• Smurfette77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Eddam skrev 2010-09-02 22:12:07 följande:
    Åhh så spännande!! Jag håller tummarna inför måndagen då!! Men om du skulle få utslag på teststickorna, sticker du iväg då direkt eller väntar du på VUL i vilket fall?

-------------------------------------------------- ---------

Idag kom mina tabletter! Så nu har jag börjat med dom.. Vi får se hur det utvecklas..
    vad skönt! Lycka till nu Glad

Jag började med första tabletten idag!
  • Smurfette77
    Fimpen72 skrev 2010-09-03 08:57:25 följande:
    Spännanande!!! Vad äter du för sort?
    Jag äter Omifin Glad De är från Spanien så all text är från Spanien vilket är bra (jag kan spanska) för då kan jag ju läsa vad som står iaf...
    Eddam skrev 2010-09-03 10:44:00 följande:

Jag äter Clomiphene Citrate.. Känns lite halvmysko eftersom allt står på grekiska så jag kan ju inte ens köra googletranslate med det, har ju inga sådana bokstäver på mitt tangentbord.. haha

Smurfette77: Roligt att vi äter samtidigt.. Ska bli spännande och se om dom funkar..

MD77: Hejja hejja!!!

Sassa: När räknar du med att ha BIM? Eller har du bestämt något datum dom du ska börja med "menstabletter" igen?

Jag är jättespänd på att se vad som ska hända! Har verkligen kännt efter hela dagen efter symptom, haha
  • Smurfette77

Grattis Fimpen, det där ser ut som ett plus tycker jag! Väldigt uppmuntrane att någon får plus på första omgången!

• Smurfette77

Vad tråkigt att strecket försvunnit Fimpen, men som sagt, det kan ju komma tillbaka igen!

Ja här händer ju inget spännande, dag 3 med pergo idag och jag känner mig helt ok Glad Jag tempar också och det ska bli spännande att se om det blir någon skillnad den här månaden.

• Smurfette77
    Eddam skrev 2010-09-06 14:29:56 följande:
    MD77: Hur ahr det gått hos gyn? kanske är det så att du redan sitter på planet?? *hoppas* Testade du något i helgen?

------------------------------
    Idag tog jag sista "pergo" tabletten. Nu får vi se om det blir någon ÄL av det...
    Ja hoppas det blir jättefina ägg nu! Jag ska ta sista tabletten i morgon men aj vilken huvudvärk jag har Förvånad Jag hoppas verkligen att det blir fina ägg om jag ska stå ut med det här länge till!
  • Smurfette77

Jag brukar alltid ha ägglossning mellan dag 14-16 så jag hoppas det är likadant nu? Jag har haft så himla mycket känningar i äggstockarna sen i förrgår (som var sista pergo-dagen) så jag blev nästan lite orolig att den kommer tidigt. Men nu verkar äntligen min huvudvärk gått över! Och idag såg jag äggviteflytningar (jag brukar ha det i fem dagar innan Äl, så det kan ju stämma med tiden)  så jag hoppas det blir en riktigt bra ägglossning nu Glad

• Smurfette77
    sassa07 skrev 2010-09-09 12:50:11 följande:
    Har du alltid äggviteflytningar i några dagar innan ÄL?
    Jag har haft det till och från i 4 dagar! Men vi är väl alla olika! Va bara lite nyfiken för jag testar mig inte denna
    månaden med äl-test!
    ---------------
    Syskonmaking: Jag hoppas att din ÄL är på G
    ---------------
    Jag är på Cykeldag 20 idag (av ca 33) kan man sluta sexa idag då
    vi har haft det varann dag sen 1vecka tillbaka... ZzzZZzzzz
    Ja jag har dem alltid ganska länge, men de flesta verkar ju ha det i 1-3 dagar, men det är ju så himla olika från person till person Glad Just nu har jag väldigt mycket för att vara på dag 10, så det känns som att antingen får jag mer av pergon eller så kommer jag att få ÄL tidigare.
  • Smurfette77
    sancia skrev 2010-09-09 14:53:12 följande:
    Jag har också haft flytningar sedan dag 10 och min läkare sa att pergo kunde ge ökade ägglossningsflytningar. Han sa också att det var possitivt eftersom det hjälpte spermierna att komma till målet.
    Ja de flesta pratar ju bara om hur pergo kan minska flytningarna, men det kan ju bli tvärtom också Glad
  • Smurfette77

Hej allihop Glad Usch vad väntan på ägglossning är lång! Jag har blivit superförkyld så jag hoppas att det inte kommer sabotera ägglossningen? Jag har haft lite tecken på ägglossning de senaste dagarna,men än så länge inget positivt ÄL-test, hoppas på ett idag...

• Smurfette77
    flingan skrev 2010-09-13 11:20:31 följande:
    Idag fick jag tag på Pergo. Gick till ett annat apotek idag på vinst eller förlust, då jag är på semester på annan ort denna veckan. De hade precis fått in 2 paket med dagens leverans. Nu är jag glad och nöjd. Hoppas alla ni andra som behöver Pergo får tag på det snarast.
    Man kanske borde gå och hämta ut sina pille nu då, även om jag köpte Omifin för den här månaden Glad
    Eddam skrev 2010-09-13 12:57:07 följande:
    Vilket apotek var det på?
    Då borde det ju gå att gå till apoteket och skkynda på dom lite.. Jag vill ha Pergo nu så jag vet säkert att jag kan börja med menstabletterna sen.. hmm..

MD77: Tråkigt att äl inte vill komma.. Hoppas den bara är lite sen..

Sancia: Härligt!!!!

Smurfette: Ja visst är väntan låååååång..
    Usch ja, man bara väntar och väntar! Jag är jätteförkyld, men jag hoppas att jag kan få ett positivt ÄL-test idag i alla fall.  Jag har ganska mycket ägglossningskänningar så jag tror det är på gång trots förkylningen. Det är tur sambon inte är så svårflörtad för jag är inte särskilt sexig med röd, rinnande näsa Skäms
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??