Inlägg från: Gung Ho |Visa alla inlägg
  • Gung Ho

Jag skäms

Parenthood skrev 2010-05-11 23:03:53 följande:
    Återigen har en svensk så kallad konstnär skändat en världsreligions största helgon. Men själv är han upprörd över att andra kallar honom gris och svin.Tydligen är det ok att skända helgon med porrbilder och andra obsceniteter och ingen ska bli upprörd eller provocerad av det, men att kalla en konstnär som gör så för svin, det går inte för sig.Personligen anser jag att man är tämligen timid om man nöjer sig med att kalla denne provokatör för dylika tillmälen. Någon konstnär är han då definitivt inte. En konstnär skapar egna kreationer och behöver inte stjäla andras helgon för att skända dem.  Om hispan vägrar ta emot en så störd person borde kåken duga.Dagar som denna skäms jag över att vara svensk.
    Skall Parenthood-myndigheten nu bestämma vad som är konst också?

Jag skäms för vi har ociviliserade idioter här i landet som inte kan acceptera de spelregler vi har här. Kan man absolut inte acceptera demokratiska spelregler finns det gott om länder utan demokrati man kan emigrera till.
  • Gung Ho
    Selfish Geene skrev 2010-05-12 20:22:56 följande:
    Jag har märkt att det är nästintill uteslutande de som inte förtjänar respekt som vill tvinga andra människor att respektera dom...
    Hahaha, det är så sant så..
  • Gung Ho
    parvati skrev 2010-05-13 00:05:35 följande:
    Människor som hävdar att Sverige inte är en demokrati eller har yttrandefrihet har säkerligen en del ljusskygga ideèr. Nej man låser inte in folk på "hispan eller kåken" för att de skapar konst eller skriver böcker som gör andra människor upprörda.
    Det är svårt för de anti-demokratiska att acceptera...de gnager tänder.. {#lang_emotions_laughing}
  • Gung Ho
    Parenthood skrev 2010-05-13 00:29:38 följande:
    Får jag inte uttrycka min åsikt? Att skända muslimer går bra, men att ogilla det är inte ok?
    Självklart, men det är alltid lite roligt när folk skall bestämma vad som är konst och inte. Att man inte tycker om sagda konst är ju en annan femma. Mig veterligen skändar han inte muslimer. Att ogilla Vilks konst får ju alla göra, det är det väl ingen som satt sig emot. Det är att attackera och mordhota som eventuellt hör hemma i den 'gamla kulturen'..
  • Gung Ho
    Parenthood skrev 2010-05-13 00:41:31 följande:
    Nej, man får inte uppröra judar hur som helst, varför har du fått för dig något annat?
    Nu kommer ett hett tips: Googla lite på Vilks och Judesugga...{#lang_emotions_undecided}

Titta, service! http://tinyurl.com/35eo7o3

Lustigt att han inte mordhotats av judar...de kanske är fredligare?

Man lär sig något nytt varje dag!! {#lang_emotions_laughing}
  • Gung Ho
    Parenthood skrev 2010-05-13 01:10:06 följande:
    Du har kanske aldrig funderat på varför judesuggan aldrig publicerats av tidningar och media på samma vis som provokationerna mot muslimerna? Eller på skillnaden att bära en symbol av ett hakkors eller en homosexuell profet?Yttrandefriheten, som i grunden kom till för att hindra myndigheter att censurera just medias samhällskritik och inte den enskildas ev. rätt att provocera, begränsas bl.a. av lagen om hets mot folkgrupp, som tillkom just för att förhindra att folkgrupper hetsas mot varandra, just på det vis som token vilks ägnar sig åt. Att han inte stoppats påvisar bara myndigheternas oförmåga och/eller ovilja att skydda det svenska folket mot just den hets som upplevs både inom men särskilt utom våra gränser.De som fått för sig att en demokrati innebär att man får säga och göra vad man vill är ute och cyklar, duktigt. Demokrati betyder något helt annat, något vi alla kommer att bli mer varse allteftersom den muslimska gruppen i sverige växer. Risken finns att de som häri kallar sig demokrater kommer visa sig vara mer anarkister än något annat.
    Eeeh vad? Tror du på ett muslimskt övertagande eller? Sharia lagar imorgon? {#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_laughing}

Haha, din konspirationsteori ang judesuggan är ju löjeväckande. Den publicerades inte vidare pga att det inte stod 10000 pers och skrek och eldade upp hus. Det säger ju en del om intelligenskvoten hos de galna fanatikerna som protesterar mot Vilks med attacker och mordhot... Hade de bara tagit det lungt, skickat in någon protest eller två samt demonstrerat så hade det varit bortglömt nu. Istället får ju världen se Muhammed som bög och allt möjligt..

