FannyB skrev 2010-10-11 19:33:48 följande:
hej tjejer!
kan nån förklara för mig varför det inte är bra med flera äggblåsor och varför man får sexförbud? är ju liten nyfiken: jag tog min 4:e tablett pergo idag och ska på VUL på onsdag, dag 10 så jag är lite nyfiken... en bekant som käkat pergo sa att "det är ungefär som att du har ägglossning" i en hel vecka. men det stämmer väl inte riktigt...? tack på förhand för er hjälp!
som ni kanske minns så oroade jag ju mig för biverkningar nu när jag körde igång med pergon, men peppar peppar har jag inte märkt av nåt speciellt än så länge. lite svettningar i förrgår natt dock... håll tummarna för att det inte blir värre! för första gången på jaaa...evigheter, känner jag att jag faktiskt har förhoppningar inför denna BIM. känns så skönt, jag är glad över att jag inte är heeelt genombitter och cynisk.. :)
Fimpen72: jag har käkat apiforce 2 månader nu innan pergon. men - jag kunde inte märka nån större skillnad. och inget plus blev det ju heller. nu på torsdag har jag faktiskt bokat tid för zonterapi. det ska bli spännande. pergo + zonterapi blir kanske som en liten kombination av västerländsk medicinvetenskap och lite mer flum flum, som en liten fertilitets-coctail eller kanske en häxblanding om man föredrar det ;)
MD77 - tycker du är cool som gör detta på egen hand!! imponerande!! där snackar vi äkta girl-power!! ;)
sweetgirl89 - håller tummarna för dig & äggblåsorna!!
ha en skön kväll mina damer!
Tack för de det! Ja, jag hoppas att jag får gå hela vägen och bli en äkta girl-power mamma!
De ger sexförbud pga risk för flerbörd, trillingar eller fler, vilket är riskfyllt både för barn och mamman. Men som sagts tidigare så tror jag inte att jag hade lyssnat på sexförbud om jag haft 3 ÄB, hur stor är risken att alla tre befruktas egentligen? Jag får inseminationsförbud om jag skulle ha 3 ÄB eller fler men ska jag vara helt ärlig så kommer jag nog att ljuga om det skulle visa sig att jag har 3 ÄB...dumt kanske men just nu börjar jag bli desperat så jag skulle våga chansa
Fast jag vet egentligen inte hur jag skulle klara av tvilingar som ensamstående....ett senare problem!