• kaakis

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hej!
    Får jag hoppa in här??Skäms
    Är 39år har ett barn (12år) och har försökt att skaffa ett litet syskon till honom i ett år.
    Det har tyvärr inte gått så bra, då jag har 3MF bakom mig, taskiga läkare m.m...
    Nu har jag en ny läkare som ordinerade Pergo +  Otrivelle, dock är problemet att jag inte fick några...förlåt....geleflytningar...och därför tror jag inte att det tog sig.
    Nu inväntar jag BIM som jag tror är den 27/10.

Tack
    Kaakis

• kaakis
    Eddam skrev 2010-10-20 15:39:38 följande:
    Tack! Det gick jättebra, ett litet pickande hjärta och i perfekt storlek..

Någon frågade om progesteronprovet.. Jag hade 26 en vecka  efter äl och det var ju bra..
    Åhhhh så härligt!!!{#emotions_dlg.flower}Skål(alkoholfritt Flört)
  • kaakis

Hej igen!!! Skäms lite över att jag skrev i tisdag och har lyst med min frånvaro sen dess.....
    Jag vill ändå tacka Er alla för Ert välkomnandet....det värmerSkäms....

Har läst lite och vad jag förstår verkar det inte vara då viktigt så länge äggblåsorna + slemhinnan ser ok ut??
    Har jag fattat det rätt, eller MÅSTE man ha flytningar??

Min läkare viftade bort detta med flytningar och menade på att det är min första kur och bla bla bla...
    Hur som helst så kommer jag att boka en ny tid under nästa vecka för att kolla upp hur göra nästa månad...alltså fortsätta med Pergo + Otrivellet eller något annat...
    Räkna med BIM den 27/10 men har inga som helst gravidsymptom Gråter

Kram på Er

• kaakis
    LillaMy3 skrev 2010-10-20 21:02:01 följande:
    Syskonmaking, Så underbart!! Hoppas du drar med oss andra över i en gravidtråd nu snart

Är det någon mer än jag som börjar känna efter och hoppas och analysera direkt efter äl!? Eller ja, det är det ju säkert....
    Fick pos på äl-testet söndag och antagligen äl på samma kväll eller under dagen efter. Känner inget speciellt alls, förutom att jag är otroligt hungrig och inte mår superbra om jag inte får mat. Men sån är jag till och från och så blir det värre efter äl av pergotime. Har inga ömma bröst och inte trög mage och inte öm mage heller. Med sonen har jag för mig att jag i vart fall hade ömma bröstvårtor ett par dagar någon gång mellan äl och bim. Men när mins jag ju inte...

Usch. Känns som jag gett upp denna gång redan

Lite gnäll från min sida, men börjar känna mig ganska uppgiven efter alla försök. Men samtidigt så hoppas jag och nästan utgår från att "nu måste det ju ha tatt sig"! Dumma mig att hoppas så. Varför kan man inte bara låta det vara fram till bim??
    Hur länget har Ni/Du försökt??
    Vi har försökt i 1 år men känns som evigheter...jag förstår att det kanske inte är så långt...men har aldrig upplevet en sån jä...a karrusell av känslor....Det är fruktansvärt vad mycket man får stå ut med.
  • kaakis
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-21 18:42:57 följande:
    Tycker inte du ska lägga så mycket vikt vid flytningarna. Hur mycket och hur den ser ut kan variera stort mellan kvinna till kvinna, och från cykel till cykel hos samma kvinna.
    Flytningarna kan man själv använda mer som ett tecken på snar äl, dvs riklig, glasklar eller äggvitelik flytning hos de flesta.
    Du kan mycket väl ha tillräckligt med sekret i livmoderhalsen för att spermierna ska kunna simma igenom, behöver inte synas på toapappret.

Men det finns vissa kvinnor som inte blir gravida på pergo trots bekräftat äl och sex på rätt dagar, då kan man fundera kring de ev negativa effekter som pergo kan ha på livmoderhalssekretet och livmoderslemhinnan. Då får man fundera kring andra sätt för ovulationsstimulering.

Varför ska du ta Ovitrelle? Hur ser din menscykel ut utan pergo?
    Hej,
    Jag vet inte varför jag behövde Otrivelle. Troligtvis för att vara säker att de mognar och släpper??
    Däremot håller inte mina ägg måttet, därav 3 st missfall i år.
    Annars ser min menscykel helt normal ut utan pergo d.v.s ÄL+äl flytningar..
    Hoppas att du har rätt Skrattande
  • kaakis
    LillaMy3 skrev 2010-10-21 20:03:08 följande:
    Snart ett år sen vi började med Pergotime denna gång. Sonen blev till på första pergokuren hösten 2008.

