• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fimpen72 skrev 2010-10-15 19:22:00 följande:
    Ja jag äter ju egen inköpta så jag gör väl som jag vill he he.
    fast funderar på att ev äta 3/4dels tablett eller likande för jag hade så mkt känningar runt ÄL.
    Ska beställa Evecare och äta efter ägglossningen, får de om det hjälper.

MD77 - ja vi har ju eg velat ha syskon i många år men inte förrän ca 2mån sedan fick jag reda på att man kunde köpa pergo via nätet. min övervikt har ju hindrat att få hjälp av sjukvården.
    Jag har ju bara mens 1-2ggr/år så det är ju nästan omöjligt att försöka då.
    Ok, men då har du inte försökt på "riktigt" så länge. Oddsen att bli gravid ökar ju dest fler minus man får! Glad 
    Jag försöker se lite positivt på den här jobbiga väntan och brustna hopp varje månad...

Vad är Evacare?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fimpen72 skrev 2010-10-15 20:26:38 följande:
    Jag har ju precis som sweetgirl beskriver ätit en övervakad kur (år 2003) så jag vet hur jag reagerade då.
    Det är ju långt ifrån alla pergoknaprare som får övervakning trots att de står under fertilitetsläkarens vingar.

Mina yngsta är 6år, så jag vet hur det är med flerbörd och pergo hihi

MD77 - EveCare är ett naturläkemedl från HimalayaHealtcare.
    I deras studie med pergoätare så blev 28% av de som bara åt pergo gravida.
    De som även tom Evecare från ÄL dagen och 16dgr framåt så blev 64% gravida.
    Den ska påverka slemhinnorna.
    www.himalayahealthcare.com/pdf_files/evecare0...
    Låter ju riktigt bra! Var köper man det och hur och när tar man det? Många frågor det blev...Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fimpen72 skrev 2010-10-15 20:33:19 följande:
    Himalayahealtcare.com sedan finns det en europa sidan (lativa).
    Stod i studien när de tog det, tror det var från ÄL och 16dgr framåt.
    Man kan alltså köpa från hemsidan.
    Ok, tack...nu ska jag läsa om detGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-16 19:55:15 följande:

Fimpen72: Tråkigt att mensen kom Skit skit skit!!!
    Vad begär sjukvården då???
    Får ni det gratis i eran kommun även om ni har barn sen tidigare???
    Vi får det inte i min kommun! Här får vi öppna plånboken, och det ser ut som vi kommer att få göra detta! Ska på IVF besök den 9:e Nov
    ------------
    Syskonmaking: Skönt att det slutat!
    -----------
    MD77: Har du ÄL känningar???
    ---------------
    Pladdermaja: Jag har oxå haft vattniga flytningar i typ 2 dagar... Jag kanske har missat något inlägg men hur länge har ni försökt???

Ja, det känns att det är något som händer "därnere" Glad Frågan är bara när de behagar att släppa. Idag bestämde jag mig även för att åka ner till Danmark på måndag och vänta in ÄL, nu ska jag testa som en galning för att ha koll på när jag får ÄL. Om jag är där redan så kanske jag har större chans att få insemination vid "rätt" tillfälle.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Någon som har koll på hur länge ÄL-test visar utslag efter att ägget släppt?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Jag testade alldeles nyss och det var en glad gubbe! Så nu ska jag åka imorgonbitti. Tåget till Arlanda går 5.05, undrar hur mycket jag kommer att sova inatt Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Tack før alla lyckønskningar, det værmer och jag tror definitivt att de kommer att hjælpa!Glad

Nu sitter jag på Kastrup och vøntar på flyget som ør førsenat, går inte førræn kl. 15.15. men førhoppningsvis så ær det vært detGlad 

flingan skrev 2010-10-17 07:11:32 följande:
    Jaha, så kom mensen imorse Rynkar på näsan. Men jag är iaf glad över en normal cykel med 12 dagars lutealfas. Detta då mina cykler innan Pergo var helt störda, ofta med en lutealfas på 4 dagar. Till veckan får jag svar på mitt blodprov, om jag ens haft äl, vilket jag tror för det känndes rejält vid tiden för positivt ältest. Nu är det nya tag som gäller, denna månad utan pergo då jag ska äta varannan månad. Lycka till alla ni andra!
    -------------------------------------------------- -
    sassa07 -Jag slutade med p-pillrena i jan 2010. Första pergokuren denna omgången. Själv då?

