• sassa07

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Fjällräven skrev 2010-07-30 10:33:45 följande:
    Grattis till giftermålet!

Nu har jag beställt ÄL-stickor, så man vet om och när man har äl.! 
    Jag hoppas på ÄL i dagarna Har oxå beställt ÄL test... Hoppas att dom kommer idag
    Men tog inte du sista pillret för några dagar sen??? Så då har du ÄL nu då???

Jag har lite molande värk... Ska till gyn på måndag och kolla äggblåsor!!!
  • sassa07

Är det någon mer som mått väldigt väldigt illa efter pergotime???

Jag är idag på dag 12 i min menscykel, och jag e typ illamående å spyfärdig...
    Tog ett ÄL test förut, det visade nada!!!

• sassa07
    Fjällräven skrev 2010-07-30 18:46:55 följande:
    Jag tog sista pillret i söndags, så om jag har tur så kanske ÄL börjar närma sig Har inte det nu, men kanske nästa vecka nån gång.
    Är du inte runt dag 15 nu då??? borde det inte vara runt ÄL tiden??? Fast jag vet ju inte hur lång cykel du har...

Idag mår jag så illa!!! Förra kuren kände jag ingen ting!!!
  • sassa07
    MD77 skrev 2010-07-31 17:19:16 följande:
    Ingen fara, mig kan man fråga allt...nästan Glad Varje inseminationsförsök kostar ca 6 600 kr exkl. resa, inte gratis precis. Jag har köpt 4 portioner från en och samma donator för att ha till eventuella syskon, eller om jag nu kanske behöver alla nu, det kostade 14 000 kr. Det innebär att jag nu när jag åker ner betalar ca 3 700 kr för en insemination exkl. resa. Så min plånbok och jag skulle önska att det tog sig nästa gångGlad
    Läste om öppna/slutna donatorer. Så man kan få reda på vem pappan är till sitt/sina barn???
    Har du sett hur donatorn ser ut?? Min killkompis och hans man har få sitta ner och "titta ut" en tjej som dom kan ha som surrogat mamma...
    Har du testat om du har ÄL denna månad utan pergotime???

Jag mår fort. skit illa, och som du skrev så har jag ingen direkt matlust heller...

Idag ska jag på VUL!!! Hoppas att det visar något
  • sassa07
    Skrållan:
    Jag har inget svar men det verkar ju som om kroppen gör vad den behagar!!! Tråkigt att höra att mensen kommit... NYA TAG, vi måste kämpa vidare!!! Snart är det våran tur Och du är inte ensam..

Undrar hur 17 det kan vara slut på alla apotek samtidigt???

MD77:
    Oki men då har du ju iaf kunnat "välja" några gener
    Hoppas att du får äl nu i dagarna då

Jag har två st äggblåsor en på 22.7mm och en på 13.9mm, så han trodde att det snart skulle bli äl på ena iaf, den mindre skulle nog inte bli något av sa han...
    Han sa att jag skulle ha ett uppehåll nu efter denna period och låta kroppen vila! Så får jag mens nu denna gången skall jag vänta ytterligare en mens och sen kontakta dom!!!
  • sassa07
    Skrållan83 skrev 2010-08-02 18:30:46 följande:
    Ja, det är väldigt märkligt att pergotimen är slut precis överallt...
    Mm, jag deppar åter igen över att mensen kommit... Verkar aldrig bli någon bejbis i det här huset.
    Suck!
    Det kommer att bli en bebis i ert hus!!! Kan ni inte göra en bebis ute då
    Förstår att du deppar och det har du all rätt till att göra... Köp lite gott godis och
    kolla på någon bra film och bry dig bara om dig själv
    Snart är det våran tur....
  • sassa07
    I morgon ska jag bege mig till sjukhuset för ett blodprov.. Ni andra som har gjort det, hur lång tid tog det för svaret att komma ungefär?
    Jag fick mitt svar efter ca 5 arb. dagar!!!

Nu hoppas jag ju att du kommer att plussa men om det inte skulle bli så, ska du få börja med en
    pergokur till isf??? Va detta din 3e kur???
     jag ska nu ha stopp efter denna kuren om det inte tar sig...

MD77: Ägglossning???
    Fjällräven: Ägglossning???
  • sassa07

Välkommen att hänga på ljusgläntan3030
    Hur länge har ni försökt??? Du får säkert göra ett VUL om du går på dubbelkur så att dom kan se hur många äggblåsor du har, isf kan dom avråda er till att ha sex om det är för många!

MD77: Du kan få mens utan ÄL, det är så jag har haft hela tiden!
    Syskonmaking: Finns fortfarande hopp, hoppas hoppas!

Jag tror jag har ÄL nu, gjorde ett test i morse och jämfört med igår så va strecket mycket mycket starkare!
    Nu blir jag sådär nojig att spermierna inte överlever i mig, för vi hade en "bolibompa" snabbis igår morse, och nu när det visare starkare vill man ju göra det idag med... men jag kanske ska hålla mig!!! Jag vet att varann dag räcker...

• sassa07
    Eddam skrev 2010-08-04 20:46:56 följande:
    Sassa: Härligt med ÄL!!! "jobba" på ni! Hellre ett försök för mycket än ett för lite!!
    Mmmm jag e ju inte direkt super sexsugen ,men jag har ju aldrig sett ett ÄL test fungera så jag känner mig rätt glad så jag får nog ta första steget till en snabbis (å han lär ju inte säga nej hehe ) som du skrev hellre mer än mindre...
    Håller tummarna att det inte kommer någon mer miniblodstrimma för dig 

ljusgläntan: Då håller jag tummarna att det blir ett positivt VUL

Tog ett test för en liten stund sen... Det är ÄL nu
  • sassa07

Syskonmaking:
    Om du nu hade (vad du tror iaf) ÄL runt den 29.e så kanske din mens har förflyttat sig några dagar eller att ÄL sker senare... Ibland känns det som om kroppen gör som den vill!!! Tyvärr kanske inte detta är något expert svar, men vi finns ju här för att fråga, peppa, stötta varann så jag håller tummarna...

MD77: Man får deppa... men jag förstår att det känns tungt! Har du tagit ÄL test??? Men än finns hopp om att ÄL kan ske eller att mensen dyker upp!
    Du menar att du måste starta med "mens" tabletterna nu igen??? Kan man bara starta med dom eller måste man vänta på "rätt tid"??
    Jag har testat AC.. mådde skit illa!

Skrållan: hur är det???

Fjällräven: Håller tummarna

Jag känner just nu som jag gjorde förra månaden att det skulle vara givet att bli gravid med pergotime...

Hur länge/omgångar låter en läkare en äta pergotime??? Vad händer om det verkligen inte tar sig efter X antal ggr??? Beror det på vilket landsting man tillhör???

Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??