Söker boktips till 2-åring som ska få syskon
Min dotter blir 2 år nu i maj och i början av september kommer hon att få ett syskon.
Jag skulle vilja ha en bra bok, som passar en 2-åring, om hur det är att få syskon.
Min dotter blir 2 år nu i maj och i början av september kommer hon att få ett syskon.
Jag skulle vilja ha en bra bok, som passar en 2-åring, om hur det är att få syskon.
Ett tips är att kontakta biblioteket, de har säkert superbra tips och gratis är det att låna
Jag läste "Uffe syskonbror" för min son, fast han är 3½ så den boken kanske inte riktigt passar yngre barn...men den är väldigt söt!
www.bokus.com/b/9789129666540.html&search_term=uffe%20syskonbror
"Lille Storebror" finns en superfin bok som heter som både 3 åringen och 1.5 åringen gillar härhemma!
måste tillägga att det står 6-9år för den boken skrik o bajs men det stämmer inte alls
Min son är 2 år och älskar den och förstår precis allt, den är jätte lättläst, enklare än alfons åberg böckerna!
Läste "Emma och lillebror" av Gunilla Wolde för dottern här hon skulle få ett syskon. Lite äldre, men superbra bok! Bytte ut "Emma" mot dotterns namn när vi läste.
Vi väntar barn i juni, då kommer dottern att vara 22 månader. Har köpt boken "Nejlika och lilla lilla syster", som "fostermamma" tipsade om, och min dotter älskar den och vill läsa den om och om igen.
Min son hatade Skrik och bajs-boken
Däremot älskar han "Jag vill också ha ett syskon" av Astrid Lindgren. Den läser vi även nu efter att lillebror har kommit.
Vi läste "Kalle Kanin" massor. Storasyster kan den utantill.
Lilla storasyster är bra Säljs som en "Bok för alla" på t.ex. Adlibris, så den kostar typ 30 spänn
Krullan får en bebis, är super fin och lätt text och känns genomtänkt, läste vi för vår tjej i samma ålder nu 2 år senare uppskattar hon fortfarande den =)
Min stora tjej tyckte verkligen om "Busiga bebben", den handlar om hur bebisen kanske har det i magen och så är det flikar att lyfta på. Hon var 2 år och två månader när hon fick lillasyster och nu över ett år senare vill hon fortfarande höra den ofta
Lite ut "Emma och lillebror"
Emma har en lillebror. Han är liten, mindre än Emma.
Lillebror har små händer, små öron och en liten liten näsa.
Ibland sover lillebror, då är han tyst.
Ibland är lillebror vaken, då skriker han så det hörs i hela huset.
När lillebror skriker kommer mamma. Hon tar upp honom, tröskar honom och ger honom mat...
Handlar lite om svartsjuka också, som sagt en bok som dottern älskar!