• Lillan15

Spraystart i maj (Synarela)

Ovitrelle sprutan tagen, gick bra. Håller med att det är bra att ni finns, så man kan utbyta tankar och funderingar. Ingen som inte vart med i denna karusell förstår vad man går genom som kvinna (o man). Mycket snurrar i mitt huvud just nu. Inte orolig för ingreppet, utan för själva svaret efter. Nu skall jag försöka sova i alla fall. Go natt o kram på er.  

• Lillan15

Detsamma håller tummar o tår just nu! Åker till Umeå i e.m. Usch va nervös jag känner mig.
    Kram

• Lillan15

Hallå allihopa! Visst är det så LOPPI, jag har ÄP i morgon, men vi bor 35 mil bort, så vi åkte idag för att hinna till i morgon bitti. 7 ägg JaneD bra! Har berättat för våra föräldrar samt syskon. Jag har oxå 2 kompisar som har gjort IVF. Varav en har lyckats bra. Freja, 21 ägg inte illa, tänk om man hade fått det ändå... Det är ju inte kul att ljuga vad man skall göra samt var man håller hus jämnt. Lättare att säga sanningen, men man vill ju vara i fred oxå, och inte ha någon som frågar hela tiden. Detta är en jobbig tid för oss! så känner jag i alla fall. Nu skall jag gå och lägga mig o läsa, koppla av för i morgon. Ta det lugnt tjejer, vi hörs i morgon! KRAM 

• Lillan15

Hej! Nu är ÄP gjort, gick hur bra som helst. Lite öm i magen bara, inte så konstigt. Sovit flera timmar idag. Fick endast ut 3 ägg "suck"! Insättning planerad till fredag. Hoppas de eller något blir befruktat i alla fall, så insättning blir av! Bättre än förra gången, då blev inte ens ÄP av. De ser ju riktigt bra ut för er andra. Spännande men nervöst är det här. Återkommer när något nytt har kommit. Lycka till på ET i morgon Jane. Kram på er och god kväll

• Lillan15

Hej! Dagen efter ET räknas väl som ruvardag 1, eller? Förstår dig Loppi. Själv sitter jag på hotellrummet och är orolig för i morgon... Denna dag kommer bli lång känner det. Känns helt otroligt att man kämpar o kämpar med sprayer, sprutor, tider mm, så får man nästan inget för det. Har bestämt mig, ge inte upp, en dag skall vi oxå bli föräldrar! Tänk om vi får Plus va kul om vi skulle träffas då med barnen, lika gamla. Lika erfarenheter. Nu svamlar jag kanske, drömmer om det i allal fall. Känner mig ganska ok i magen, bara lite öm. Sköt om Er, hörs senare, kramizar

• Lillan15

Ja, då var behandlingen över då. 3 ägg fick de ut. 1 blev befruktat, hmm... så 1 till mig, såg fint ut enl. embryologen. Hoppas det här E vill stanna o bli vårt första barn! Insättningen gick bra. Bra läkare har jag haft oxå. Nu är det bara att hoppas hela tiden. Skall försöka att inte tänka på det jämnt o ständigt, lättare sagt än gjort kanske... Kram på Er. 

• Lillan15

Jag känner mig trött och har som mensvärk av och till, känns som kramper nertill i magen. Blir dock bättre av Alvedon el. varm vetekudde mot magen. Annars så tar jag det lugnt här hemma. Såg på princessbrölloppet igår nästan hela dagen. Grillade ute på altanen. Solen sken och det var varmt.

Håller tummarna för oss alla! jag är 37 år, har försökt få barn i 2 år. Det beror på mannens spermier.

• Lillan15

Hej! har någon fått några specifika symtom (grav.symtom alltså)? Skälv är jag bara trött och har fortfarande som mensvärk med kramper nedtill av och till. Oftast efter progesteron intag. Annars mår jag ok. Fast denna väntan och längtan kommer att bli enormt lång känner jag. Kram på Er, tänker på er...

• Lillan15

JaneD: du är säkert gravid, lite avis på dig, mina bröst är inte större än vanligt, inte ömma heller, typiskt. Förresten hur räknar man ut när man skall ha mens när man gjort IVF???
    Isså fall skulle jag haft mens när jag gjorde ÄP, och det skulle ju vara en ren omöjlighet när jag tagit sprutorna. Ha det gott!

• Lillan15

Hjälp!!! jag har som mensvärk av och till hela dagarna. Vad betyder det? Orolig. Kram på Er

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)