-------------------------------------------------- ------
    MD77 - Lycka till! 
    Synd...men bra att lutealfasen blivit længre, då kommer du lyckas næsta gång!
    ellenkey skrev 2010-10-17 08:43:20 följande:
    Måste bara fråga en sak, tar gyn er på allvar när ni berättat om lutealfas osv eller tror de att man hittar på eller leker läkare så att säga? Jag menar, jag VET att min lutealfas är 8 dagar då jag har äl men hur ska jag bevisa detta?
    Om de inte tar dig på avllvar så tycker jag att du ska byta gynekolog! Om du nu vet att din lutealfas ær 8 daar så ska hon/han tro på dig och hjælpa dig med det! Du ska inte behøva bevisa någonting! Misstrodde din yn dig nær du berættade det?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    ellenkey skrev 2010-10-17 17:32:49 följande:
    MD77: Ja en gyn jag hade förut skrattade mest åt mig när jag tog upp det men då var jag där i ett annat ärende.
    Vilken dålig läkare...tur att du har en ny. Man ska kunna känna sig trygg i att kunna fråga vad som helst utan att bli skrattad åt.
    flingan skrev 2010-10-17 21:12:40 följande:
    Hur blir eran mens efter Pergo? Tycker att jag haft mycket sparsam mens idag och alltid ska man ju börja oroa sig för något nytt, som tex en tunn slemhinna. Rynkar på näsan 

-------------------------------------------------- --
    Fimpen72 - Utan Pergo fick jag äl (om jag nu ens hade någon) kring dag 23, men Pergo blev det dag 19. Ska ringa imorgon och få svar på om det verkligen var en äl.
    Jag har ordentlig mens, mycket i ca 2-3 dagar sen blir det lite mer sparsamt i 4-5 dagar.
    Har du varit och gjort VUL någon gång? Dåe kan de se hur din slemhinna ser ut.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-18 08:18:12 följande:
    -------------------
    MD77: Nu håller vi tummarna! Resa iväg tidigt på morran och försenad flyg är inte det roligaste, men denna gången håller vi tummarna för ett + och då är det värt det
    -----------------
    Ja då är allt värt det, all väntan, alla ÄL-tester, all vånda och alla pengar...men bara om det blir plus!Glad
    FannyB skrev 2010-10-18 12:37:26 följande:
    MD77 - men åh så spännande!! ska tänka på dig lite extra!
    Tack! Det behövsGlad
    sancia skrev 2010-10-18 17:14:36 följande:

MD77- Tycker du är tuff! Har du någon när och kär som vet om dina försök?

Vet knappt om jag vågar skriva detta, men jag har idag sett ett litet hjärta slå väldigt fort! Och enligt VUL var jag på dag 7+2 vilket ju stämmer bra med 7+1 som jag räknat fram.

Nu funderar vi hur vi ska fira!

