Inlägg från: ljusgläntan3030 |Visa alla inlägg
  • ljusgläntan3030

Fler som snart ska börja med Pergotime??

MD77: Kan inte äl komma sent då tror du, kankse så sent som dag 25-30 eller går de inte om de är så sent?

Syskonmaking: ojoj!!.. då har du bim snart.. har du testat dig redan??

Fjällräven: har du fått fler pergo-kurer utskrivna, var denna din första?

Sass07: hoppas ni hann pricka äl, om inte får vi hoppas att mens kommer snart så ni kan pröva igen. SKa du köra pergo nästa månad igen? dubbel?

Här är jag på dag 4 av pergoknaprandet och jag har känningar i magen, som ständig molvärk, och det trycker upptill i magen också. Magen är lite småsvullen också. Var supertrött igår men slapp som tur var de idag på jobbet. Läser runt på nätet och såg om en tjej som hade upptäckt att hon fått äl på dag 9 redan och missat så nu börjar jag undra om jag med ska börja testa från dag 9 fast när jag sa detta till min bm så sa hon att jag inte ska testa förrän jag varit på vul på onsdag och det är ju dag 10 och chansen är ju inte så stor att det blir äl på dag 9 såklart men man oroar sig för de minsta grejerna just nu tycker jag.

• ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-10 07:23:07 följande:
    Spännande!!! Håller tummarna...

Ljusgläntan3030: Jag hade oxå börjat att testa mig på dag 9, bara för att vara säker! Tror som Syskonmaking skrev att Skrållan (en tjej i tråden) fick oxå tidig ÄL!!!
    Ja jag testade idag på dag 9 med äl-test och fick inget utslag så då vet jag de, behöver man inte undra om man missade det.

IMORGON ska jag på vul för att se om någon äggblåsa växt till sig!! *nervöst*
    Förra gången (enkelkur) var det bara ett ägg på typ 8 mm och det blev ju inget. och nu är det ju dubbelkur, får vi se om det hjälpte att öka dosen! Solig
  • ljusgläntan3030

Sassa07 - Tack så mycket!!.. när har du BIM? har äl-test funkat på dig, dvs att du fått utslag när du ätit pergo?

• ljusgläntan3030
    Fjällräven skrev 2010-08-10 21:39:11 följande:
    Hoppas det tar sig på dubbelkuren nu då!

Är det nån som tempar samtidigt som dom tar pergo?
    OM jag nu fick äl, så fick jag det bra mycket tidigare än förra gångerna, hade ju känningar kring dag 12-14 om jag minns rätt. Ska bli spännande å se vad som händer!
    Att det ska vara så svårt ibland... 
    Tack!!
    vad spännande om du fått äl, får du räkna ner dagarna till bim ;)
  • ljusgläntan3030

Hur stora äggblåsor hade ni på vul efter pergotime?

jag var på vul idag och hade 2 ägg på bara 10mm.. inte så hoppfullt va??

• ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-11 19:57:13 följande:
    Vet inte, det sägs ju att dom kan växa till sig rätt fort! När tror du att du ska ha äl???
    Ska du tillbaka???
    ja jag ska tillbaks om några dagar igen och se om någon växt till sig,. känns inte så hoppfullt men jag kanske tänker så för att inte få för mycket förhoppningar.
  • ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-12 19:48:32 följande:
    Skönt för dig att få en tid å förhoppningsvis att något händer Väntar med spänning...

Äsch jag kanske ska starta en egen gnälltråd!
    Man försöker å försöker, och tycker att pergo skulle vara något "magic". Det är bara för mycket tankar som går runt runt runt, och känslor! Å nu när man närmar sig BIM så har jag redan intalat mig att jag inte e gravid! (Negativt jag vet) men det är väl någon typ av försvars grej.
     Känner ju inget iaf + att jag har molande värk i magen. Hugger ibland!

Idag eller under dagen, så har jag fått en massa små små plitor i HELA pannan, hel knottrig! plus att jag har fått tre FETA bölder på kinden, halva ansiktet va helt rödblossigt idag en stund-Skumt!

Men nu har jag vart ute å pillat lite i mina blommor och det är avkopplande...

Dag 31 i cykeln är på onsdag, så jag har det som BIM!

