• sweetgirl89

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hoppar in här :) tog första pergotabletten idag å ska på VUL på fredag. Lycka till tjejer!!

Sancia:  BIM 26/9 Plus
    MD77: BIM 27/9 Minus
    Fjällräven: BIM 28/9 Minus
    Smurfette77: BIM 28/9 Minus
    Syskonmaking: BIM 2/10
    GakkenLive BIM ca 4/10
    Barnlängtan2011:
     BIM 5/10
    Catlover: BIM 11/10
    Fimpen72: - BIM 15/10
    Sassa07: BIM 22/10
    sweetgirl89: BIM 24/10

♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Eddam skrev 2010-10-01 14:09:18 följande:
    Okej tjejer, igår beställde jag gravtester. Bara för tänk OM mensen inte kommer i morgon.. Idag kom dom!!!
    Kunde självklart inte hålla mig trots att jag lovat mig själv..

Så med mitt på dagen urin och 2 timmar efter senaste kissning så fick jag detta:

Svaagt men rosa streck och väl synligt, BIM-1 ! I morgonbitti ska jag testa med clearblue för att vara helt säker!
    Grattis!!!! helt klart positivt!!

hur många pergokuren åt du innan det blev + nu? Håller tummarna att bönan håller sig kvar!! :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    skrållan85 skrev 2010-10-03 19:41:23 följande:
    Hej,

Jag slutade med p piller för ca 8 månader och har inte fått min mens och vill vill så gärna ha barn nu:(. Kan alla få primolut nor för att få tillbaka mens? Jag har hört att pregotime får man endast om man har "fel " på hormonivån, stämmer det? Jag har kollat upp det och min gyn sägerr att jag har normal nivå och att jag bara ska vänta................
    /Vill inte vänta längre
    sök privat så får du garanterat hjälp.. lycka till!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-03 19:58:36 följande:
    Jo då, det går bra än så länge...Glad Idag tog jag sista Pergotabletten och ska på VUL på fredag, dag 12. Men eftersom att det nu verkar som att min cykel är 35 dagar så kommer det antagligen inte att vara några stora ÄB på fredag. Men, men, skam den som ger sig! Jobbigt att vänta till dag 26 igen bara...men har inte så mycket val.
    Sen har jag funderat på det där med min lutealfas...9 dagar är på gränsen tydligen. Så nu har jag gjort som Fimpen72, för det var väl duGlad och har köpt Progesteronkräm i hopp om att jag kanske kan förlänga den lite.

Hur känns allt för dig Syskonmaking?, lever i ett lyckorus kan jag tänka migGlad
    då ligger vi rätt lika ser jag:) är på dag 7 idag dock så äter jag pergo dag 5-9 och har 2 tabletter kvar! å så vul på fredag på dag 12 som du :) spännande (har oxå 35 dagars cykler vanligtvis) lycka til!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-03 20:06:27 följande:
    Ha, ha, kul! Då har vi båda en spännande dag på fredagGlad
    När brukar du få ÄL?
    haha ja ;) brukar få positivt ÄL-test dag 17 så ÄL är väll dag 18-19 tror jag. fast sist jag åt pergo fick jag positivt ÄL-test dag 15 å ÄL samma kväll eller max morgonen dag 16 för den kändes så tydligt! så vi får se:)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    barnlängtan2011 skrev 2010-10-04 20:14:11 följande:
    Ja, har själv grävt ner mig i en stor glasskål snart!Glad

Ja, pergo finns kvar i ca 40 dagar i kroppen. Men hur stor påverkan har det som finns kvar egentligen på menscykeln, ni som tar varannan månad, när får ni äl i pergofri cykel, som när ni tar pergo? eller lite senare/ tidigare? Senare/tidigare i förhållande till vanlig menscykel?

Är det någon som tar cd3-7?
    jag fick ÄL på dag 15 den pergofria cykeln å blev även gravid då med dottern. så visst sitter det i och hjälper ÄL. Vanligtvis får jag ÄL på dag18-19 annars.

trist att du fick mens!! lycka till nästa månad!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    Eddam skrev 2010-10-05 14:58:53 följande:
    Bra att man skriver klart innan man skickar.. Obestämd
    Kolla skillnaden:

Så.. Skulle jag testa tidigt nästa gång så skulle jag nog köpa Clearblue även om dom är lite dyra..
    vad lustigt att ClearBlue visar så starkt då dom andra "ska" va känsigare!! :D
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89

va på VUL idag på cd 12 efter att ha ätit pergo och hade ett ägg på 13mm och ett på 16mm. ska in på VUL på tisdag igen å sen blodprov 1 vecka efter ÄL :)

hoppas hoppas att ägget släpper!!

♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-08 14:58:14 följande:

Nu har jag också varit på VUL, ett ägg på 12mm och ett på 11mm. Hon trodde att ett skulle dra iväg men jag ska tillbaka på onsdag för att se om det blir ett eller två. Hon jublade som alltid över min slemhinna, lika roligt varje gångGlad "Åh, så fin slemhinna! Precis så ska den se ut inför ÄL" Kul att höra förstås.
    Fick även provsvaren, S-progesteronet var 16 vilket var lite lågt, ska ligga närmare 30, men hon tyckte inte att det så mycket att fundera på. TSH var 1.09 (intervall 0.2-4) och T4 13 (intervall 9-22) vilket blev godkänt och hon tyckte att det var bra.
    Sen tog jag upp det där med min lutealfas på 9 dagar och hon sa att den kanske var lite kort men inget extremt. Men jag ska få progesteron vid nästa ÄL och ta det för att se om det blir någon skillnad. Hoppas verkligen att det är progesteronet som gör susen!

åå vad skönt att du får lite extra hjälp på traven!! progesteron har jag hört mkt bra om för att förhindra missfall bla..

då ligger vi lika med 2 ägg på g!

Jag ska in igen på tisdag å se om det stora ägget (på16mm) växt till sig eller släppt å om det lilla (på13mm) oxå växt till sig men hoppas inte!!
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • sweetgirl89
    MD77 skrev 2010-10-08 15:49:09 följande:
    Ja, jag hoppas att det blir jackpott den här gångenGlad 
    Ja, helst vill jag också bara ha ett ägg, ialla fall bara ett som befruktas...kan bli lite jobbigt med tvillingar som ensamståendeGlad

Hoppas att du lyckas pricka in ÄL!
    tack!! detsamma!! :D
    ♥Elina 22/1-2010♥
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??