• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

ellenkey skrev 2010-10-13 08:51:57 följande:
    Ska till gyn på måndag, blir spännande om jag får reda på vad som är fel, för nåt fel är det. Jag undrar bara om ni känner er pressade till sex när ni varit hos gyn efter ni börjat med pergo och gyn säger att det snart är äl? Jag har mått jättedåligt av den där sexpressen så nu tänker jag bara strunta i det och ha sex när lusten faller på. Mannen känner detsamma.. men om jag nu får börja med pergo kommer jag ju får reda på exakt när vi MÅSTE ha sex och då kommer jag känna mig stressad tror jag o må sämre än jag redan gör. Mannen behöver ju inte få veta när jag är äl, men han  märker det nog.
    Förra kuren använde vi inte ÄL stickor och då visste jag ju inte när ÄL kom så vi sexade varannan dag från dag 11 till dag 23. Det var faktiskt inte spec kul när man vet att man måste heeela tiden.
    Denna månad använde jag ÄL stickor så vi hade bara "krav" att sexa utslagsdagen samt de två efterföljande.
    Det var sådan skillnad, man fick tillbaka suget när det inte var sådana stora krav utan bara ett litet krav.

Kanske lite olika hur man reagerar beroende på jobb, familj osv. Vi jobbar båda heltid (jag även kvällar) sant har tre barn. Man är trött! på kvällarna.
    Vissa stressas av ÄL testerna men jag tycker det var en gudagåva Oskyldig
  • Fimpen72
    Rose83 skrev 2010-10-13 10:15:27 följande:
    Idag har jag svin ont i magen, känns som mensvärk!
    önskar jag kunde vara hemma å ligga med min varma vetepåsen på magen..
    Fan oxå, helt säker att jag inte blev gravid denna gång heller!Gråter
    Åh du har ju BIM imorgon. Hoppas det är växtvärk och inte mensvärk..
  • Fimpen72
    ellenkey skrev 2010-10-13 13:09:50 följande:
    Ang kaffe så ska man väl inte hälla i sig mängder, har för mig att min bm sa till mig när jag var gravid att runt 3 koppar är vanligt. Cigg röker jag inte men har hört att det ska försämra fertiliteten hos både män och kvinnor. Karln min snusar men det har han gjort hela tiden och det verkar inte försämra spermierna hos honom iaf.

Ok det är fler som känner en viss press.. tycker att det är svårt att få till det när det blir tvångsmässigt, man kan vara trött,  som tur är behöver vi tjejer inte prestera på samma sätt som killen

Fimpen: Jag har också 3 barn, har du använt pergo med de andra?  
    Inte till första graviditeten, trots att jag bara har mens 1-2ggr/år så blev det en lyckträff.
    Andra grav blev pergotime =tvillingar
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-13 11:05:33 följande:
    Jag kan hålla med att det är stressande! jag anv mig inte av äl stickor tycker att det är jobbigt å stressigt! så vi har varann dag sex! Visst det är inte jätte upphetsande, å man e ju inte alltid vrål kåt! Men pergon gör ju sitt att man ev kommer att ha en äl och då är det ju rätt bra om man sexar till det under dom dagarna!
    Vi har "sexförbud" efter kl 20... på det sättet känner man ju sig inte dötrött som jag/vi annars är på kvällarna vid läggdags! Vi båda jobbar heltid! Ett barn på 6 år!
    ------------------------
    EN KAFFE och CIGGFRÅGA!!!
    Hur mycket kaffe dricker ni/dag?
    Cigaretter???
    har ju läst att kaffe kan försämra infert. men om det är bevisat vet jag inte?!

Jag dricker iaf 3-4 koppar/dag
    och aja baja mig men ibland kan jag ta en cigg, ibland ingen och tar jag en är det en/dag...
    Jag dricker 1-2koppar när jag jobbar men oftast inget alls.
    Cigg är inget problem eftersom jag inte röker =)

Härligt att kunna ha sexförbud efter kl20. Jag jobbar ju kvällar och kommer hem kl 21.30 och är helt slut.
    Då är man inte upplagd direkt.
  • Fimpen72

Jag hittade en intressant produkt när jag letade efter info om när man ska äta pergo (dag1-5 eller 3-7 eller 5-9).
    www.himalayahealthcare.com/pdf_files/evecare001.pdf

Hoppas länken fungerar, kunde inte klistra in.

Jag har väl gett upp denne gång, mensvärk och inget plus.
    Trist bara att få mens när man jobbar helg, jobbigt för det brukar forsa till så man måste springa på toa.

jag har också läst att på dag 4 har den "dominerande" äggfollikeln valts ut av kroppen så om man äter tidigare verkade ju risken öka att fler växer på sig. Önskvärt för vissa.
    riktig djungel dettta men barnaalstrande

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-14 10:23:24 följande:
    Fimpen72: Jag kunde läsa, får kolla hemma i lugn o ro
    Vi ska INTE ge upp, och ännu har mensen inte dykt upp för dig...
    HEJA OSS ALLA!
    Vi ska klara detta! snart är det vi med ett plus....
    Vissa kan ju jobba hemifrån, Kan du jobba från toaletten?
    ha ha.. nej det kan jag inte. Jobbar som uska inom åldringsvården.
    Man får panikspringa in på vår låsta personaltoa och knipa knipa..
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 20:31:13 följande:
    Jag vet ingenting om det men NEEEJJJJJ!!! Hoppas inte det minskar dina chanser!!! Håller tummarna!!
    Hur fick du veta det?

---------------------------------------

Någon som vet hur länge man brukar ha blodiga flytningar innan man börjar störtblöda vid missfall?
    Jag har haft ljusrosa eller små små blodblandade flytningar några gånger om dagen i flera dagar nu så jag antar att jag håller på att få missfall men det drar aldrig igång..
    Gravtesterna blir bara starkare och starkare oxå.. Så jag fattar ingenting.. har lite mensvärk till o från.. Men på onsdag sak jag till gyn antar jag. Ska ringa och prata med honom på tisdag när han jobbar igen..

Någon som vet eller har erfarenhet??
    Det behöver inte alls vara missfall. Slemhinnan är känslig och man kan ha blödningar/bruna flytningar utan att få missfall.
    Molvärk/mensvärk är också jättevanligt, jag låg och grät av smärta vid första graviditeten plus hade både störtblödning och sedan en veckan med bruna flytningar.
    Det var i v5 och i v6 lugnade det ner sig och jag fick se ett pickande hjärta =)
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 20:56:53 följande:

Håller tummarna för att det är samma för mig!!

Med sonen var allt HEEEELT normalt som det heter förutom illamåendet men annars hade jag inga känningar av något annat så nu känns det ju helt hopplöst! Fast ditt inlägg gav mig lite hopp igen! Tack!

Vilken vecka ska du vara i nu?
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 21:51:34 följande:
    hmm...  5+6 tror jag?!
    Jag plussade i v5+2 och det var då jag fick en störtblödning, åkte in på VUL där de såg en missformad hinnsäck (inget foster), de sa att det var ett missfall.
    Hem med otroliga menssmärtor och blödningar/brunt i en vecka.
    Men 7dgr senare fanns det ett 7mm litet foster med pickande hjärta, hon är 8år nu =)

Håller verkligen tummarna för dig.
  • Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-14 21:58:52 följande:
    Coolt! Men vilken bergodalbana för känslorna att först få höra att det är ett missfall och sen är det en bäbis.. Men såå härligt att det gick bra!
    Hade blödningar med andra grav. också fast senare, ungefär i v12.
    Gick bra då också.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??