• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Ok. Allt som funkar är ju bra så det är väl bara att ta allt man vill och tror på...det kan ju inte skada i alla fallGlad

Känner du några grav. symptom förresten?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-11 10:10:34 följande:
    ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL ÄL!!!
    till er alla testoholics

Just nu har jag flytningar som är "äl flytningar", tror jag! Genomskinliga, trådiga! Äggvita känsla som nån beskrev!
    Betyder det att jag har ÄL, haft ÄL, eller att ÄL e på G????
    -----------------------
    Pladdermaja: Hoppas att du får ett pos. svar
    Härligt!Glad Jag brukar ha Äl-flytningar ca 3 dagar innan. Hoppas att det blir fin fina guldägg nu!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    FannyB skrev 2010-10-11 19:33:48 följande:
    hej tjejer!

kan nån förklara för mig varför det inte är bra med flera äggblåsor och varför man får sexförbud? är ju liten nyfiken: jag tog min 4:e tablett pergo idag och ska på VUL på onsdag, dag 10 så jag är lite nyfiken... en bekant som käkat pergo sa att "det är ungefär som att du har ägglossning" i en hel vecka. men det stämmer väl inte riktigt...? tack på förhand för er hjälp!
    som ni kanske minns så oroade jag ju mig för biverkningar nu när jag körde igång med pergon, men peppar peppar har jag inte märkt av nåt speciellt än så länge. lite svettningar i förrgår natt dock... håll tummarna för att det inte blir värre! för första gången på jaaa...evigheter, känner jag att jag faktiskt har förhoppningar inför denna BIM. känns så skönt, jag är glad över att jag inte är heeelt genombitter och cynisk.. :)

Fimpen72: jag har käkat apiforce 2 månader nu innan pergon. men - jag kunde inte märka nån större skillnad. och inget plus blev det ju heller. nu på torsdag har jag faktiskt bokat tid för zonterapi. det ska bli spännande. pergo + zonterapi blir kanske som en liten kombination av västerländsk medicinvetenskap och lite mer flum flum, som en liten fertilitets-coctail eller kanske en häxblanding om man föredrar det ;)

MD77 - tycker du är cool som gör detta på egen hand!! imponerande!! där snackar vi äkta girl-power!! ;)

sweetgirl89 - håller tummarna för dig & äggblåsorna!!

ha en skön kväll mina damer!
    Tack för de det! Ja, jag hoppas att jag får gå hela vägen och bli en äkta girl-power mamma!Glad

De ger sexförbud pga risk för flerbörd, trillingar eller fler, vilket är riskfyllt både för barn och mamman. Men som sagts tidigare så tror jag inte att jag hade lyssnat på sexförbud om jag haft 3 ÄB, hur stor är risken att alla tre befruktas egentligen? Jag får inseminationsförbud om jag skulle ha 3 ÄB eller fler men ska jag vara helt ärlig så kommer jag nog att ljuga om det skulle visa sig att jag har 3 ÄB...dumt kanske men just nu börjar jag bli desperat så jag skulle våga chansaGlad Fast jag vet egentligen inte hur jag skulle klara av tvilingar som ensamstående....ett senare problem! Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Då har jag gjort mitt andra VUL, dag 17, och det var inte någon supertillväxt precis...en äb var 15mm och en var 13mm. Slemhinnan, 3-skiktad och 10mm) var så där fin som den ska enligt min gyn, alltid någotGlad Hon tror att det kommer att vara äl inom 4-5 dagar, så det är väl bara att testa på.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sassa07 skrev 2010-10-13 19:33:41 följande:
    MD77: Nu ska vi plussa
    Ja, nu får det vara nog! Nu är det våran tur! Glad Och alla andras också såklart Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sweetgirl89 skrev 2010-10-13 19:48:57 följande:
    spännande att se att det kan va så olika man reagerar på pergo fast vi är på samma dag i cykeln!! Mina ÄB va 22.5mm och 18mm igår dag 16 och oxå 3skiktad slemhinna på 10-12mm :)

hoppas att ÄB växer på och att det blir bra ÄL innan helgen är över :D
     kramar
    Ja, eftersom att jag har haft en 35 dagars cykel, endast 9 dagars lutealfas, de två senaste gångerna så verkar det som att jag har tröga ägg...men bättre sent än aldrig!Glad 
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

Fick veta idag att jag har ett mindre myom i livmodern....kan det kanske påverka möjligheterna att bli gravid? När jag läst runt lite snabbt så verkar det inte som att man gör något åt dem om man inte har besvär. Någon som vet något mer?

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sweetgirl89 skrev 2010-10-14 15:50:24 följande:
    har bara hört att stora myom kan ge svårigheter att bli gravid å behålla barnet,, har inte hört så mkt om små dock. Men fråga gynläkaren?? kram
    Ok, då kanske just det lilla myomet minskar mina chanser i alla fall... Ska fråga gyn nästa gång.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-10-14 20:31:13 följande:
    Jag vet ingenting om det men NEEEJJJJJ!!! Hoppas inte det minskar dina chanser!!! Håller tummarna!!
    Hur fick du veta det?
    Jag har gjorde en magnetröntgen för att jag har haft ont i höften ett tag och då upptäckte de ett litet myom men i pappret jag fick med provsvaren så står det bara det och inget om att storleken eller om det kan minska mina chanser....hoppas att det då betyder att det inte är i vägen.

Håller alla mina tummar och hoppas verkligen att du får behålla lilla bebisen. Inga missfall här inte!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Fimpen72 skrev 2010-10-15 16:17:04 följande:
    Jahopp,. kände hur det "rann till" och så var mensen här... usch & suck.

Nej, vad tråkigt...men du hänger väl på oss andra och ger inte upp!
    Hur länge har du försökt förresten?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??