flingan skrev 2010-10-19 10:09:28 följande:
Hur har era progesteronvärden sett ut tjejer?
Jag fick veta igår att jag hade haft en mycket fin ägglossning enligt gynläkaren. Med ett värde på 204!!!
Inte undra på, så ont som jag hade den natten då det var äl på gång. Nu kan jag ju inte låta bli att oroa mig lite för överstimulering, med ett så högt värde. Men jag ska fortsätta ta enkelkur Pergo varannan månad. Jag får snällt lita på min gynläkare och hoppas på samma fina äl även denna månad, utan Pergo.
Sist när jag tog progesteronprov så var det bara 16. Jag hade utslag på ÄL-test och min gyn sa att jag haft ÄL om stickorna visar det, att man inte ska stirra sig blind på siffror. Men att jag har för lågt progesteronvärde 7 dagar efter ÄL beror antagligen på min korta lutealfas. Nu tar jag extra progesteron från och med igår, så förhoppningsvis blir det goda resultat
kaakis skrev 2010-10-19 11:44:41 följande:
Hej!
Får jag hoppa in här??
Är 39år har ett barn (12år) och har försökt att skaffa ett litet syskon till honom i ett år.
Det har tyvärr inte gått så bra, då jag har 3MF bakom mig, taskiga läkare m.m...
Nu har jag en ny läkare som ordinerade Pergo + Otrivelle, dock är problemet att jag inte fick några...förlåt....geleflytningar...och därför tror jag inte att det tog sig.
Nu inväntar jag BIM som jag tror är den 27/10.
Tack
Kaakis
Välkommen till vår härliga tråd! Här kan man verkligen få bra stöd och hjälp av alla härliga tjejer! Hoppas du kommer uppleva detsamma
Bra att du fick en ny läkare som hjälper dig. Att få ÄL-flytningar är inget måste för att få ÄL. Nu senast hade jag nästan inga alls men fick ÄL ändå.
Håller tummarna för dig den 27:e!
mira69 skrev 2010-10-19 13:21:14 följande:
MD77:
Du är verkligen en modig tjej och jag beundrar din positiva drivkraft! Håller tummar och tår för dig... och hoppas att du även får en kul dejt :)
Själv väntar jag på mens, som jag tror kommer vilken dag som helst. Testade med ÄL-stickor fram till dag 20 utan resultat. Hade sex senast dag 21 och sen åkte mannen på tjänsteresa, suck... Brukar i vanliga fall ha ÄL dag 16, men den verkar bli fördröjd eller inte ge utslag på stickor under Pergo-behandling. Är det någon annan som inte får utslag på sticka vid ÄL? Nu tror jag att ÄL skett utan utslag och vi missat att sexa då eller att ÄL skett långt efter dag 21, då mannen inte längre var hemma..
men ett litet hopp finns iaf.. :)
Modig eller dumdristig...vet inte än
Nej då, jag tror självklart att det kommer att gå bra till slut om nu kroppen någon gång kan se till att bli gravid!
Jag hoppas också att det blir en bra dejt, om inte annat så är det ett steg närmare drömmannen i alla fall. Har förstått att prinsen inte kommer att knacka på min dörr, måste ge mig ut och leta lite