• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

sweetgirl89 skrev 2010-10-05 16:26:04 följande:
    vad lustigt att ClearBlue visar så starkt då dom andra "ska" va känsigare!! :D
    Är inte alla tre 25mIE/ml?
    Känsligheten hos Clearblue Graviditetstest och Clearblue Digitalt Graviditetstest är 25 mIE/ml i urin.
    (hittade den infon av clearblueexperten som svarade på frågor)
  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-05 21:33:23 följande:
    Helt normaltGlad
    Gjorde jag oxå när jag var gravid i våras. Man kan ju se hur halten ökar(mer färgade och bredare streck), till en viss gräns i varje fall.
    jag tänkte köra digitala med veckovisning så man ser hur det stiger...när det är dax med sånt alltså...
    10 dagar kvar till BIM..
  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-05 21:44:04 följande:
    Mailade min gyn ang varför jag inte ska ta pergo varje månad fick bara till svar att "Därför att pergotime ofta har en kvardröjande effekt och Pergo på Pergo ger sällan bra resultat"
    Dåligt svar. Har förgäves försökt hitta någon vetenskaplig dokumentation om detta. Kan förstå att man på det sättet kanske kan undvika de antiöstrogen egenskaperna( avsaknad av fertilit cx sekret, tunn slemhinna) men, ja, jag vet inte. Vill kanske inte vänta helt enkelt!
    Ska se hur mensmängden påverkats, om normal= vanlig mängd, tror jag jag ska ta denna cykel ändå, annars kanske vänta. Mindre mängd kan vara tecken på att slemhinnan inte växt till sig som den borde, vilket försvårar implantationen av blastocysten(ägget).

Hur många får mindre mens av pergo?
    Jag fick mindre mens men samtidigt så hade jag ju "normal" cykel på 33dgr ist för mens var 6-12månad.

Tycker att en läkare ska vara säkrare på sin sak än att skriva att pergo ofta har en kvardröjande effekt.
    Ofta, hur många/ofta får man ÄL på den pergo fria kuren.
    Sånt skulle iallafall jag vilja veta (om jag vore läkare) innan jag väljer att ge varannan månad
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-06 11:19:28 följande:
    Puuuhhh... Nu har jag gjort det, ringt till IVF kliniken! Ska dit om 5 veckor! Känner mig lättad var lite nervös innan jag ringde!!!
    ------------
    Ni pratar om lutealfas... Jag har inte tänkt så mycket på min, men nu har jag det eftersom ni skriver om det!
    Skit det grämer mig lite att  jag inte tänkt på det innan! Jag har ju haft ÄL under kurerna men min ÄL kanske har vart senare än jag trodde så denna månaden ska det banne bli sex varann dag fram till BIM!
    Hurra för underbara tillfredsställande snabbisar-NOT!!!
    Att du inte tar ÄL tester? Tycker det var såå mkt lättare att mysa denna månad.
    Sex "Vid behov" och sedan så när jag fick utslag så visste man ju att kravet bara fanns ngn dag eller två.

Jag var väldigt skeptiskt mot ÄL testerna, testade varje f-m kl 11 och varje kväll kl19 och visst kom utslaget ungefär när jag trodde.
    Det är värt kronorna =)
    Jag körde med tester från quicktest
  • Fimpen72
    FannyB skrev 2010-10-06 21:13:38 följande:
    jag måste fråga en grej till... ska ju ta min första tablett pergotime på fredag, ska man ta den en viss tid på dygnet, i samband med måltid eller så?

tack på förhand för svar!

sov gott!
    Det spelar ingen roll när man tar den men man ska försöka ta det ungefär samma tid varje dag.
  • Fimpen72

Usch jag väntar precis som Rose83 på BIM.
    BIM är 15-16/10 men har redan hunnit avverka 3 tester (sjukt jag vet).
    Önskar jag kan hålla mig tills BIM -4 innan nästa test.
    Jag känner verkligen inget spec, lite mot livmodern förra veckan men inget nu.
    Fast kanske likabra så man inte får supersymtom och sen är det inget.

Jag blir jätteglad av att läsa om era fina äggblåsor... håller tummarna för att det ska gå vägen.

• Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-10 09:48:35 följande:
    -----------------
    Fimpen72: hur går det med "8an"  
    --------------------------- 
    Hoppas väl att den gör sitt =)
    Har faktiskt inte testat idag (wohoo).
    Denna väntan är HEMSK: Usch man får ju magsår.
  • Fimpen72

Koko jag vet, tog ett test ikväll iallafall... negativt... inte så underligt kanske ... är på BIM -6

Detta var första månaden med ÄL tester och det var det bästa inköpet denna månad. Slipper undra och fundera så jäkladant. Så kunde vi mysa på varje kväll just då och nu är det mera när andan faller på.
    Tyckte det var jobbigt förra månaden att tvinga till ett varannadag så länge.
    Vi har ju småbarn + jag jobbar kvällar ibland... blir lite trött ibland.

Nästa månad tar jag Glandin 25 om det inte tar sig denna...
    Är det ngn här som tar "fertilitetstillskott" typ Apiforde, rosenrot, Glandin 25 ?

Jag tar två omegakapslar plus en vitaminer men inget annat.

• Fimpen72
    MD77 skrev 2010-10-10 21:09:51 följande:
    Fimpen72: Nej, inte konstigt att det blev neg. Vänta några dagar till så får du säkert ett plusGlad 
    Det enda "fertilitetstillskottet" jag tar är Efamol, det ska tydligen få ordning på hormonerna...hoppas de funkar, har inte märkt så mycket än...
    Vad är Glandin 25?
    gurkörtolja som tydligen ska vara bra för slemhinnorna.
    Omega 6 alltså... precis som Efamol fast i efamol är det jättenattljusolja inte gurkörtolja.
  • Fimpen72

Nä, känner inget spec. Lite lite mensvärk men mycket mindre symtom än förra månaden. Då mådde jag smått illa, hungrig osv. Men då var jag ju inte gravid.

Trots att jag varit gravid två ggn kommer jag inte ihåg hur det var.. hönshjärna Foten i munnen
    Med första barnet så hade jag ingen aning att jag var gravid så så himla mkt symtom kan jag ju inte haft.
    Nu när jag räknar ut det så plussade jag i v5+2 med henne och illamåendet och tröttheten kom strax efter.

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??