• Frazze

AVA klinik i Riga

Sthlmsthlm skrev 2017-02-28 08:47:13 följande:

Förstår jag det rätt att ni ska försöka naturligt?

Tempar du? Det är kanske lite sent att börja med den i innevarande cykel iofs... Men kör på billiga ÄL-stickor och ligg varannan dag. :)

Ja jag har tänkt köpa de bättre äl stickorna då jag tycker att strecken på de andra blir likadana hela tiden! Har aldrig fattat hur de ska se ut. Men jag får väl ta och snacka med maken Han är nog inte så ledsen över att ha sex varannan dag ett tag fram över
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-03-15 20:14:32 följande:

Någon som gjort FET på Ava?

Berätta gärna hur de går tillväga behandlingsmässigt...

vi kommer göra det men ännu inte fått någon plan...

Gick det inte vägen denna gången du var där?
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-03-15 21:15:15 följande:

Nej...

Aj då, beklagar! Hoppas det går bättre nästa gång Själv hade jag tänkt fråga om jag fick köra i min egen cykel nästa gång jag skulle köra äd, för jag har svårt att tro på det här med nedreglering och uppbyggande av slemhinna etc. Känns som att ens egen cykel är det bästa. Men jag hann aldrig så långt innan jag blev gravid Jag tror bara att man har ett visst spann innan slemhinnan är för gammal och inte vill ta emot ägget.

Nu inväntar jag mens igen. Tog letrozol och körde lite progynon för att få tjockare slemhinna. Vi hade sex runt där äl skulle vara (kollade inte denna gången faktiskt) 5 dagar efter "äl" börjar det mola som attans i magen. Men det gjorde det månaden innan oxå innan mens, så jag tror inte det har tatt sig här heller.

Hade såna känningar i äggstockarna att det kändes som 10 ägg från var äggstock släppte (omöjligt) och jag som drömde att jag skulle bli gravid med trillingar!!!! Min mamma drömde att jag var gravid med tvillingar!!!!!

Men det är bara att köra på igen! Denna gången så ska ju gyn kolla om där blir några äggblåsor alls av letrozolen annars får jag väl prova med dubbla tabletter stod där

Nästa steg blir Riga efter det Lycka till nästa gång nu! Jag sökte hjälp på Hormonelle i Sthlm och skulle förbereda inför nästa äd försök, men jag blev ju spontangravid istället då! Kram
  • Frazze

Hej svej! Någon som har lutinus och prednisolon över som jag kan få köpa? Pma mig i så fall!

• Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-02 13:04:30 följande:

Åh, grattis!! Det är så spännande att följa andra i samma sits, skönt också att fokusera på andra än sig själv! Slemhinnan är en sak jag funderat på, min gyn är mkt noga m att kolla så att den är treskiktad, vilket han säger är lika viktigt som måttet. Varken IVF Riga eller AVA Riga har dock sagt ett knyst om det... hmm... men det finns ju så många olika åsikter om vad som är viktigt, så det är väl därför antar jag. Min har ca 10 dagar på sig att tjocka till sig från 6,3 som den var i torsdags, så det tror jag den klarar. Som du säger, 7 och uppåt SKA ju vara ok. Hur som helst, håller alla tummar och tår för ett stort fint PLUS för er. Vilket försök i ordningen?

Jag blev ju gravid naturligt nu och månaden innan hade jag typ ingen slemhinna alls. Jag satte på ett östrogenplåster tog 2 st progynon/dag, 1 bidrottninggele tablett och 300mg med Evitamin om dagen från mens till äl och kanske några dagar till. Verkar ha funkat i alla fall, för gravid är jag

Lycka till nu!
  • Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-04 15:47:28 följande:

Hej! Nej alltså, jag är en aning harig när det gäller att vara ensam i "främmande" länder, känner mig pytteliten när jag går omkring ensam på stora flygplatser. Och för att inte tala om mitt urusla lokalsinne! Går vilse när jag svänger runt ett hörn... Samt att ET känns som en lite större grej, vill att vi är där båda om jag får välja. Så han släpas med!

Då behöver du inte vara orolig på denna flygplats! Den är yttepytteliten! Riga är inte särskillt avancerat heller. Vi bodde på hotellet som låg i samma byggnad som ivf riga det var bara runt hörnet som kliniken låg. Hur bra som helst och en hel radda med restauranger runt det andra hörnet. Jag hade lätt åkt själv och jag har oxå lokalsinne som en trasig brödrost Du fixar det
  • Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-04 18:39:43 följande:

Ha ha, jag HAR varit på flygplatsen men har noll minne av den... Hur som helst så ska ju mannen med så jag går efter honom... med ett krampaktigt tag i kavajen. Nej då, så farligt är det inte men det känns bra att han är med.

Albert hotel va? Där sov vi också en gång! Helt ok och SÅ skönt m kliniken så nära. Fast nu är det ju AVA som gäller och bara över dagen, åker hem nästan direkt efter. Fast lite hinner vi pusta ut emellan.

Ok! my bad, jag trodde du skulle till ivf riga. Ja vi bodde på Albert hotel. Vill åka tillbaka på vanlig semester någon gång
  • Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-11 17:16:56 följande:

Hej på er!

Imorgon är det (ta i trä) äntligen dags f transfer! Varit otålig stundvis men nu känns det som att jag knappt hunnit blinka sedan jag kontaktade AVA ang ÄD första ggn i... februari någon gång.

Hela TIO blastos blev det, varav iaf nio är av mkt bra eller bra kvalitet (vad de kan se). Resultat av PGS får jag på plats imorgon. Ett embryo in. Pirrigt! Spännande! Roligt! Ja, ni vet ju...

Kramar

Stort lycka till nu! Det kommer gå bra ska du se
  • Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-12 20:44:43 följande:

Tack, bara fint! Precis hemma i Stockholm igen m ett stort, superfint embryo med normal kromosomuppsättning i livmodern. Jätteglad! 8 normala i frysen. Kul träffa koordinatorn och läkaren "in person", mkt trevliga! Hoppas hoppas på plus men det är ju en känslig process så det känns toppen att ha så många i frysen om det inte går vägen denna gång. Testdag redan nästa torsdag, är ju dag 6 idag för embryot.

Tack för lyckönskningar, håll tummarna snälla! <3

Åh vad härligt! Jag hoppas verkligen att allt går vägen. Det finns inget mer underbart än att få hålla sitt efterlängtade barn i sin famn. Jag önskar att alla som kämpar får göra det.

Jag ska inte hålla tummarna, för varje gång jag sagt att jag ska göra det så har det gått åt skogen. Däremot så ska jag hoppas så innerligt att det går vägen för dig och att du får en lika fantastisk graviditet som jag hade. Keep us posted
Svar på tråden AVA klinik i Riga