Ja, det är inget man gör utan att tänka efter lite först och det har jag verkligen gjort.
    Alla mina närmsta vänner har vetat om det hela tiden, de har varit ett bra stöd och verkligen funnits där.
    Efter mitt första försök så berättade jag för min mamma, kunde inte hålla mig. Jag hade från början tänkt att det skulle bli en överraskning för familj och släkt men det gick inte så braGlad Nu när jag åkte ner så skulle vi fira min mamma hemma hos henne, jag skulle åka med min bror ut och var tvungen att ljuga och säga att jag var sjuk...kändes inte kul att ljuga. När jag var i Köpenhamn så skickade jag ett SMS till min mamma om att jag var där och självklart så satt min bror och pillade med hennes mobil och undrade ett och annatGlad Då mamma kände att hon var tvungen att berätta såklart, alla blev superglada! Så nu vet alla och det känns helt ok. Lite annorlunda sätt de fick veta det på bara...
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Om jag träffar dehn rätte innan jag plussat så blir jag överlycklig, det är ju klart att jag vill det. Apropå det så ska jag faktiskt på dejt nu på lördag :) Får se hur det blir :)

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    flingan skrev 2010-10-19 10:09:28 följande:
    Hur har era progesteronvärden sett ut tjejer?

Jag fick veta igår att jag hade haft en mycket fin ägglossning enligt gynläkaren. Med ett värde på 204!!! 
    Inte undra på, så ont som jag hade den natten då det var äl på gång. Nu kan jag ju inte låta bli att oroa mig lite för överstimulering, med ett så högt värde. Men jag ska fortsätta ta enkelkur Pergo varannan månad. Jag får snällt lita på min gynläkare och hoppas på samma fina äl även denna månad, utan Pergo.
    Sist när jag tog progesteronprov så var det bara 16. Jag hade utslag på ÄL-test och min gyn sa att jag haft ÄL om stickorna visar det, att man inte ska stirra sig blind på siffror. Men att jag har för lågt progesteronvärde 7 dagar efter ÄL beror antagligen på min korta lutealfas. Nu tar jag extra progesteron från och med igår, så förhoppningsvis blir det goda resultatGlad
    kaakis skrev 2010-10-19 11:44:41 följande:

Hej!
    Får jag hoppa in här??Skäms
    Är 39år har ett barn (12år) och har försökt att skaffa ett litet syskon till honom i ett år.
    Det har tyvärr inte gått så bra, då jag har 3MF bakom mig, taskiga läkare m.m...
    Nu har jag en ny läkare som ordinerade Pergo +  Otrivelle, dock är problemet att jag inte fick några...förlåt....geleflytningar...och därför tror jag inte att det tog sig.
    Nu inväntar jag BIM som jag tror är den 27/10.

Tack
    Kaakis

Välkommen till vår härliga tråd! Här kan man verkligen få bra stöd och hjälp av alla härliga tjejer! Hoppas du kommer uppleva detsammaGlad
    Bra att du fick en ny läkare som hjälper dig. Att få ÄL-flytningar är inget måste för att få ÄL. Nu senast hade jag nästan inga alls men fick ÄL ändå.
    Håller tummarna för dig den 27:e!
    mira69 skrev 2010-10-19 13:21:14 följande:
    MD77:

Du är verkligen en modig tjej och jag beundrar din positiva drivkraft! Håller tummar och tår för dig... och hoppas att du även får en kul dejt :)

Själv väntar jag på mens, som jag tror kommer vilken dag som helst. Testade med ÄL-stickor fram till dag 20 utan resultat. Hade sex senast dag 21 och sen åkte mannen på tjänsteresa, suck... Brukar i vanliga fall ha ÄL dag 16, men den verkar bli fördröjd eller inte ge utslag på stickor under Pergo-behandling. Är det någon annan som inte får utslag på sticka vid ÄL?  Nu tror jag att ÄL skett utan utslag och vi missat att sexa då eller att ÄL skett långt efter dag 21, då mannen inte längre var hemma..
    men ett litet hopp finns iaf.. :)
    Modig eller dumdristig...vet inte änGlad Nej då, jag tror självklart att det kommer att gå bra till slut om nu kroppen någon gång kan se till att bli gravid!

Jag hoppas också att det blir en bra dejt, om inte annat så är det ett steg närmare drömmannen i alla fall. Har förstått att prinsen inte kommer att knacka på min dörr, måste ge mig ut och leta liteGlad 
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??