Inlägg från: ljusgläntan3030 |Visa alla inlägg
  • ljusgläntan3030

Fler som snart ska börja med Pergotime??

Vilken bra tråd detta verkar vara.. hoppas det är ok att hoppa in här?

jag är i samma sits som er tjejer och jag har precis knaprat klart primolut och fått min mens. Ska börja med min pergokur på fredag, ska köra dubbelkur för första gången och är rädd att bli överstimulerad och att man inte ska få nån äl men man ska ju försöka att inte tänka på sånt ;)

Detta är min andra pergokur.. vilken kur är ni inne på nu?

• ljusgläntan3030

Sassa07 - Tack!! vi har försökt i 2 år nu.
    Ja jag har nu fått en tid nästa vecka för VUL för att se att jag inte fått för många äggblåsor.. ska bli så spännande.. bara en vecka kvar dit..

åh har du äl nu.. !! det är nog ingen fara att ni haft sex innan.. kör på igen ara för att vara säker.. ;) hoppas der lyckas denna gång!!

Har ni gjort någon äl/bim lista här så man kan ha koll på hur det går för alla och vilka som plussar??

• ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-04 21:26:27 följande:
    Mmmm jag e ju inte direkt super sexsugen ,men jag har ju aldrig sett ett ÄL test fungera så jag känner mig rätt glad så jag får nog ta första steget till en snabbis (å han lär ju inte säga nej hehe ) som du skrev hellre mer än mindre...
    Håller tummarna att det inte kommer någon mer miniblodstrimma för dig 

ljusgläntan: Då håller jag tummarna att det blir ett positivt VUL

Tog ett test för en liten stund sen... Det är ÄL nu
    Grattis till äl!!.. jag har aldrig fått utslag på äl-test så jag skulle bli jätteglad om det hände denna gång.. !  Glad
  • ljusgläntan3030
    MD77 skrev 2010-08-05 14:43:43 följande:
    Ja, det är väl lika bra att ta 14 dagar från den 29, så kommer du veta om det gick vägen den här gången eller inte. Har mensen inte kommit då så är det bara att testa påGlad 
    Håller tummarna att det går den här gången.

Själv sitter jag och deppar lite...inga äl-känningar eller äl på gång, är på dag 17, och säkerligen ingen mens sen heller vilket betyder att jag måste börja om från början...usch det tar ju sån tid...men som alltid så har jag inget val i det här fallet hellerGlad Bara att bita ihop och gilla läget.

Hoppas att det går bättre för er andra.
    usch vad tråkigt.. fast du fortsätter väl att ta äl-test för den kan ju uppstå sent ju tom som på dag 25 har man ju läst vissa här!
  • ljusgläntan3030
    Fjällräven skrev 2010-08-05 19:39:22 följande:
    Är på dag 18 och ingen ÄL här heller, men ger inte upp än! Hade ju som sagt äl på dag 22 när sonen blev till så än finns det hopp
    Har känningar, ont i brösten och typ mensvärk, får se om det leder till något. Annars har jag tänkt ringa och be att få mer pergo utskrivet. 
    åh hoppas de blir äl snart!!.. nästa vecka börjar jag nedräkning för äl så ni ligger lite före mig..
  • ljusgläntan3030
    Eddam skrev 2010-08-05 22:09:16 följande:
    Md77: Fortsätt att testa ett tag till du kan ju få en sen ÄL och börja knapra tabletterna sen..  Ingen idé att vänta ju.. Har du Primolut eller liknande "menstablett" utskrivet om som du kan hämta ut eller måste du till läkaren först?

Sassa: Ja precis, det är så jag tror med. Får vänta till den 12e och se vad som händer..
    Du ahr helt rätt inställning! Klart du kommer bli gravid nu!! Blir vi inte det så bryter vi ihop då.. Men nu håller vi tummarna!!
    Vad är AC?

Vad har ni andra haft för cyklar med Pergo, alltså hur långa?
    Jag har haft 22 och 28 dagar..
    Första gången jag tog pergo hade jag 30+ cykel, fick inget utslag och ingen äl.. men hoppas dubbel ska funka bättre. Men när man läst om andra verkar det vara vanligast mellan 16-12 dagar..
  • ljusgläntan3030
    Eddam skrev 2010-08-05 22:33:35 följande:

Missuppfattade jag helt nu eller? Det kan väl inte vara normalt att ha en hel cykel (mens till mens) på 12-16 dagar? Då hinner man väl aldrig bli gravid?!

Nej jag skrev fel.. jag menade att det verkade vanligast att ha äl på cykeldag 16-22 ...
  • ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-06 14:40:02 följande:
    Syskonmaking: AC är Angus Castus (munkpeppar) Googla det  Det ska tydligen vara bra när man har oregelbunden mens/ÄL.
    Har du haft någon mer liten blödning som du sa???

Idag visade ÄL test svagt svagt, mer neg.om man jämför med förpackningens anvisningar! Jag inbillar ju mig att mitt ägg bara lever typ 1tim... och att spermierna likaså (knäppt jag vet) 
    DÅ har du kanske äl dårå?!

Idag börjar jag med pergon!!
  • ljusgläntan3030

Jag äter MittVal Kvinna, någon som vet om det är dumt att äta samtidigt som pergotime??

• ljusgläntan3030
    sassa07 skrev 2010-08-08 09:57:21 följande:
    Den tråden har jag oxå läst.. för jag ville veta om man kunde blanda AC å Pergo! Men just det inlägget fanns inte då, så jag körde på!
    Men nu blev jag alldeles svettig och nojig när du skrev så :-/
    Jag har försökt att läsa om man får blanda eller inte men jag har inte hittat någon info om att man inte får blanda!
    Jag fick inget bifogat papper om AC när det kom på posten! men jag har goolat lite...
    Oki vi får väl se vad som händer, jag hade ju 2 st ägg när jag va på VUL!!!
    Man vill ju göra allt för att öka chanserna och ibland tror jag att jag läser för mycket här på familjeliv... och funderar för mycket själv!!!!
    Oj, ja vad spännande med 2 äggblåsor.. har du fått en till tid för att se om båda växt till sig eller ska ni köra på? ;)
Svar på tråden Fler som snart ska börja med Pergotime??