• LillaMy3

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Hejsan.
    Jag har ätit pergotime sen i januari i år. Min läkaer tycker inte VUL är nödvändigt. Men de gånger jag gjort det så har jag altid bara haft en äl-blåsa.

Just nu är jag på dag 11 efter dubbel pergotime dag 3-7. Brukar inte känna så mkt förän vid äl. Och äl brukar komma närmare dag 25-26. Lite segt. Men i sommar var jag utan pergotime och hade plöstligt två helt normala cykler på 30 dagar. Mysko. Brukar inte ha äl alls annars. Men det är jag nästan helt 100 % säker på att jag hade nu. Kände av den, hade äl-flytningar, pos äl-test samt mens precis 14 dagar efter som med pergotime.

Men det blev ingen bebis. Så nu tar jag pergotime igen.  Blir intressant att se när äl behagar dyka upp, med tanke på att min "egna" var närmare dag 16 är 26...

Intressant det där med slemhinnan.

• LillaMy3

Hur många dagar brukar man "normalt" ha ägglossningsflytningar? 3-4? Tror det var det jag hade sist... Nu har de börjat igen och om cykeln är "vanlig" så har jag äl på fredag. Kanske skall ta och plocka fram mina äl-test Trodde det skulle ta en evighet till äl denna gång också, eftersom jag tar pergotime, men kanske inte... Dock har min kropp förmåga att ha nästan-äl väldigt länge.

Detta med FSH-reseptorerna som blir fler och fler på en växande ägg-blåsa, kan de variera från gång till gång? Tänker att när jag haft så trög äb-tillväxt så är det något knas med äb-blåsornas svar på fsh. Men när jag hade mina egna cyklar funkade det ju tydligen bättre. Och nu denna gång också. Kanske det är bättre att ligga "i fas" men kroppens egna cykler om man nu hittar en sån att ligga i fas med?

• LillaMy3

Inte riktigt äl här verkar det som. Känt av ganska svullna äggstockar sen i onsdags, men ännu inte pos på äl-test. Idag var de förvisso lika starka strecken, men teststrecket brukar vara starkare än kontrollen för mig så äl i morgon eller på söndag antagligen. Brukar ha äl ganska nära efter utslaget på äl-test misstänker jag.

Hoppas ni som är gravida och blöder lite fortsätter att vara gravida ett tag till!

• LillaMy3

Jar har aldrig tagit progesteronvärdet. Tagit väldigt lite blodprov totalt sett faktiskt hos denna gyn. Bad om att få ta fler prover här nu i höstas, och fick väl om jag ville, men läkaren tyckte inte det var någon poäng egentligen. Orkade inte diskutera saken med henne så jag struntade i det.

Här är äl nog precis över. Hade som mest ont i äggstockarna i torsdags, sen bara lite ömt som gradvis blir mindre. Pos ältest i söndags, men tydligt svagare dagen efter. Så jag antar att äl var söndag kväll, måndag förmiddag någon gång. Var med sambon lördag söndag och måndag, hoppas det räcker. Detta var min femte pergokur sen i januari i år. Har fått äl på dag 25-26 hela tiden, men nu var det plötsligt på dag 17. Hoppas det är ett bra tecken. Sonen blev till på första kuren för två år sen. Då hade jag äl ca dag 17-20 tror jag.

Usch nu är det två lååååååånga veckor kvar med "hoppashoppashoppas". Försöker att inte känna efter, men det är inte så lätt....

• LillaMy3
    flingan skrev 2010-10-19 10:24:22 följande:
    Det är tydligen väldigt olika vilken uppföljning man får när man tar Pergo. Vissa får ju både VUL och blodprov. Håller tummarna på att det tar sig denna gången för dig! 
    Ja jag har märkt det Jag var på några vul i början av året. Men det var bara för att jag bad om det. Men det var aldrig mer än en blåsa på G varje gång, så då slutade jag kolla. Sen får jag ju alltid mens 14 dagar efter pos äl-test, så äl har jag nog. Har väldigt sällan mens annars. Kan gå över ett år mellan gångerna. Men nu i sommar hade jag plötsligt två egna cykkler med äl på dag 14-16. Missade den ena, och den andra blev de inget på. Hoppas pergo-äl blir bättre än vanligt, egen äl...

Har inte skrivit in mig på BIM-listan. Kanske skall ta och göra det

Hoppas många i tråden plussar snart!

