• Loppi 11

Spraystart i maj (Synarela)

Toyota, tråkigt när det uppstår samma problem gång efter gång, men vi får hoppas på ett glädjande besked på måndag.

Jag var till DR i morse och kollade, hittade massor med ägg mellan 25-30 st.
    Var helt inställd på att jag blivit överstimullerad men nu på em ringde Uppsala och välkomnade mig dit på äggplock på måndag morgon... Så jävla nice Glad

Kram till er alla.
    / L

• Loppi 11

Hej tjejer.

Nu har jag i kyrkan och tittat på när en kollega gift sig.. Så fint..
    Kul att ha lite annat i tankarna och koppla bort allt som har med ivf att göra för en stund. 
    (unnade mig en ny fin Gantklänning) Det e man väll värd eller ?Skrattande

kl 21.00 i dag lördag ska jag ta ägglossningssrutan och jag kan ärligt säga att jag e nervös, har tagit den en gång förut i samband med en insemination. Så jag vet ungefär vad jag har att vänta. (nålen är lite grövre på denna spruta än puregsprutan)
    Det är sista dagen för nässprayen i dag oxå och det glädjer mig, ska bli skönt att slippa denna hemska smak.
    Jaha tjejer, jag återkommer när jag tagit sprutan kl 21.00 och avlägger rapport hur det gick.

Ha en skön regnig em .
    / L 

• Loppi 11

Och en sak till.
    Ibland är det bättre att ha förre äggblåsor för då kan kvalitén vara bättre än som mig som har massor med äggblåsor.  Så deppa inte ihop!!
    Man säger att det krävs bara 1 för att det ska bli bra, jag e super orolig att min ägg inte ska hålla måttet.. men men nu är det bara att vänta och se.
    / L 

• Loppi 11

Så nu var Ovitrelle-sprutan tagen och det gick bra Glad
    Ska vara i Uppsala kl 09.00 på måndag för äp så nu får vi hoppas att det går smärtfritt.
    Hoppas det går bra för oss alla nu i veckan.
    /L 

• Loppi 11

JaneD återkom när du fått besked från barnmorskan.

• Loppi 11

så tjejer, nu är det gjort..
    Allt gick bra, mer obehag än smärta. Själva ingreppet tog inte mer än 10 min och jag fick en lugnande tablett innan och morfin under själva ÄP.
    Fick ut 8 ägg. (så där ser ni, inte alltid bra med massor med blåsor)
    Fick tid på Onsdag kl 13.30 för återinförande. (om äggen blir befruktade)

Toyota & JaneD  LYCKA TILL MED ERA ÅP. Skriv och berätta vad som händer.

Är så glad att ha er och "prata" med.

• Loppi 11

FrejaP, vad kul. Visst är dom trevliga på CvL.
    Hur många ägg fick du ut? 

• Loppi 11

JaneD, tänker på dig just nu och håller alla tummar jag har.

Kram 

• Loppi 11

Toyota, ska du oxå plocka äggen i dag? (fick för mig att du hade Onsdag)

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)