• Rosen 76

AVA klinik i Riga

TyckOmMig skrev 2015-11-09 17:28:35 följande:

Ni som går på gamla AVA har Veronika koordinatorn bytt mailadress?Försökt nå henne ett par gånger förra veckan ännu inte fått svar?Hon brukar nämligen alltid svara snabbt...

Nej, hon har samma adress och svarar mig på studs!
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2015-11-11 15:33:56 följande:

Hej på er! Jag har ju läst massor av gånger i tråden om hur kladdigt det är med Lutinus och nu vet jag det av egen erfarenhet.

Jag blir bara lite oroad över att det är så mycket som kommer ut. Har det varit så för er andra också. Får man verkligen rätt nivåer av progresteron när en del kommer ut?

Jag vet, det är askladdigt! Men ingen fara att du inte får i dig det du behöver.
  • Rosen 76
    Trissan_76 skrev 2017-02-09 18:11:02 följande:

Hejsan alla härinne.????

Nu är vi på gång. Ska börja med pillerna ikväll....

Jag har en del frågor till er som är lite mer erfarna på detta( vårt första försök)

Hur har ni åkt dit? (Ava Riga) hur tidigt/sent kan man boka resa?

Vi kommer att stanna hela tiden så ni som gjort det var har ni bott? Bra? Dåligt?

Mat? (Vi kommer att ta med vår 6-åring)

Vad kan man hitta på med en 6-åring om någon vet????

Jag är inte ens van resenär så jag vet knappt hur man bokar flyg heller.??

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Kram på er????

Spännande, lycka till :)
    Jag/ vi har flugit från Köpenhamn med Air Baltic och bokat via deras hemsida. Bokat biljetter har jag gjort så fort UL är gjort för att se slemhinnans storlek... det blir tyvärr lite dyrt att vänta så länge men men...
    Sista gångerna åkte jag bara över dagen men när vi bott över bodde vi på Clarion, bra promenadavstånd till AVA och nära centrum. De har dessutom kvällsbuffe som ingår i priset. Annars finns bra restauranger inne i city.
    Vet dock inte vad man kan göra med en 6-åring :)
  • Rosen 76
    Vårt väntrum skrev 2017-02-15 11:33:30 följande:

Ultraljud idag. Som jag misstänkte hade jag en liiten vätskefylld blåsa på ena äggstocken. Den får sitta där och förhoppningsvis försvinna själv.
    Slemhinnan var 5,7 mm.

Riga ökade progynon en aning och tillsatte e-vitamin. Nån annan som fått det?
    400mg per dag. Ganska redig dos enligt apoteket ;)

Gud ja, galen dos Progynon och E-vitamin plus något till som jag inte kommer ihåg... allt för att få slemhinnan tjock nog :)
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2017-02-15 13:21:36 följande:
    Jag jobbar stenhårt på att få tjock slemhinna nu! Tar ca 300mg E-vitamin och har på mig östrogenplåster 50mg tror jag det är. Jag hoppas på att jag får mens denna gången så att vi kan köra igång med syskonförsök ???? Vet att vår lille kille bara är 6 månader snart, men gyn sa ju till mig att vill vi försöka med spontangraviditet igen så är det bara att köra på. Tunn slemhinna och inga ägg typ!!!!!!!!! HJÄLP! Det har gått utför FORT bara på ett år! Jag hade ju fantastisk slemhinna innan ju! Visst två barn tätt ihop blir tufft med ekonomin, men va fan det får gå om vi nu lyckas!
    Jag hade också svårt med slemhinnan och gick tillbaka och tittade vad jag mer fick:
    Progynon, E-vitamin, Trental och Vagifem... kommer dock inte ihåg varför jag tog :) Men slemhinnan blev 8mm och treskiktad vid insättning... kommer nog köra samma vid nästa FER!!

Visst kan det vara jobbigt med barn så nära i ålder men herregud... man vet ju inte när det går så man måste ju chansa om man vill ha 2
    :)
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2017-02-15 21:45:59 följande:
    Ja kan vi lyckas med en spontangraviditet till så spar vi ju pengarna som det kostar med Fet i riga och resa dit etc. Jag jobbar på som fasiken för att få upp slemhinnan! Blev ju helt chockad att det gått utför så på bara ett år!!!!!!! Innan aldrig några problem med slemhinnan och nu knappt existerande! Var ju där bara några dagar innan äl skulle vart. Tror inte det skedde denna månaden dock med en ynka liten äggblåsa! Mrn nu så är jag igång med alla piller under solen så nu hoppas jag på tjockare slemhinna nästa månad och att jag först och främst får mens nu så att jag kan ta mina letrozol. Spelar ingen roll om vi får dem tätt för vi är ju inte så unga så ju tidigare ju bättre ????

Har ni tänkt att köra igen snart? Vad var det du fick? Var det en liten kille?
    Ja min kille är nu 8 månader och jag bara njuter :)
    Vi har inte helt bestämt men förmodligen blir det FER i Riga i sommar. Det rekommenderas ju att vänta 1 år efter ett KS... och då jag blev gravid bara 4 månader efter min första förlossning så är det nog klokt att vänta. Man blir ju dock inte yngre så längre än 1 år väntar vi nog inte...
  • Rosen 76
    Missne skrev 2017-05-16 23:07:28 följande:

Hej!

Imorgon ska jag börja medicineringen för mitt andra FET-försök. Denna gång med högre doser av östrogen för att bygga upp slemhinnan bättre.Är det någon som blivit ordinerad Trental och Vagifem av AVA Riga för att få tjockare slemhinna? Jag har blivit det? Trental visade sig att det ej går att få i Sverige då det är licensierad. När jag skrev det till AVA så sa de att jag istället kunde dubbla E-vitamin till 800 mg/dag. någon annan som fått så hög dos? Vagifem skrev de att jag kunde ta istället för Estradotplåster men när jag sa det till min lokala läkare så menade hon att det inte alls var samma potential i Vagifem utan att Estradot var mycket bättre så hon skrev bara ut Estradot. Någon annan med erfarenhet synpunkter på detta?

Jag använde både Trental (som de skickade med post) och Vagifem samt E-vitamin vid min behandling. Vet inte om det hjälpte nämnvärt men slemhinnan blev iallafall godkänd och jag blev gravid... :) Så svårt att säga om det hjälper eller inte... kan ju lika gärna varit högre dos av Progynon!
  • Rosen 76
    Missne skrev 2017-05-22 20:02:39 följande:
    Ok, Jag frågade Veronika om hon kunde skicka Trental men hon tyckte inte att det var värt det då själva frakten skulle vara så dyr jämfört med vad medicinen kostar så då föreslog hon istället att jag skulle ta 800 mg e-vitamin istället. Hur många mm slemhinna fick du? Var det mer än tidigare försök då förstås...?
    Jag hade en slemhinna på 8mm en vecka innan ET och blev gravid... å andra sidan hade jag en slemhinna på mellan 6-7 första gången och blev gravid då också... :)
  • Rosen 76

Någon som har en kontakt som skriver om utländska recept i Malmö/ Lund området?

• Rosen 76
    Mamma DA skrev 2017-06-03 08:25:30 följande:

Ni som gjort ÄD, hur många ägg fick er donator ut, hur många blev befruktade? 3 eller 5 dagars? Ålder på donator. Nyfiken på era svar. Vi har valt en donator som är 26

Donator 29 år (hade 2 barn själv) 17 ägg, 16 överlevde, 2 till mig och 13st. 3-dagars till frys :)
    Blev en liten kille född juni 2016!
Svar på tråden AVA klinik i Riga