Skönt nu har jag fått skriva av mig lite... Tack
    bara hålla tummarna att det ska gå bra..

jag intalar mig också nu att vi får köra på nästa omgång fast jag vet ju inte ens hur det går med denna kur.. men det är kanske bättre än att man blir så besviken, man hoppas ju innerst inne..

En dag ska vi ha det där plusset!! Flört
  • ljusgläntan3030

Hej på er.. idag var jag på vul igen och pergo funkar inte på mig så jag ska gå över till sprutor nu,, hoppas det ska ge bättre effekt!!

lycka till alla!!

• ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-13 19:23:34 följande:
    Jag tror att våra landsting/kommuner gränsar varandra... men det är ju ändå skillnad på alla landsting i detta avlånga land..

Ljusgläntan3030: Vad tråkigt att det inte fungerar men bra att det finns andra alternativ för dig.
    Hur ofta/många sprutor få an ta?? Är det som en typ av kur man får göra???
    Lycka till!!!
    Jag vet inte hur många gånger man ska ta sprutan men det är en typ av kur också fast i sprutform.
  • ljusgläntan3030

kanske dum fråga men blir man höghormonare om man knaprat pergo?

• ljusgläntan3030
    Eddam skrev 2010-08-28 08:47:09 följande:
    MD77: Spännande! Snart är det ju 6-7/9!

Fjällräven: Surt att varken mens eller pluset vill komma.. bara jobbigt att gå och vänta ju..

Ljusgläntan3030: Det skulle jag inte tro att man blir, vi käkar det ju pga avv vi saknar det hormon som behövs för att få ÄL, inget extra utöver det.. Varför undrar du? Har du plusat?
    Nej inget plus än är på bim-5 men jag tänkte om vi kanske får testa tidigare eftersom vi knaprat pergo men de kanske inte ger nån skillnad... ska testa imorn först tänkte jag på bim-4... fast de verkar vara få som kan se då.
  • ljusgläntan3030

Vill bara peppa alla pergoknaprande tjejer här med att jag åt enkelkur och fick inte ens äl av de men ökade dosen till dubbel och har nu Plus-at !! så det går,, men denna kur blev faktiskt avbruten då min bm sa att äggen inte växte igen men jag fick äl ändå så äggen tog bara lite tid på sig..

Lycka till, till er alla!! snart händer det....

• ljusgläntan3030

Tack !!!

hoppas ni får det efterlängtade Plus-et snart...

• ljusgläntan3030

Eftersom jag fick äl med dubbelkur pergo fast de inte trodde de blev nåt så vet de ju inte nu hur många ägg som tillslut mognade och släppte så de ska bli så spännande att gå på vårt första ultraljud den 29 sep för att se...!!

• ljusgläntan3030
    Fimpen72 skrev 2010-09-04 12:07:38 följande:
    vad hoppas du på? En eller två eller fler?
    jag hoppas på att  få se minst ett liv därinne, är det en eller två med pickande hjärta blir jag jätteglad. Har inga barn sedan tidigare så jag blir glad oavsett.
    MD77 skrev 2010-09-04 14:42:16 följande:
    Är det någon av er som "känner" när äggblåsan växer innan ÄL. Igår och idag har jag haft känningar och det liksom "bränner" till ibland på vänster sida. Kan det vara äggblåsan som växer? Hoppas det!
    jag kände också efter äl att det brände till sådär och nu blev det ju så att jag blev gravid och det kan fortfarande bränna till sådär man kan ju hoppas att det innebär att något växer till sig.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    MD77 skrev 2010-09-09 18:54:17 följande:
    Nej, tyvärr...men förhoppningsvis i helgen eller senast måndag. Jag har inte gett upp än!Glad

Hoppas du får din ÄL snart...håller tummarna hårt!Glad
    på mitt vul visade det ju endast 10mm efter den andra undersökningen och de avbröt kuren för att de inte växte till sig och sa att det inte är någon idé att jag tar äl-test.

Men det gjorde jag ändå och en vecka senare fick jag utslag på äl-testet!? ägget eller äggen måste växt till sig med 2mm per dag eller nåt. Så det kan ske!!

idag  är jag ju gravid och inväntar ultraljud för att se hur många ägg som växte till sig tillslut.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??