• MD77

Fler som snart ska börja med Pergotime??

barnlängtan2011 skrev 2010-09-29 22:04:27 följande:
    9 dagar blir det då.

Har du kollat progesteron mellan äl och mens någon gång?

Ska du börja med pergo nu igen direkt?
    Ok, då har jag lärt mig hur lång lutealfas jag har Glad

Jag har kolla preogesteron 1 gång tidigare när jag inte åt Pergo och det visadr att jag inte haft ÄL. I fredags toch jag ett nytt blodprov, får antagligen svar imorgon. Ska bli spännande att se hur stark eller inte stark ÄL jag har.

Jag började med Pergo idag, dag 3-7.
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    flingan skrev 2010-09-30 19:34:38 följande:
    Tack för ditt svar! Ska verkligen bli intressant att se hur det blir för min del. Brukar ha sen äl i vanliga fall, om jag nu ens har någon. Är på dag 16 idag och fortfarande inga tecken på vare sig älflytning eller äl. Har haft äl kring dag 23 utan Pergo, så nu hoppas jag att den ska komma lite tidigare med Pergon.
    Hoppas verkligen det. Den där väntan på ÄL kan ju ta kål på vem som helst!Glad Sist fick jag vänta i 26 dagar, riktigt jobbigt, specielt om man börjar testa dag 13Glad

Lycka till!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    GakkenLive skrev 2010-09-30 19:52:23 följande:
    ...tycker väntan på BIM är mer hemsk=(....
    Nej den är inte kul den heller. Men att vänta på att ens kunna bli gravid och få ÄL hamnar nog på min topplista av jobbigaste saken att vänta på, tätt följt av BIM-väntanGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-10-01 14:09:18 följande:
    Okej tjejer, igår beställde jag gravtester. Bara för tänk OM mensen inte kommer i morgon.. Idag kom dom!!!
    Kunde självklart inte hålla mig trots att jag lovat mig själv..

Så med mitt på dagen urin och 2 timmar efter senaste kissning så fick jag detta:

Svaagt men rosa streck och väl synligt, BIM-1 ! I morgonbitti ska jag testa med clearblue för att vara helt säker!
    ÅH VAD KUL! ÄNTLIGEN!!! Vad glad jag blir, skam den som ger sig Glad Hoppas verkligen att du frå njuta av din graviditet och den kommande bebisen. Men du lämnar väl inte oss nu?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-10-03 16:21:23 följande:
    MD77: Hur går det för dig?
    Jo då, det går bra än så länge...Glad Idag tog jag sista Pergotabletten och ska på VUL på fredag, dag 12. Men eftersom att det nu verkar som att min cykel är 35 dagar så kommer det antagligen inte att vara några stora ÄB på fredag. Men, men, skam den som ger sig! Jobbigt att vänta till dag 26 igen bara...men har inte så mycket val.
    Sen har jag funderat på det där med min lutealfas...9 dagar är på gränsen tydligen. Så nu har jag gjort som Fimpen72, för det var väl duGlad och har köpt Progesteronkräm i hopp om att jag kanske kan förlänga den lite.

Hur känns allt för dig Syskonmaking?, lever i ett lyckorus kan jag tänka migGlad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    skrållan85 skrev 2010-10-03 19:41:23 följande:
    Hej,

Jag slutade med p piller för ca 8 månader och har inte fått min mens och vill vill så gärna ha barn nu:(. Kan alla få primolut nor för att få tillbaka mens? Jag har hört att pregotime får man endast om man har "fel " på hormonivån, stämmer det? Jag har kollat upp det och min gyn sägerr att jag har normal nivå och att jag bara ska vänta................
    /Vill inte vänta längre
    Du borde kunna få Primolut åtminstone eftersom att mensen inte kommer igång. Sen kanske du inte behöver Pergo om du får naturlig ÄL, men det är ju frustrerande att vänta så länge! Jag tycker att du ska ringa igen och prata med din gyn.

Lycka till!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    sweetgirl89 skrev 2010-10-03 20:04:16 följande:
    då ligger vi rätt lika ser jag:) är på dag 7 idag dock så äter jag pergo dag 5-9 och har 2 tabletter kvar! å så vul på fredag på dag 12 som du :) spännande (har oxå 35 dagars cykler vanligtvis) lycka til!!
    Ha, ha, kul! Då har vi båda en spännande dag på fredagGlad
    När brukar du få ÄL?
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    flingan skrev 2010-10-04 06:22:51 följande:
    Har ni mera känningar vid äl med Pergo? Jag vaknade i natt av illamående och ordentlig mensvärk, ugh! Men anntar att jag bara ska vara glad. Är dessutom uppblåst som en ballong Skäms.
    a, det är stor skillnad med Pergo. Jag har aldrig vaknat av det men det känns betydligt mer och ÄL känns en hel del det med. Mellan ÄL och mens hade jag känningar hela tiden och uppsvälld också. Vad jag förstått så gör ju Pergon att allt känns mycket mer eftersom att hormonerna "goes wild!"Glad
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    FannyB skrev 2010-10-04 17:10:50 följande:
    ni som har lite mer pergo-erfarenhet: är biverkningarna som värst de dagarna man tar pillerna eller håller de i sig hela menscykeln? jag har en chefsposition och jobbar väldigt nära mina anställda, så det funkar liksom inte att vara ett hormon-monster på mitt jobb... kanske säkrast att planera in några "jobba-hemifrån-dagar" så att jag inte skrämmer ihjäl mina stackars kollegor med gråtattacker och andra utbrott...? Skäms
    Du får nog räkna med att hormonerna kan påverka ditt humör, det har det definitivt gjort hos mig. Sen jag började med Pergo har min stubin blivit kortare och jag har inget tålamod med tjafsande och gnälliga kollegor. Men de kanske inte drabbar dig på samma sätt... Mina kompisar tycker att det var på tiden att jag blev en "Hormonhäxa", att jag började säga ifrånGlad 

Mina biverkningar har som sagt hållit i sig sen jag började, rent humörmässigt. Men känningarna i magen, vallningarna och svullenheten tycker jag kommer mer efter att jag ätit klart alla tabletter och ÄL närmar sig och sen hela tiden mellan ÄL och mens.

Hoppas att du kommer att må bra!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77
    Eddam skrev 2010-10-04 08:35:43 följande:
    Kan du inte få komma på VUL lite senare då? Eller är det en bestämd dag alla måste gå på eller?
    Bra att du köpte krämen! Jag håller tummarna för att det ska funka!
    Ja någon form av lyckorus lever jag nog i.. Men sjukt overkligt!! Jag går och kollar på mina test lite då och då för att påminna mig själv..
    Min gyn sa att hon vill att jag kommer dag 12 för att se hur det ser ut, storlek och antal. Men om hon ser att de är små så får jag nog gå på ett VUL till, det fick jag sist i alla fall.
    Hoppas verkligen att krämen gör susen!Glad Läste att man inte kan överdosera så det är väl bara att smörja på! Jag tänker såklart inte överdosera, men då vet jag  i alla fall att det inte är farligt om det skulle råka bli lite för mycket.

Njut nu för fullt! Snart kommer verkligheten ifatt och magen med den!Glad Helt underbart att några äntligen lyckas!
    Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??