Jag fortsätter se bevis på hur anti-Vilks sidan helt missat vad yttrandefrihet är. De vill hela tiden forma den efter sitt eget behov, vilket ju faktiskt just inte är yttrandefrihet..
  • Gung Ho
    ViceGuy skrev 2010-05-12 12:56:13 följande:
    Jag tycker vi ska förbjuda allt som kan förolämpa någon. Ingen ska ha rätt att göra narr av någon som helst religiös symbol. Ingen ska ha rätt att driva med politiker eller politiska åskådningar, hur dumma man än tycker att dom är.Ingen ska få skoja om någon annan, om den andra kan ta illa upp. För att vi ska klara av denna enorma utmaning så krävs det av oss att vi totalt stänger ner internet, vi måste låta staten ha FULL kontroll över vad som ska och inte ska tryckas i press, visas i TV, höras i radio, vad för konst som får och inte får skapas, vad för musik vi får lyssna på, vilka filmer vi ska titta på, vilka böcker vi ska få läsa och skriva osv.När vi har nått detta utopia så blir jag lycklig, inte sant Parenthood?Jag menar, då slipper ju iallafall någon ta illa upp för att någon e taskig!
    Nästan som en ganska typisk Islamsk stat menar du?
  • Gung Ho
    datub skrev 2010-05-13 12:15:15 följande:
    Nej, sånt är jag inte intresserad av att syssla med och göra det.Det får du göra istället,du som har lite speciella åsikt.Återigen du använder tumma ord som demokrati, utan att veta vad det innebär.Du som står bakom " Demokrakti " Varför tål du inte någons åsikt ??
    Jag tror de flesta tål någons åsikt (förutom en viss andel muslimska fanatiker i detta fall). Det är våld och hot demokratiska människor inte tål, samt de som stödjer detta direkt eller indirekt (det är självklart deras rätt som har tur att leva i en demokratisk stat, att tycka så. Antidemokratiska åsikter tenderar dock att generera en del kritik. Men observera, allt detta skijler sig från de antidemokratiska metoderna som de muslimska fanatikerna använder och stödjer.
  • Gung Ho
    Free Spirit skrev 2010-05-13 13:05:31 följande:
    Men har en respekt så ville en aldri tegnet en sådan, da en vet hva det betyr for dem.Vold og hot er INTE en unskyldning for at en inte liker noe..
    Det lättaste är ju helt enkelt att inte åka dit där det visas...de är inte speciellt smarta de där muslimska fanatikerna...{#lang_emotions_laughing}
  • Gung Ho
    moonlaight skrev 2010-05-13 17:02:10 följande:
    Jag är muslim och skäms över hur vissa muslimer bete sig. Dom förstör fös oss hela tiden.
    Ja det är ju tyvärr så, att idioterna får största utrymmet. Det gäller iof inte bara muslimer utan de flesta grupper..
  • Gung Ho
    Free Spirit skrev 2010-05-13 23:47:45 följande:
    Svaret er enkelt..religion er noe meget personlig.og det er inte bare åsikter, men en tro.. Som kristen er min tro, min identitet..og dermed også meget personlig..men når det kommer til diveres åsikter så går det inte på dypet. Om du forstår hur jeg mener.
    Så din världsåskådning är värd lite mer än de som inte tror på en religion?
  • Gung Ho
    3xmamma skrev 2010-05-14 00:11:02 följande:
    Exakt! Man behöver inte tycka att Vilks bilder är en höjdare för att vara glad att man bor i ett land där det är TILLÅTET att publicera dessa...
    Det ironiska är att iaf en viss andel av de galningar som 'protesterar' (läs mordhotar och attackerar) torde vara här för att de (eller deras familj) flytt från diktaturer där de varit förföljda ev pga politiska samt religiösa skäl. Man skulle ju kunna tycka att dessa borde uppskatta den yttrandefrihet och andra demokratiska rättigheter vi har i detta land. Fast man sitter tydligen här på en fet dubbelmoral.
  • Gung Ho
    Free Spirit skrev 2010-05-14 10:38:51 följande:
    Forlåt, men hva mener du nu?
    Det är väl svårt att undgå. Det var en enkel fråga som grundade sig på citatet i inlägg 82.
  • Gung Ho
    JTA skrev 2010-05-14 19:50:44 följande:
    Free Spirit skrev 2010-05-13 23:47:45 följande: Din religiösa övertygelse är alltså mer värd än andras i ditt tycke ytliga åsikter. Du är inte lite fräck du.
    Jag ställde samma fråga men fick bara vad jag uppfattade som spelat orförstånd till svar..
  • Gung Ho
    JTA skrev 2010-05-14 22:06:28 följande:
    Nej, jag tror inte på "spelat". Hon förstår faktiskt inte.
    Ännu värre då...{#lang_emotions_wink}
  • Gung Ho
    Plutteli skrev 2010-05-16 01:15:26 följande:
    Jag tycker också det är riktigt pinsamt. bara för att vi har yttrandefrihet behöver den inte användas för att medvetet göra narr av massvis med människor på ett total löjligt sätt. Han borde vetat att han skulle få de reaktioner han fick och inte bli förvånad, det är sådant man får ta när man bestämmer sig för att offentligt jävlas med en av våra världsreligioner.
    Ännu en gång är man inte insatt i frågan.
  • Gung Ho
    Plutteli skrev 2010-05-16 11:00:50 följande:
    Jodå, det är jag faktiskt, men måste jag köra en lång utläggning med alla aspekter för att ändå komma fram till att jag tycker att det är löjligt att använda yttrandefriheten på detta sätt bara för att göra en billig poäng om att det finns idiotiska fundamentalister i ALLA religioner?
    Som sagt..
  • Gung Ho
    Rochefort 10 skrev 2010-05-16 12:59:11 följande:
    Jag tror inte att det var det som var poängen, men jag har inte heller påstått att  Det som har framkommit i de här diskussionerna är ju att samhället faktiskt inte är tillräckligt tolerant för att klara av den yttrandefrihet som vi hela tiden säger att vi värnar så om.
    Ja, skrämmande tydligt. Det som förvånar mig är att många debattörer inte riktigt förstår vad yttrandefrihet är. Det kommer hela tiden argument med betydelsen, ja yttrandefrihet är fint, MEN...och så rasar hela yttrandefriheten..
Svar på tråden Jag skäms