Hur många försök har ni gjort här inne?
  • LillaMy3
    {#emotions_dlg.flower}  BIM-lista  {#emotions_dlg.flower}

Catlover: BIM 11/10
    Rose83 : BIM 14/10
    mira69: BIM 20/10
    Sassa07: BIM 24/10
    sweetgirl89: BIM 26-28/10
    MD77: BIM 31/10
    k berg: 1/11
    GakkenLive ca 1/11
    LillaMy3 BIM ca 1/11
    Barnlängtan ca 7/11
    Fimpen72: - BIM 16/11

Gravid Gravida Gravid

Sancia:  BF 11-06-04
    Syskonmaking BF 11-06-11
  • LillaMy3

Syskonmaking, Så underbart!! Hoppas du drar med oss andra över i en gravidtråd nu snart

Är det någon mer än jag som börjar känna efter och hoppas och analysera direkt efter äl!? Eller ja, det är det ju säkert....
    Fick pos på äl-testet söndag och antagligen äl på samma kväll eller under dagen efter. Känner inget speciellt alls, förutom att jag är otroligt hungrig och inte mår superbra om jag inte får mat. Men sån är jag till och från och så blir det värre efter äl av pergotime. Har inga ömma bröst och inte trög mage och inte öm mage heller. Med sonen har jag för mig att jag i vart fall hade ömma bröstvårtor ett par dagar någon gång mellan äl och bim. Men när mins jag ju inte...

Usch. Känns som jag gett upp denna gång redan

Lite gnäll från min sida, men börjar känna mig ganska uppgiven efter alla försök. Men samtidigt så hoppas jag och nästan utgår från att "nu måste det ju ha tatt sig"! Dumma mig att hoppas så. Varför kan man inte bara låta det vara fram till bim??

• LillaMy3
    sassa07 skrev 2010-10-20 21:49:28 följande:

Lillamy3: Så som du beskriver i ditt inlägg ovan så känner jag exakt!!! Jag har oxå vart tok hungrig och sugen hela denna cykeln!
    "nu måste det tatt sig" så går jag runt hela tiden just nu och tänker!! JAg e inne på 3e kuren pergo...
    Man måste få gnälla av sig lite så gnäll på.  Det är jobbigt och frustrerande det vi alla går igenom! men vi ska banne mig ha ett plus snart!!! Heja oss...
    Jag kanske har frågat innan men: hur länge har ni försökt???

Försökt med pergo sen i januari. Men inte skyddat oss alls sen sonen föddes i maj -09. Detta är 6e pergokuren nu. Har annars ingen egen cykel, förutom nu plötsligt i sommras när jag hade två tillsynes hlt normala cykler på ca 30 dagar efter varandra. Nu när jag tog pergo på en egen mens så fick jag också äl tidigare än när jag tagit den tidigare i år. Ca dag 17 nu mot 25-26 annars. När sonen blev till tror jag äl var ca dag 16-20. Men lite dåligt koll...
  • LillaMy3
    kaakis skrev 2010-10-21 15:38:16 följande:
    Hur länget har Ni/Du försökt??
    Vi har försökt i 1 år men känns som evigheter...jag förstår att det kanske inte är så långt...men har aldrig upplevet en sån jä...a karrusell av känslor....Det är fruktansvärt vad mycket man får stå ut med.
    Snart ett år sen vi började med Pergotime denna gång. Sonen blev till på första pergokuren hösten 2008.

Jag har inte så mkt äggviteflytningar heller och har ganska sparsam mens, men det verkade ju funka med sonen i vart fall. Blev gravid på kur 3 nu i våras, men det varade inte så länge tråkigt nog. Så uppenbarligen kan jag bli gravid, men det är lite segt att det tar sån tid. Trodde ju helt naivt att det skulle gå på första försöket som med sonen... Men ikke.

Nu har jag haft äl typ i söndags. Känner inte något som tyder på graviditet. Hungrig som en varg, men det brukar jag bli mellan äl och mens. Förvisso också när jag varit gravid... Så såklart hoppas jag. Men vi får se. Har lite lust att tjuvtesta innan BIM. Får se vad jag gör nästa vecka.
  • LillaMy3
    kaakis skrev 2010-10-22 10:57:38 följande:
    Hej!
    Vi har försökt i ca 14 månader nu (gud vad tiden går fort...), hände ingenting förrans jag fick en spolning av äggledarna i Maj, sen blev jag gravid men det slutade med MF efter ca 1 vecka.  Sen dess har jag blivit gravid 2 ggr till men båda har slutat i MF. Läkaren på kliniken jag gick hos tappade intresset för mig efter det, träffade en annan läkare på samma klinik som menade på att jag är för gammal, och att jag gått och inbillat mig att jag var gravid m.m..
    Hur som helst bytte jag klinik och min nya läkare säger att det är mina dåliga ägg som gör att jag får missfall.
    Därav Pergo+Otrivelle+ Trombyl+Progesteron om jag plussar....
    Har hört i andra trådar att efter tre missfall skall man få en ordentlig utredning om vad det kan bero på.. Eller är det kanske det läkaren anser sig ha gjort med att tro att det blir bra ägg med pergo? Mitt missfall var efter två veckor, men sen har jag inte haft fler...

Är också superhungrig och trött. Men tröttheten tror jag är gammal traditionell sömnbrist Hungern får vi se. Magen brukar vara trög allt som oftast. Nu är den bara konstig...

Får se nästa helg helt enkelt
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??