mig själv.
    Har ju gjort tre prov nu under äl ,ska man ringa o kolla hur de gick ,eller vad?
    Jag går hos en fertilitetsläkare men har bara träffat henne en gång ,och då hade jag tid i april, nästa hoppas jag få nu i oktober, tro mig, hon har fullt upp...
    Men jag kanske kan ringa hennes sekreterare o fråga...
    Hm.

Seden en fråga.Som jag har fattat så då man tar pergo så får man känningar i äggområdet mellan äl-BIM ,eller en de får det?Eller hur är det?
    Har haft det sedan äl, från o till o hoppades "blint på ett litet tecken.
    Suck, jag vet att jag inte borde känna efter för det är ung lika med noll.
    Det enda som jag erfarande var mina spända bröst ( och just molande värk nedtill), som kändes mer o mer efter BIM då jag var gravid, o som försvann dagen efter mitt mf... =(.

• GakkenLive
    flingan skrev 2010-09-30 19:18:43 följande:
    Hur har era älflytningar blivit av Pergon? Har läst här i tråden att de kan påverkas negativt. Någon som har efrarenhet? Jag brukar nämligen använda mig av Billingsmetoden för att lokalisera äl, och bara använda ältester när det verkligen närmar sig.
    ...tycker min var som vanligt...Jag brukar få den ett par dagar innan själva äl, eller jag tycker iofs många dagar innan, men märkte inget annorlunda på den...
    Men äl känningarna var klart kraftigare...
  • GakkenLive
    MD77 skrev 2010-09-30 19:36:51 följande:
    Hoppas verkligen det. Den där väntan på ÄL kan ju ta kål på vem som helst!Glad Sist fick jag vänta i 26 dagar, riktigt jobbigt, specielt om man börjar testa dag 13Glad

Lycka till!
    ...tycker väntan på BIM är mer hemsk=(....
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??