Jag har inte så mkt äggviteflytningar heller och har ganska sparsam mens, men det verkade ju funka med sonen i vart fall. Blev gravid på kur 3 nu i våras, men det varade inte så länge tråkigt nog. Så uppenbarligen kan jag bli gravid, men det är lite segt att det tar sån tid. Trodde ju helt naivt att det skulle gå på första försöket som med sonen... Men ikke.

Nu har jag haft äl typ i söndags. Känner inte något som tyder på graviditet. Hungrig som en varg, men det brukar jag bli mellan äl och mens. Förvisso också när jag varit gravid... Så såklart hoppas jag. Men vi får se. Har lite lust att tjuvtesta innan BIM. Får se vad jag gör nästa vecka.
    Hej!
    Vi har försökt i ca 14 månader nu (gud vad tiden går fort...), hände ingenting förrans jag fick en spolning av äggledarna i Maj, sen blev jag gravid men det slutade med MF efter ca 1 vecka.  Sen dess har jag blivit gravid 2 ggr till men båda har slutat i MF. Läkaren på kliniken jag gick hos tappade intresset för mig efter det, träffade en annan läkare på samma klinik som menade på att jag är för gammal, och att jag gått och inbillat mig att jag var gravid m.m..
    Hur som helst bytte jag klinik och min nya läkare säger att det är mina dåliga ägg som gör att jag får missfall.
    Därav Pergo+Otrivelle+ Trombyl+Progesteron om jag plussar....
  • kaakis
    ellenkey skrev 2010-10-22 09:03:19 följande:
    Jag förstår er precis ang symptom, man letar efter dem varje månad och tycker att man hittar alla bevis på graviditet tills mensen kommer. Jag gillar inte tiden mellan äl och bim, hoppas för mkt då.

Ni som äter progesteron, när började ni med det? Läkaren sa efter äl, tror jag har äl NU vilket beyder att jag ska börja imorgon med tabletterna eller ska jag vänta en dag till? Vore för övrigt bra att få till det idag, får se hur det går
    Hej
    Det där med progesteron (vaginatorier) är olika för olika läkare. Min förra läkare sade efter Äl både morgon och kväll. 
    Den nya läkaren säger från och med ett + 3ggr/dag.
    ...Måste erkänna att jag känner mig lite osäker och funderar på att börja snart... har ca 4 dagar kvar till BIM.... (men å andra sidan tror jag inte att vi lyckades denna månad)....suck..... 
  • kaakis
    Fimpen72 skrev 2010-10-22 11:08:51 följande:
    Kaakis - du har inte fått provat prednisolon?
    Vissa får ju äta lite kortision efter flera missfall.
    En svag svag dos..
    Nope ingenting än, eftersom läkare är helt övertygad att mina MF beror på äggen och att Pergo+Otrivelle skall lösa problemet.....
    Men om jag får MF igen borde jag kunna testa det??...hoppas jag, men jag måste bli gravid först och än så länge är det tyvärr inte mycket som tyder på det.Gråter
  • kaakis
    sassa07 skrev 2010-10-21 21:20:23 följande:
    Tack tjejer, ja det ska bli skönt att lämna hjärnverkstaden hemma!

Barnlängtan: Tack för svaret

kaakis: Jag har BIM den 24e och jag känner heller inget! Jo jag har ätit mycket och gråtfärdig för minsta lilla men vem vet vad kroppen kan ställa till med... Jag litar inte på min kropp förrän jag ser ett +

MD77: Lycka till på dejten

Trevlig helg alla ni underbara här i tråden
    Skrattande Nä jag litar inte på min kropp heller längre och med tanke på alla piller..så .....
    Dock måste jag nog säga att det där med bölandet och maten låter ju positivt!!Cool
    Håller tummarna för oss!!
  • kaakis
    flingan skrev 2010-10-22 14:47:24 följande:
    Hallå tjejer!
    Det verkar som att de fleta här inne har försökt ett längre tag. Själv slutade jag med p-pillerna i januari i år. Men sedan ballade ju mina cykler ur helt och hållet, så jag tror att jag max haft 1-2 äl i år innan pergostarten. Så tänker man på hur få cykler som jag haft med rätt förhållanden, dvs äl och normal lutealfas, så är det ju endast ett eller två försök, inkl första pergokuren som varit "på riktigt". Och när jag tänker i dessa banor så är det ju inte så konstigt att det ännu inte har tagit sig. Nu ska jag ta pergo varannan månad i tre omgångar, varav 2 omgångar kvarstår och jag känner mig hoppfull. Men lite hjälp på traven av pergo och positivt tänkande ska det väl kunna gå vägen snart tänker jag Glad.      
    Go Girl!!Härligt med positiva tjejer....Självklart skall du lyckas!!!
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??