• Fimpen72

Fler som snart ska börja med Pergotime??

GakkenLive skrev 2010-09-29 18:37:20 följande:
    ...har en fråga.
    Fick helt plötsligt svampinfektion, av vad jag kan tänka mig av ingenting.....Brukar dock få det av antibiotika, men det har jag inte tagit.Kan man få det av pergon??
    Möjligtvis eftersom Pergo påverkar hormonerna i kroppen och därmed också slemhinnorna.
    Så du kanske fått det pga att Pergon gett dig känsliga slemhinnor, liksom sämre immunförsvar i underlivet.
  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-29 21:36:51 följande:

Jag ska ta halva tabletter nästa cykel! Dr tyckte ju att jag svarat lit för bra och gav mig ju sex-förbud. Men vi får väl se, tror inte riktigt på det, kollade ju själv med ul och såg att jag bara fick äl från en äb.

Finns verkligen fullt med oseriösa dr som bara verkar kasta ut pergo! Kräv ul av dr under minst första cykeln för att se hur ni svarar på medicinen. 

Ja det är fasiken skrämmande. Man får hem ett brev med recept på dubbeldos... lycka till....
    thats it.
    Inga VUL, osv
  • Fimpen72
    Rose83 skrev 2010-09-29 20:44:16 följande:
    hur många här har med pergo fått äl å blivit gravida???
    Jag fick ÄL förra månaden och blev ej gravid.

När jag åt Pergotime sist (6år sedan) tog det sig på andra ägglossningen. (tredje kuren, fick ingen ÄL kur2)
  • Fimpen72

Här verkar det vara ÄL på gång.
    Imorgon är det dag 19, fick ÄL dag 19 förra kuren.
    Har haft jätteont i magen och smått illamående.

Har även testat med ÄL tester som visar starkare utslag än förra fredagen... =)
    Så om 15 dgr blir det gravtest

• Fimpen72

spännande syskonmaking - fattar inte att du orkar vänta in BIM.
    Fick du starkt utslag på ÄL testet idag?

• Fimpen72

Shiiiit ! jättegrattis syskonmaking {#emotions_dlg.flower}
    Så kul att fler i tråden plussar

• Fimpen72

spännande att det är ett par som har BIM nu i dagarna Skrattande

Själv fick jag neg på ÄL testet nu och har inte ont i magen längre.
    Fick starkare onsdag, ännu starkare torsdag. Sedan svagare igår och väldigt svagt idag.
    Så antaligen kom ägget igår, hoppas simmarna från torsdag kväll överlevde.
    Vet inte om jag kan hoppa på mannen ikväll, (varit på konferens sen igår morse).
    När han ringde var han dålig, hade spytt i natt..  vilket han inte brukar göra.

Jag har säkert 40 gravtest hemma *asg*
    25-30 stickor, 4 stavar, ett CB, ett RFSU testa tidigt, ett CB digital
    Fick ju 10 gravtest med ÄL testerna och hade flera stickor hemma då.
    Sen skickade Testlagret extra tester pga lite strul...

• Fimpen72
    Eddam skrev 2010-10-02 17:56:23 följande:
    Jag köpte mina på quicktests.se, jag tycker dom fungerar jättebra men någon (vem?) skrev att hon hade fått konstiga resultat på deras tester.. Fimpen: jag förstår ditt innehav av tester, det går alltid åt! Nu har jag beställt massa gravtester, 2 clearblue, 2 rfsu och 5 billiga stickor, jag måste dubbelkolla! :)
    Jag använde quicktest ÄL testerna denna kur.
    Tyckte bara det var lite synd att de var så attans tunna... bara 3mm
    Men de verkade ju fungare. På mig visar de svagt positivt hela tiden men klar ökning när ÄL kom.

När det gäller gravtestetn så blev jag besviken på CB som visade tunt positivt när det inte var det.

Testlagret var snabba men blev sur över att de skrev att stavar fanns i lager och sen fanns den inte det.
    De fortsatte att visa att den fanns i lager trots att de ej skickat min saknade vara.
    När jag påpekade att det är inte schysst att skriva i lager när de ej finns.
    Fick 3 stavar och 4 stickor som kompensation plus att de skickade en till stav nu i veckan.

quicktest var också snabba med leveransen =)
  • Fimpen72
    flingan skrev 2010-10-02 19:26:50 följande:
    Du kan jag alltid försöka att "hoppas på" mannen ikväll, skadar ju inte iaf. Flört Lycka till!
    Jag ringde honom kl 17 och då mådde han jättebra.
    När han kom hem frågade han om stickan var svart nu (alltså starkt ÄL-test).
    Nej sa jag ... bara sugen.
    Han måste ju inte veta att det är verkstad ikväll =)
  • Fimpen72
    sassa07 skrev 2010-10-03 09:42:57 följande:

Urk! Jag mår illa! Skit illa! Så här jag aldrig känt.... men jag ska inte klaga ger det med sig nåt positivt så är det bara att bita ihop!
    -------------------------
    Utan för ämnet... men den 4e juni ska jag bli fru  Vi har bestämt att planera bröllop ist för bebis. Vi ska fort försöka få barn men för att få tankarna på annat har vi bestämt detta...

--------------------------

På era män bara  

Grattis till giftemålet! =)
    Kan vara skönt att vila hjärnan från ÄL, känningar osv.
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??